2011-03-02, 18:41
Medlem
Liiiinns avatar
Söker ett spel som är ganska nytt, spelade det på xbox och undrar vad det kan vara...

Man är en pojke i början på spelet, och man får gå runt och göra som små uppdrag. När man gjort uppdragen så kommer "de onda" och dödar hans familj. Man får välja om man vill göra onda eller goda saker. Om man väljer onda så resulterar ju det såklart i att man blir ond och tvärtom.

Det är ganska fritt i spelet har jag för mig, man kan röra sig ganska fritt och det laddar inte 100 gånger så fort man går någonstans. Någon som vet? (Och finns det på PC?)
Citera
2011-03-02, 18:45
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiinn
Söker ett spel som är ganska nytt, spelade det på xbox och undrar vad det kan vara...

Man är en pojke i början på spelet, och man får gå runt och göra som små uppdrag. När man gjort uppdragen så kommer "de onda" och dödar hans familj. Man får välja om man vill göra onda eller goda saker. Om man väljer onda så resulterar ju det såklart i att man blir ond och tvärtom.

Det är ganska fritt i spelet har jag för mig, man kan röra sig ganska fritt och det laddar inte 100 gånger så fort man går någonstans. Någon som vet? (Och finns det på PC?)

Känner igen det lite smått, var det i antiken?
Återkommer när jag kommer på vad jag täbker på.
Edit: Numen - Contest of heroes?
Citera
2011-03-02, 18:50
Medlem
Naxiors avatar
Citat:

Låter som Fable: The Lost Chapters i mina öron! Finns till Pc!
Citera
2011-03-02, 18:51
Medlem
Liiiinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Känner igen det lite smått, var det i antiken?
Återkommer när jag kommer på vad jag täbker på.
Edit: Numen - Contest of heroes?

Nej det är inte det spelet. Pojken blir äldre och äldre under spelets gång och man kan även gifta sig och skaffa barn. Har för mig att det heter något på H... Man ska göra olika uppdrag i spelet, så får man gå olika vägar, ond eller god. Så det har två slut. Tror det handlar lite om att man ska få hämnd på dom som dödade alla i byn...
Citera
2011-03-02, 18:54
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Nej det är inte det spelet. Pojken blir äldre och äldre under spelets gång och man kan även gifta sig och skaffa barn. Har för mig att det heter något på H... Man ska göra olika uppdrag i spelet, så får man gå olika vägar, ond eller god. Så det har två slut. Tror det handlar lite om att man ska få hämnd på dom som dödade alla i byn...

Känner igen det från annat håll nu. Ska se om jag kommer på nåt mer annars är det kanske Fable.

Jag tänker på ett spel där man börjar på nån ö. Man får några små uppdrag i början där man lär sig grunderna som att slåss och skjuta båge. Senare ska man av någon anledning vara och träna hos nån nisse i en grotta kan ha vart en pirat eller häxa eller något. Där man somnar och när man vaknar är alla byborna döda och man ska åka och hämnas eller nåt. Stämmer det in? Eller är det så Risen börjar kanske... Mitt minne sviker mig, kan också blanda ihop en massa...

Edit: Nu har jag tänkt lite till och har för mig att det inte är Risen jag tänker på då Risen har jag för mig att man hade med sig sin syster i början av spelet medan i spelet jag tänker på är det någon man funderar på att gifta sig med någon som dör under attacken.

Edit2: Arcania - Gothic IV är det ju jag tänkte på. Ganska kasst spel dock...
Senast redigerad av gronbuske 2011-03-02 kl. 19:17.
Citera
2011-03-02, 20:14
Medlem
Liiiinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Känner igen det från annat håll nu. Ska se om jag kommer på nåt mer annars är det kanske Fable.

Jag tänker på ett spel där man börjar på nån ö. Man får några små uppdrag i början där man lär sig grunderna som att slåss och skjuta båge. Senare ska man av någon anledning vara och träna hos nån nisse i en grotta kan ha vart en pirat eller häxa eller något. Där man somnar och när man vaknar är alla byborna döda och man ska åka och hämnas eller nåt. Stämmer det in? Eller är det så Risen börjar kanske... Mitt minne sviker mig, kan också blanda ihop en massa...

Edit: Nu har jag tänkt lite till och har för mig att det inte är Risen jag tänker på då Risen har jag för mig att man hade med sig sin syster i början av spelet medan i spelet jag tänker på är det någon man funderar på att gifta sig med någon som dör under attacken.

Edit2: Arcania - Gothic IV är det ju jag tänkte på. Ganska kasst spel dock...

JAAA!!! Fable är det. Systern dör i början om jag inte har fel. Man kanske får välja till och medom man ska vara pojke eller flicka. Men det är Fable!! Tack!
Citera
2011-03-02, 20:18
Medlem
Liiiinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxior
Låter som Fable: The Lost Chapters i mina öron! Finns till Pc!

Ja, precis! Missade dig! Åh vad bra då ska jag fixa det spelet, har för mig att det är roligt och inte dålig kvalité heller!
Citera
2011-03-03, 10:48
Medlem
Söker ett spel liknande diablo nån som har nått örslag
Citera
2011-03-03, 12:03
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiphon
Söker ett spel liknande diablo nån som har nått örslag
Sacred eller Torchlight
Citera
2011-03-03, 12:42
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Sacred eller Torchlight

Ej att förglömma är Titan Quest.

Jag tycker nästan att man borde ha någon guide här i spelforumet där de vanligaste frågorna står, nästan alla frågar ju efter samma spel ungefär. RPG med öppen värld, RPG sett ovanifrån likt Diablo, FPS till sin konsoll eller managerspel. Kunde man inte bara ha en FAQ som alla kan läsa innan de frågar efter detta?
Senast redigerad av gronbuske 2011-03-03 kl. 12:45.
Citera
2011-03-03, 15:02
Medlem
Söker ett "skjutspel" till xbox med multiplayerläge som jag kan spela utan att jag behöver gå ut på xbox-live (split screen), som liknar de som man kunde spela på de gamla Bondspelen goldeneye och the world is not enough.

Tex CoD hade ju varit utmärkt om det funnits multiplayer utan att man ska behöva live..

Kan tillägga att jag också gärna vill ha "botar" som en möjlig inställning. Så man inte bara kan köra 1 mot 1 om man tex e två st.
Citera
2011-03-03, 15:21
Medlem
Verkar som att mitt inlägg passar bättre i den andra tråden som handlar om att man söker ett spel som "liknar". Får be om ursäkt för inlägget här då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in