2012-09-19, 14:03
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag minns ett spel på Amiga 500 tror jag de var där man spelade "Skyssa hoppade omkring samlade frukt så länge sen lirade det.
Citera
2012-09-19, 14:13
Medlem
lowlifeparasites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Gissar att det här är något av spelen från levande böcker och utspelar det sig under vatten, misstänker jag starkt ätt det är http://sv.wikipedia.org/wiki/Djuphavsjakten

Du hittade det, ett extremt stort tack! //LLP =)
Citera
2012-09-19, 14:27
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowlifeparasite
Du hittade det, ett extremt stort tack! //LLP =)
Np nått skall nördkunskaperna vara bra för
Citera
2012-09-19, 17:01
Medlem
thewakka35s avatar
Jag letar efter ett 3D shoot-em up spel från sent 90-tal till PC. Man spelade som en karaktär med ett stort huvud och sköt andra "bossar" med stora huvuden, om jag inte minns fel så fungerade det på samma sätt som Megaman att när man dödat en av dessa så fick man dess vapen eller karaktär.

Jag fick för mig att spelet hette "Headz" men jag hittar inget om det.
Citera
2012-09-20, 13:13
Medlem
fallenlucks avatar
För ett antal år sedan spelade jag ett spel där man är två bollar, den ena är röd den andra blå. Första banan så skjuter man smurfar i en skog och i deras stad, och nästa är hos krambjörnarna tror jag.
någon som vet vad det heter?
Citera
2012-09-20, 13:15
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallenluck
För ett antal år sedan spelade jag ett spel där man är två bollar, den ena är röd den andra blå. Första banan så skjuter man smurfar i en skog och i deras stad, och nästa är hos krambjörnarna tror jag.
någon som vet vad det heter?

https://www.flashback.org/sp39426708
Citera
2012-09-24, 23:12
Medlem
Jag har en fråga! Jag har en längre tid letat efter ett spel, sökt på nätet, googlat och frågat kompisar...! Men jag lyckas inte hitta spelet så jag tänkte att jag kunde vända mig till flashback och se om nu kan lista ut vad det kan vara för spel !

Eftersom det var ett tag sen jag spelade det så kommer jag inte ihåg i detaljer. Så jag tänkte kortfattat rabbla upp lite saker som jag kommer ihåg ifrån spelet. Spelet utspelar sig på WW1 - WW2, det är ett third person shooter spel. Man ska smyga och göra uppdrag. Tänk er Splinter Cell fast ww1. I spelet kan man ta en fiendes outfit efter att ha dödat den för att inte locka till sig uppmärksamhet, man ska alltså inte bli upptäckt för då är det kört. Det kan vara så att spelet kom runt 2006 men jag är inte säker!

Om det skulle hjälpa: Första banan utspelar sig i en skog och man ska ta sig ner i en bunker, om jag minns rätt.

Är ytterst tacksam för svar!

Mvh
Citera
2012-09-24, 23:51
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollle06
Jag har en fråga! Jag har en längre tid letat efter ett spel, sökt på nätet, googlat och frågat kompisar...! Men jag lyckas inte hitta spelet så jag tänkte att jag kunde vända mig till flashback och se om nu kan lista ut vad det kan vara för spel !

Eftersom det var ett tag sen jag spelade det så kommer jag inte ihåg i detaljer. Så jag tänkte kortfattat rabbla upp lite saker som jag kommer ihåg ifrån spelet. Spelet utspelar sig på WW1 - WW2, det är ett third person shooter spel. Man ska smyga och göra uppdrag. Tänk er Splinter Cell fast ww1. I spelet kan man ta en fiendes outfit efter att ha dödat den för att inte locka till sig uppmärksamhet, man ska alltså inte bli upptäckt för då är det kört. Det kan vara så att spelet kom runt 2006 men jag är inte säker!

Om det skulle hjälpa: Första banan utspelar sig i en skog och man ska ta sig ner i en bunker, om jag minns rätt.

Mvh

Låter som Velvet Assassin, men kommer inte ihåg att man kunde låna kläder där

Sen finns även det som utspelar sig i paris, som är open-world...
Citera
2012-09-25, 08:50
Medlem
PixelPiratens avatar
Söker ett spel där man är i typ andra världskriget tror jag.. Innan varje uppdrag får man hoppa med fallskärm och på så vis välja var man ska starta uppdraget. Det är ett militär spel. Testade det hos en kompis för cirka 3 år sen på PC det var väl hyffsad grafik så allt för dålig grafik var det inte.
Nån som vet vilket spel jag menar?
Citera
2012-09-25, 08:53
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowlifeparasite
Tjenare FB!

Satt och tänkte lite på datorspel jag spelade som barn/ung. Då kom jag på ett spel som jag försökt leta på igen men jag hittar det absolut inte. Så tänkte kolla om någon vet vad det heter/vart man kan hitta det. Det var ett sjöspel och har för mig att man hade någon ubåt och åkte runt i på olika "uppdrag". Sedan kom det frågor och liknande om sjön alger osv så att man lärde sig saker. Jag kommer inte ihåg hur jag fick spelet men har för mig att det fanns i någon form utav bilaga till någon spelrelaterad tidning. Tackar så mycket för tips! // LLP =)
Haha låter som ett av dom gamla Hugo liren med det är det väl förstås inte.. Det var ett 3d spel va?
Citera
2012-09-25, 09:05
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollle06

Mvh

Sabouteur. Spelas i svartvitt med accentfärger tills man tar över områden, då blire färg.

Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Haha låter som ett av dom gamla Hugo liren med det är det väl förstås inte.. Det var ett 3d spel va?

Det var det spel jag svarade, som frågeställaren redan sagt.
Citera
2012-09-25, 15:33
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RozenRot
Det här kan låta lite löjligt, men jag letar efter ett spel för barn. Spelade det när jag var liten, det handlade om att man skulle komma in till Draculas slott och leta reda på honom, man får diverse pussel på vägen, som att t.ex. pussla ihop en tavla som ska se ut som hallen vid entrén osv. Jag är säker på att någon mer än jag har spelat det på Flashback.
Någon skrev Dracula Resurrection/Origin men jag tror mer på Drakulas hemlighet eftersom du skrev att det var ett barnspel.

Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Pc för alla (tror jag) slängde med en skiva med 100 demospel för en sisådär 10 år sedan. På denna skiva fanns ett spel där man var en kula som studsade upp och ner på en bana, sedan så skulle man byta färg på kulan och slå sönder lådor med samma färg.
Frozen Fruits heter det. Väldigt kul spel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in