2011-09-23, 20:26
Medlem
dullabos avatar
Tänkte köpa något roligt spel på steam, har dock inte någon aning om vad. Inte något skräckspel/Hack n Slash etc. Kan egentligen vara vad som helst - action/rpg/äventyr/strategi/bygga by, så frön, lev och utveckla-spel. Några tips någon? Det skall som sagt finnas på steam :-)
Citera
2011-09-23, 21:13
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Tänkte köpa något roligt spel på steam, har dock inte någon aning om vad. Inte något skräckspel/Hack n Slash etc. Kan egentligen vara vad som helst - action/rpg/äventyr/strategi/bygga by, så frön, lev och utveckla-spel. Några tips någon? Det skall som sagt finnas på steam :-)
Portal är ju klurigt och kul, finns även en uppföljare. Annars kanske Heroes of Might and Magic-serien passar herrn? (trean rekommenderas starkt om det nu finns på Steam) World of Goo är annars ett jäkligt kul och annorlunda spel.
Citera
2011-09-23, 21:20
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Portal är ju klurigt och kul, finns även en uppföljare. Annars kanske Heroes of Might and Magic-serien passar herrn? (trean rekommenderas starkt om det nu finns på Steam) World of Goo är annars ett jäkligt kul och annorlunda spel.

Tackar. Både Portal 1 och 2 har jag lirat. Givetvis så har jag även spelat Heroes of Might and Magic också, har haft några underbara tider med de spelen . Får se om jag kör på World of Goo, men vill inte direkt ha ett indiespel.

Tack ändå, uppskattas verkligen!
Citera
2011-09-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Noone
Tjenamors.

Jag letar efter ett fps spel, kanske 10 år gammalt (?) likt cs. Du köper vapen inför varje runda men det jag minns utav spelet är att ifall du skjuter en spelare i benet t.ex kommer han att halta och det rinner ett blodspår efter honom. Hade en kompis som visade spelet för många år sen men han minns ej vad det hette.

Skulle uppskatta om någon här på forumet har minsta aning om vilket spel jag beskriver.

Stort TACK på förhand!

Haltandet och blodet får mig att tänka på Soldier of Fortune..

http://en.wikipedia.org/wiki/Soldier_of_Fortune_%28video_game%29
Citera
2011-09-23, 21:31
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Tackar. Både Portal 1 och 2 har jag lirat. Givetvis så har jag även spelat Heroes of Might and Magic också, har haft några underbara tider med de spelen . Får se om jag kör på World of Goo, men vill inte direkt ha ett indiespel.

Tack ändå, uppskattas verkligen!
Då spånar vi väl vidare då och ser om vi kan hitta något som faller dig i smaken...
  • Thief: Deadly Shadows
  • Star Wars: Knights of the Old Republic
  • Grand Theft Auto III/Vice City/San Andreas
  • Tom Clancy's Rainbow Six Vegas
  • Prince of Persia: The Sands of Time
  • Return to Castle Wolfenstein
  • Hitman-serien
  • Tom Clancy's Splinter Cell
Vissa av spelen kan kanske vara lite komplicerade att spela med tangentbord och mus men om du äger ett PS3/Xbox 360 så går det att koppla dessa kontroller till PC.
Citera
2011-09-23, 23:50
Medlem
jaxops avatar
jag söker ett flash spel, där man ska göra olika saker samtidgt. tills slut är det väl 4 eller 5 saker som man ska göra samtidigt.

hålla balansen på en boll
inte bli träffad av spikar
lägga en fyrkant i rutan
...(kommer ej ihåg)
...(kommer ej ihåg)
Citera
2011-09-24, 02:00
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaxop
jag söker ett flash spel, där man ska göra olika saker samtidgt. tills slut är det väl 4 eller 5 saker som man ska göra samtidigt.

hålla balansen på en boll
inte bli träffad av spikar
lägga en fyrkant i rutan
...(kommer ej ihåg)
...(kommer ej ihåg)

http://www.flashgames247.com/play/13490.html ?
Citera
2011-09-24, 12:50
Medlem
Jag söker ett spel som:
- liknar aoe serien eller stronghold serien
- har en hyfsad multiplayer
- har en free play, där man skapar egna matcher mot botar

Men huvudsakligen så ska det likna aoe eller stronghold.
Citera
2011-09-24, 16:57
Medlem
fabiann3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutterdal
Jag söker ett spel som:
- liknar aoe serien eller stronghold serien
- har en hyfsad multiplayer
- har en free play, där man skapar egna matcher mot botar

Men huvudsakligen så ska det likna aoe eller stronghold.

finns ju Men of war Assualt squad där man kan köra multiplayer med spelare mot botar då ska man ta över flaggor och så får man poäng varje sekund eller så som man kan köpa gubbar, stridsvagnar och bilar med och så har dom en singleplayer där dom har skirmish där man kan välja mellan olika länder som ryssar, USA, tyskar och japaner och så engelsmän tror jag och då ska man göra som på multiplayer ta flaggor och köpa trupper med poäng, finns andra gamemodes på multiplayer.

company of heroes finns ju och Act of war serien

men alla dom spel är typ moderna och inte gammal tid;P

finns ju också Settlers spelen, rätt roliga att köra och anno 1404

supreme commander serien? fast det är framtiden:P
Citera
2011-09-24, 22:38
Medlem
finns det nåt frågespel, typ vem vill bli miljonär, TP eller liknande som finns att "låna" någonstans? har tittat efter sånt på piratbukten och liknande utan framgång? tips är mycket välkomna!
Citera
2011-09-24, 23:53
Medlem
fourthofjulys avatar
Har precis fixat nytt grafikkort så jag vill testa något spel med grym grafik.
Det får gärna vara bra också
Citera
2011-09-25, 02:35
Medlem
Jangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourthofjuly
Har precis fixat nytt grafikkort så jag vill testa något spel med grym grafik.
Det får gärna vara bra också

Jag skulle rekommendera Crysis 2 eller The witcher 2, båda med grym grafik och skönt gameplay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in