2007-05-13, 14:11
Medlem
Salgouds avatar
GTA
Mafia

uhh...Fler
Citera
2007-05-13, 14:14
Medlem
manganhs avatar
True Crime påminner ju en del om GTA, har bara testat New York men det finns väl ett True Crime LA också?
Citera
2007-05-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skotter
Som topic lyder, rada upp alla ni vet.

Slog samma med "Request tråden"

/MOD
Citera
2007-05-13, 15:29
Medlem
Arkhons avatar
I fredags införskaffade jag min första joystick någonsin, för att spela Freelancer. Till min besvikelse så visade det sig att spelet inte har joystick-stöd, och när jag snokar runt på vissa sidor verkar det som om väldigt få spel nuförtiden är gjorda för att spelas med joystick. Det känns som om jag är åratal efter i utvecklingen, nu när jag sitter med min sprillans nya och hittills oanvända Saitek.

Nu vänder jag mig därför till er här på flashback, och ber er rekommendera bra flygspel med joystick-stöd. Helst skall de inte vara för gamla, d.v.s. Wing Commander och dylikt åker bort.
Citera
2007-05-13, 15:41
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
I fredags införskaffade jag min första joystick någonsin, för att spela Freelancer. Till min besvikelse så visade det sig att spelet inte har joystick-stöd, och när jag snokar runt på vissa sidor verkar det som om väldigt få spel nuförtiden är gjorda för att spelas med joystick. Det känns som om jag är åratal efter i utvecklingen, nu när jag sitter med min sprillans nya och hittills oanvända Saitek.

Nu vänder jag mig därför till er här på flashback, och ber er rekommendera bra flygspel med joystick-stöd. Helst skall de inte vara för gamla, d.v.s. Wing Commander och dylikt åker bort.

Freelancer, vilket spel! Fan vad roligt det var.. Synd att det var så litet bara. Skulle helt klart funnits mer att göra, spelade 23h nonstop med min polare och vi hade fint utrustade Titants trotts att vi inte stressat för att få dom. Dom skulle ta och göra Freelancer till ett MMO, EVE är inte alls lika skoj..
Citera
2007-05-13, 16:49
Medlem
Jag vill slå ett slag för company of heroes. WW2 strategi spel, släpptes hösten 2006

Helt vansinnigt jävla roligt! Både på LAN och via nätet..
Citera
2007-05-13, 17:43
Medlem
kristoes avatar
Citat:

Battlefield 2 kan du köra med joystick i, är riktigt sugen på att införskaffa mig själv en glädjepinne för att flyga me i bf
Citera
2007-05-13, 17:48
Medlem
LifeIsALoops avatar
Citat:

den microsoft flight simulator
Citera
2007-05-13, 18:33
Medlem
Jag skulle vilja ha reda på om det finns något spel, typ som GTA fast mer att man kan bygga upp en gubbe från scratch och sen välja vilken bana han ska ha. Om han ska vara ärlig eller brottslig, eller kanske båda.. osv.

Någon som har något liknande spel?
Citera
2007-05-13, 21:59
Medlem
Skabbens avatar
Amerikanska inbördeskriget som strategispel?

Ja, som rubriken säger. Finns det några roliga strategispel som handlar om amerikanska inbördeskriget där man får utkämpa massiva slag med infanteri, kavalleri och artilleri i typ shogun anda? Eller nåt spel där man bygger bas och bygger sina trupper själva?

Skriv gärna alla förslag som ni kommer på, gärna med en länk till screenshots och en till hemsidan så man kan läsa lite mer!

mvh
Citera
2007-05-13, 22:30
Medlem
Pihraijas avatar
Kanske liiite gammalt, men ändå värt ett försök

North and South
http://free-game-downloads.mosw.com/...rth_south.html
Citera
2007-05-14, 14:39
Medlem
shredders avatar
Fightingspel till xbox?

Har av en slump kommit över ett gammalt xbox.

Nu undrar jag om det finns några schyssta fightingspel till xbox, eller den marknaden dödfödd?

Och jag söker efter spel av typen K-1 World Grand Prix. ( Det senaste till ps2'an )

Alltså, helst utan eldbollar och annan skit, och hyfsat realistiskt. Dock inte renodlade boxningsspel ála fight night. Gärna med en eller flera karaktärer som har stilen muay thai.

Någon som har koll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in