Citat:
Ursprungligen postat av Liiiinn
Nej det är inte det spelet. Pojken blir äldre och äldre under spelets gång och man kan även gifta sig och skaffa barn. Har för mig att det heter något på H... Man ska göra olika uppdrag i spelet, så får man gå olika vägar, ond eller god. Så det har två slut. Tror det handlar lite om att man ska få hämnd på dom som dödade alla i byn...
Känner igen det från annat håll nu. Ska se om jag kommer på nåt mer annars är det kanske Fable.
Jag tänker på ett spel där man börjar på nån ö. Man får några små uppdrag i början där man lär sig grunderna som att slåss och skjuta båge. Senare ska man av någon anledning vara och träna hos nån nisse i en grotta kan ha vart en pirat eller häxa eller något. Där man somnar och när man vaknar är alla byborna döda och man ska åka och hämnas eller nåt. Stämmer det in? Eller är det så Risen börjar kanske... Mitt minne sviker mig, kan också blanda ihop en massa...
Edit: Nu har jag tänkt lite till och har för mig att det inte är Risen jag tänker på då Risen har jag för mig att man hade med sig sin syster i början av spelet medan i spelet jag tänker på är det någon man funderar på att gifta sig med någon som dör under attacken.
Edit2: Arcania - Gothic IV är det ju jag tänkte på. Ganska kasst spel dock...