2011-07-04, 18:03
Medlem
Slicksmurfens avatar
Undrar hur detta står sig, kan tänka mig att det kommer bli löjligt enkelt
http://123kinect.com/cabelas-hunting-game-coming-to-kinect-will-include-new-peripheral/15762/
Citera
2011-07-04, 18:31
Medlem
The Hunter av svenska Avalanche studios är riktigt bra och sjukt snyggt. Det är även gratis.
http://www.thehunter.com/pub/

Det jag suttit och spelat mest dock är klassiska jakt serien Deer Hunter. Speciellt Deer Hunter Turnament spelades flitigt på diverse lan.
Båda spelen rekommenderas.
Citera
2011-07-04, 20:32
Medlem
SamusArans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat_K
The Hunter av svenska Avalanche studios är riktigt bra och sjukt snyggt. Det är även gratis.
http://www.thehunter.com/pub/

Det jag suttit och spelat mest dock är klassiska jakt serien Deer Hunter. Speciellt Deer Hunter Turnament spelades flitigt på diverse lan.
Båda spelen rekommenderas.

Fan, du hann före mig

theHunter är det bästa som finns just nu, och då menar jag verkligen bästa! Dock är det inte helt gratis, då det kostar att köpa olika licenser, vapen m.m. Man kan dock köpa så man kan spela 3 månader upp till ett år, och då ingår det alla lincenser och vapen

Man kan jaga olika sorts hjortar, prärievarg, fasan, kalkon, vildsvin, svartbjörn och nu älg!

Trophy Hunter 2003 är också väldigt kul, men efter jag har spelat theHunter så kommer jag nog inte spela något annat jaktspel på väldigt länge!
Senast redigerad av SamusAran 2011-07-04 kl. 20:44.
Citera
2011-07-04, 23:41
Medlem
gammatrons avatar
Jag har en playstationliknade handkontroll och vill spela nåt spel.

Har ni något tips på ett bilspel för en laptop med 1.9ghz och 3gb ram. ?
2011-07-05, 00:30
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammatron
Jag har en playstationliknade handkontroll och vill spela nåt spel.

Har ni något tips på ett bilspel för en laptop med 1.9ghz och 3gb ram. ?

Klockfrekvensen säger inget. Vad heter CPU:n?
Citera
2011-07-05, 02:16
Bannlyst
Letar efter ett spel man kan jämföra med spelet ''Soldat'' & ''Worms'' man springer och är en liten klump, så har man en massa vapen som man hoppar runt och ska försöka få ner sina motståndare. Tror spelet hette nånting med ''War''.
Citera
2011-07-05, 02:17
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolerer
Letar efter ett spel man kan jämföra med spelet ''Soldat'' & ''Worms'' man springer och är en liten klump, så har man en massa vapen som man hoppar runt och ska försöka få ner sina motståndare. Tror spelet hette nånting med ''War''.

Teewars?
Citera
2011-07-05, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Teewars?

Tack!
Citera
2011-07-05, 13:30
Medlem
ShockShocks avatar
Söker ett nytt MMO, men jag vill börja lira på en helt nyöppnad server, så en sådan måste finnas.
f2p eller p2p spelar ingen roll, men inget pay2win. Det får också gärna vara ett äldre MMO, men ingen kinesisk grindfest tack. Helst ett spel med lite mognare community med mycket gruppspelande.

Så kan någon tipsa om något nytt MMO att fördriva min tid med?
(WoW, Vanguard, AoC och Eve online har redan spelats för mycket )
Senast redigerad av ShockShock 2011-07-05 kl. 13:46.
Citera
2011-07-05, 14:53
Medlem
Theaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShockShock
Söker ett nytt MMO, men jag vill börja lira på en helt nyöppnad server, så en sådan måste finnas.
f2p eller p2p spelar ingen roll, men inget pay2win. Det får också gärna vara ett äldre MMO, men ingen kinesisk grindfest tack. Helst ett spel med lite mognare community med mycket gruppspelande.

Så kan någon tipsa om något nytt MMO att fördriva min tid med?
(WoW, Vanguard, AoC och Eve online har redan spelats för mycket )

RIFT? Relativt nystartat spel i allmänhet, så servrarna är fräscha. Är förbluffad över hur få som har provat det ännu.
Är grindmässigt ungefär lika snällt som WoW (yay!) och spelarbasen som jag stött på har varit mestadels ex-woware. Communityn verkar mogen, men det dyker förstås upp en och annan nöt ibland.

Nedan norpat från vad jag skrev i en annan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Theaa
Rekommenderar verkligen att du provar på RIFT; Det är ungefär som att WoW och WAR har gjort ett väldigt fint litet barn.
Ser vackert ut, och flyter förvånansvärt bra utan allt för höga prestandakrav. Har dessutom inte stött på någon som helst bug ännu, och då är jag ändå level 38 (Max 50).

Det som fångade mig mest är att man får customiza sin klass väldigt mycket - tänk att du kan välja nästan vilka 3 talent trees från WoW, och sedan skapa din egen klass.
Mitt eget påfund är någon sorts protection-retribution paladin-shadowpriest. Fungerar förvånansvärt bra och är hittills obesegrad 1v1
Citera
2011-07-05, 15:00
Medlem
ShockShocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theaa
RIFT? Relativt nystartat spel i allmänhet, så servrarna är fräscha. Är förbluffad över hur få som har provat det ännu.
Är grindmässigt ungefär lika snällt som WoW (yay!) och spelarbasen som jag stött på har varit mestadels ex-woware. Communityn verkar mogen, men det dyker förstås upp en och annan nöt ibland.

Nedan norpat från vad jag skrev i en annan tråd.

Låter intressant, såg att det fanns en free trial också så det ska definitivt testas idag
Citera
2011-07-05, 17:27
Medlem
Gregsons avatar
Söker ett strategispel med tydliga rollspelsinslag, som jag tror är från 2002-2003 och som, om jag minns rätt, utspelade sig i norra Europa (ungefär samma gränser som Svea Rike II) från 1300-talet till 1500 ungefär. Spelet inriktar sig en del på enskilda härförare och man traskar omkring på en karta i 3D och kan i princip zooma in för att ta sig an enskilda slag (osäker på den detaljen). Under åren har jag när jag erinrat mig spelet tenderat att förväxla det med Crusader Kings och jag skulle tro att det är av fler orsaker än rollspelsinslagen, t ex att titeln jag söker också innehåller ordet "Kings" eller liknande. Spelet går väl på ett ungefär ut på att ena ett svenskt rike eller motsvarande.

Tacksam för hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in