2011-04-27, 13:32
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amagaahd
Letar efter ett spel som har CO-OP för 4 personer och som fungerar över LAN. Gärna FPS, men det spelar ingen större roll.
Jag letar alltså inte efter ett specifikt spel utan något roligt att lira över LAN.
Har du prövat Left 4 Dead-spelen?

Citat:
Ursprungligen postat av StoffeAPBT
commandos är väl relativt likt. inte jätte men ganska. har för mig det är andra världskriget
Nu tänker du nog fel. Commandos är inte alls likt Total War. Men Company of Heroes är kanske lite åt det hållet? Inte lika stora slag, men det fokuserar mer på strategi än att bygga enheter (eller har jag också fel? )

Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Spelet jag söker kom under den första hälften av 1990-talet. Jag lirade det på Atari ST. Det var ett äventyrsspel i medeltidsmiljö.

Målet var att rädda landet från nån drake eller nått sånt. För att göra detta skulle man först utföra diverse uppdrag av typen "för att klara det måste du göra det här först", bl.a. skulle man vinna en bågskyttetävling och få en pokal som man skulle göra nått med.

Urusel förklaring och beskrivning, men det är trots allt nästa 20 år sedan jag lirade det.

Folket på FB brukar dock vara smarta så nån kommer säkert på vad det är för spel jag söker.

Defender of the Crown eller? Fast tror inte det finns drakar där.
Citera
2011-04-27, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marcel0e
Tjo, tänkte väll säga att crysis är fun sjukaste spel!! började spela Warhead Helt Högt sönder knarkat och berusad av alkohol och kan nog säga att det är bsät sådär!! haha man blir helt inne i spelet.

Nu håller jag på avslutar Crysis alltså första , och tänkte kolla om någon har spel att rekommendera som liknar crysis?

Kan nog säga att jag börja spela i delta hyffsat svårt och verkligen roligt

Crysis 2
Citera
2011-04-27, 14:00
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Nu tänker du nog fel. Commandos är inte alls likt Total War. Men Company of Heroes är kanske lite åt det hållet? Inte lika stora slag, men det fokuserar mer på strategi än att bygga enheter (eller har jag också fel? )

det jag tänkte på var strategi delen :P
Citera
2011-04-27, 15:16
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeAPBT
det jag tänkte på var strategi delen :P

Imo tycker jag commandos och total war är extremt olika, om man menar combat delen är till och med CoH mer likt.

Det enda jag vet som egentligen liknar total war serien handlar om 1700-1800 tal och det är inte särskilt bra utfört.

Imo är dock Civ väldigt likt "kartläget" i total war. och pratar man combatläget blir det mycket svårt... Sten sax påse finns i de flesta rts, men inte i samma utsträckning. Nu sitter jag på jobbet och kan inte kolla. Men det finns ett spel som baseras på romerska legioner som påminner väldigt mycket om det fast i mindre skala, och nej jag menar inte rome total war.
Citera
2011-04-27, 15:18
Medlem
Joshua-Matthews avatar
Jag söker ett "Riddarspel" som är väldigt gammalt. Minns att jag spelade det på Windows 95 när jag var liten.

Man är en riddare i grå rustning som ska samla juveler och guld, samtidigt som man ska akta sig för vakter och igelkottar, man dödar dessa genom att hoppa på dom. Och varje gång man samlar upp skatter hör man ett jättestörigt "8-bitarsljud". Det hela utspelar sig i en jättepixlad 2D-värld.
Citera
2011-04-27, 15:48
Medlem
SirJizzAlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobberobbe
Prova Live For Speed?

http://www.lfs.net/

Finns Rallycross, Autocross, Formel 1 liknande bilar. Väldigt lättkört men bra grafik. 90 FPS på en P4 med Nvidia GeForce 8600

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Dirt 1 och Dirt 2? Om du inte testat dem, dvs.
Race driver: GRiD fungerar också, men det är mest på asfalts vägar.

Tack för tipsen! Ska definitivt testas
Citera
2011-04-28, 07:39
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Imo tycker jag commandos och total war är extremt olika, om man menar combat delen är till och med CoH mer likt.

Det enda jag vet som egentligen liknar total war serien handlar om 1700-1800 tal och det är inte särskilt bra utfört.

Imo är dock Civ väldigt likt "kartläget" i total war. och pratar man combatläget blir det mycket svårt... Sten sax påse finns i de flesta rts, men inte i samma utsträckning. Nu sitter jag på jobbet och kan inte kolla. Men det finns ett spel som baseras på romerska legioner som påminner väldigt mycket om det fast i mindre skala, och nej jag menar inte rome total war.

jo jag tänkte först på civ men eftersom han ville ha i andra världskriget så vart det så svårt att komma på något som hade just det där combat uppläget. så då la jag upp commandos som tips för tänkte att jag tyckte det var kul och det är ju ett sorts strategi
Citera
2011-04-28, 11:34
Medlem
HEJ!

Jag söker ett specifikt spel som jag vet ungefär vad det handlar om men som jag inte alls kommer ihåg namnet på.

Spelet är en shooter/RPG, det finns en 1a och en 2a. Det finns till konsol och dator (tror jag) Ettan kom ut kanske 2007, tvåan typ 2009/2010.

Spelet går ut på att man är nån slags kommandosoldat, som bekämpar maffia, skurkar och knarkkungar i något sydamerikanskt land. Man har sjukt mkt equipments. Spelet går ungefär ut på att man ska flyga in i ett område, hoppa ut med fallskärm och döda alla som finns där. En specifik sekvens med spelet är att man kan springa nedför ett berg och utlösa en skärmflygare, som inte finns på nåt annat liknande spel.

Nån som vet vad spelet kan heta????

tack på förhand!
Citera
2011-04-28, 13:41
Medlem
Just Cause är inte ett RPG, men det finns en en etta som kom ut 2006 och en tvåa som kom ut 2010, och man hoppar fallskärm och skjuter folk i ett sydamerikanskt land i båda.
Citera
2011-04-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joshua-Matthew
Jag söker ett "Riddarspel" som är väldigt gammalt. Minns att jag spelade det på Windows 95 när jag var liten.

Man är en riddare i grå rustning som ska samla juveler och guld, samtidigt som man ska akta sig för vakter och igelkottar, man dödar dessa genom att hoppa på dom. Och varje gång man samlar upp skatter hör man ett jättestörigt "8-bitarsljud". Det hela utspelar sig i en jättepixlad 2D-värld.

Det enda jag kommer på på rak arm med en riddare är Wizards and warriors http://lvls.files.wordpress.com/2010/05/wnw.png

Men det är ett NES spel.
Citera
2011-04-28, 16:52
Medlem
chaoswithins avatar
Söker spel liknande Age of War 1 & 2, dvs ett 2d-spel där man har en bas och införskaffar trupper, turrets etc, men vill att det skall vara linjärt såsom AoW och inte att gubbarna kan ta massa olika väger.

Spelar ingen roll om det är sci-fi, stenålder eller så utan just som AoW fast ett annat spel bara
Citera
2011-04-28, 17:04
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joshua-Matthew

hoppar man på moln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in