2011-07-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maggots
Wow, det låter som om du beskriver Dragon age: Origins! Grymt spel, uppföljarna också

Öh, uppföljaren är ju sämst (dragon age 2, tänkte jag på då) :P. Som dem tagit allt roligt med Dragon age : Origins. Blandat det kollat på det och sedan slängt det ut genom fönstret. Sedan tejpade dem över Dragon ages ansikte på ett hack n slash spel. Visserligen finns lite rpg i det. Men när jag körde det var det i stort bara att button masha. Välja 1-2 skills man tycker är bra och satsa resten på passiv bonusar och button masha. Storyn är väll fortfarande rätt ok men side questsen värdelösa och dem gick ju tilloch med ut med att spelet lixom vart påskyndat och sedan utslängt så att dem så snabbt som möjligt kunde få en penga boost.

iaf. Som rpg recomenderar jag vartm Dragon age : Origins. Helt fantastiskt spel. Det och Mass effect är väll de två första rpg spelen jag tänker på när man ska föreslå RPG. De och FF7 ofc.
Citera
2011-07-30, 01:46
Medlem
Smiskads avatar
På 90talet så spelade jag ett diskettspel jag totalt älskade.

Var ett äventyrsspel.
Man var en pojke/flicka och man skulle springa omkring i en Donkey Kong liknande värld med stegar och trappor som man skulle samla bokstäver för att bilda ett engelskt ord.

Spelet hette "Word" eller "World".
Har googlat som en galning, men hittar bara ett kasst Word Jong/scrabble spel som det verkligen inte är.
Vet inte vart jag ska leta..
Citera
2011-07-30, 14:28
Medlem
Bedfellows avatar
Undrar om det är någon som har ett tips på ett spel där man på något sätt är kreativ i samband med eventuell multiplayer. Typ kanske att den ena skapar en bana, som den andre spelar igenom, och samtidigt så försöker man stoppa personen att klara den. Eller att den ena skapar en bana som den andre får spela osv.

Bara det inte är LBP2 (där det tar så sjukt lång tid att göra en bra bana) eller Minecraft (som jag tröttnat på).

Vore mycket tacksam för svar!
Citera
2011-07-30, 14:41
Medlem
Bedfellows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaabo1
Söker Top Down spel i stil med Phobia II, Nation Red och dylikt, gärna multiplayer med medel-stor värld.

Finns det äns? Tycker jag letat i åratal, jag menar hack n slash finns ju en del i form av Torchlight, diablo och Mythos mm (Nu letar jag mer shooters som nämnts ovan men GÄRNA likt Mythos, om nu inte mythos gått och blivit bättre med tiden?)

Hjälp mig

Carrot

Pröva Dead Nation till PS3 vetja!
Citera
2011-07-30, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smiskad
På 90talet så spelade jag ett diskettspel jag totalt älskade.

Var ett äventyrsspel.
Man var en pojke/flicka och man skulle springa omkring i en Donkey Kong liknande värld med stegar och trappor som man skulle samla bokstäver för att bilda ett engelskt ord.

Spelet hette "Word" eller "World".
Har googlat som en galning, men hittar bara ett kasst Word Jong/scrabble spel som det verkligen inte är.
Vet inte vart jag ska leta..

Låter som Word Rescue, ett lärospel för barn från 1992.

http://retrothing.typepad.com/.a/6a00d83452989a69e201347fb03cbc970c-800wi
Citera
2011-07-30, 18:18
Medlem
Smiskads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Låter som Word Rescue, ett lärospel för barn från 1992.

http://retrothing.typepad.com/.a/6a00d83452989a69e201347fb03cbc970c-800wi

JAAA!!
Tack så jättemycket <3
Citera
2011-07-30, 22:14
Medlem
Ett ganska så gammalt online spel, och om jag minns rätt var det någon på familjeliv.se som skapat det, men jag fick länken på ett forum som ej längre finns.

I alla fall så handlar det om att man börjar i ett rum där man ska samla saker för att kunna öppna dörren. Det finns olika sätt att få till sig sakerna och längst ner fanns det som en "ond-god" mätare, vissa saker blev man ondare av och vissa blev man godare av och vissa blev man neutral av. Beroende på hur man tar sig ut ur det första rummet, ändras miljön i det andra rummet osv.

Minns inte hur många olika "mode" det fanns på rummen, men minst tre, dvs. ond, neutral och god.

Till slut kommer man en lucka, öppnar man den har man klarat spelet och får se sin familj, och de/du ser olika ut beroende på hur du spelat spelet. Man kunde också se sig själv i spegeln med olika uttryck.

Kan ge flera detaljer om det skulle behövas. Söker dessutom liknande spel som denna.
Citera
2011-07-31, 16:21
Medlem
Vad är detta för spel?

Tjena. Jag undrar ifall någon här vet från vilket spel eller program detta kommer ifrån

http://imageshack.us/f/143/tumblrlmiod7jg6v1qhhvbh.jpg/

Många hipsters på tumblr verkar gilla och spela detta. Ifall jag råkat starta det här ämnet i fel forum så va snäll och flytta den, tack
Citera
2011-07-31, 17:37
Medlem
strobess avatar
Har under 2 dagar försökt komma på vad spelets namn är som jag spelat online på internet förut!
Man väljer en gubbe: det finns en man som är på en segway, en tant som sitter i en rullstol med matvaror i korgen, en man i en rullstol osv...
Efter man valt en gubbe väljer man en bana där man ska ta sig igenom skumma hinder som exempelvis kvarnar, och om man failar dör man och det stänker massvis med blod, man ser hjärtat osv. De gör otroligt roliga rörelser, och jag saknar spelet.

Jag hade varit SÅ tacksam om någon kom på vad spelet hette.
Citera
2011-07-31, 18:28
Medlem
maggotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strobes
Har under 2 dagar försökt komma på vad spelets namn är som jag spelat online på internet förut!
Man väljer en gubbe: det finns en man som är på en segway, en tant som sitter i en rullstol med matvaror i korgen, en man i en rullstol osv...
Efter man valt en gubbe väljer man en bana där man ska ta sig igenom skumma hinder som exempelvis kvarnar, och om man failar dör man och det stänker massvis med blod, man ser hjärtat osv. De gör otroligt roliga rörelser, och jag saknar spelet.

Jag hade varit SÅ tacksam om någon kom på vad spelet hette.
Happy Wheels

www.totaljerkface.com/happy_wheels.php
Senast redigerad av maggots 2011-07-31 kl. 18:32.
Citera
2011-07-31, 18:57
Medlem
Gobbledigooks avatar
Jag söker ett barnspel jag spelade när jag var mindre. Jag har bara extremt svaga minnen av det men jag minns att karaktärerna var katter eller något liknande.
Man skulle bland annat svara på några frågor i en del av spelet och om man svarade fel drogs "katterna" iväg av en käpp. Det fanns även en fallucka de kunde falla ner i.
Har även svaga minnen av att det fanns en karaktär som läste väderprognos.
Jag antar att spelet låg på diskett.
Som sagt, väldigt svaga minnen.
Tacksam för svar.

Citera
2011-08-01, 03:36
Medlem
Jag söker spel som The Sims 3, Black & White och Rollercoaster Tycoon 3

Dvs spel där man får bygga vad man vill, t ex ett nöjesfält, för att sedan styra det!

Alltså inte spel som Minecraft där man bara bygger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in