2011-02-09, 20:23
Medlem
rookets avatar
Äventyrligt mmorpg spel

Söker efter ett mmorpg där man får känslan att man är på ett äventyr och upptäcker bra ställen att levla på. Det är även en plus om det känns lite "farligt" alltså att man inte vill dö.

Det jag inte vill ha är ett spel där man följer en serie av quests och gör exakt samma som alla andra från level 1 till max.
Citera
2011-02-09, 20:31
Medlem
tantvrists avatar
Tjena, skulle vara kul med ett spel som har en evolution-känsla över sig. Spore har jag (jag tycker att det är kul ), men finns det några liknande? Det går även bra som flash-spel, alltså minispel typ.

Jag skulle även vilja veta namnet på något spel, det är lite som att man börjar som en liten grej som rullar, äter sig större och större på allt och alla.
Som detta spel: http://armorgames.com/play/10460/tasty-planet
Men det var ett riktigt spel och bra mer avancerat.
Citera
2011-02-09, 20:43
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Tjena, skulle vara kul med ett spel som har en evolution-känsla över sig. Spore har jag (jag tycker att det är kul ), men finns det några liknande? Det går även bra som flash-spel, alltså minispel typ.

Jag skulle även vilja veta namnet på något spel, det är lite som att man börjar som en liten grej som rullar, äter sig större och större på allt och alla.

Det andra är katamari nånting.
Citera
2011-02-09, 20:58
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist

finns nog inte allt för många spel som är baserat på evolution vad jag vet, men en gammal klassiker är EVO: Search for Eden (SNES)

http://en.wikipedia.org/wiki/E.V.O.:_Search_for_Eden
Citera
2011-02-09, 21:17
Medlem
Eftersök ett spel som jag spelade när jag var mindre, kommer ihåg att det var ett litet spel som fanns med på en PC gamer skiva som man brukade få med tidningen man köpte hem. I allafall så tror jag spelet hette Orbs eller ngt liknande. Man var en rund gubbe iaf och gjorde rörelser med musen för att attackera har jag för mig, inget stort spel alls o väldigt gammalt (5 år?). Du gjorde attacker genom vissa speciella rörelser med musen osv. Man kunde göra quests o så fanns det ju NPCs som gav dom. Det var endast single play tror jag. Tacksam för svar.
Citera
2011-02-09, 21:33
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Har spelat två spel i yngre dar, vars namn jag har glömt:/

Är grymt osäker på årtalen, men grafiken var inte det bästa, så kanske runt 2000?

Det ena var ett mer barnanpassat fps. Jag hade det bara som demo, så jag fick bara spela en bana, men det var mest skog. Alla vapen man hade var udda. Kommer ihåg nån grej som sköt frisbees^^ som man kunde styra själv med alt. fire. Jag fick spelet från en datatidnings-skiva(lol?),
kanske komputer, eller pc för alla. Har letat en del igenom deras arkiv, men mitt minne kanske bara jävlas.......

Det andra spelet skulle vara skitbra, men jag var hyffsat efterbliven som liten, så jag klarade inte första bananXD
Man var en människa på nåt kallt ställe, med en massa aliens. Hoppade man i vattnet dog man snabbt som..... snabbt.
Det var i tredje person btw.

Oerhört tacksam om någon kommer på namnen, speciellt på det andra.

Sen orkade jag inte läsa alla 800 sidor, men dem jag läste nämnde ingen Heroes of Might & Magic 3, inkl. alla expansioner. Underbart mysigt tbs som har snott många timmar av mitt liv, även sinnessjukt svår campaign, för den som letar efter utmaning

bumpar
Vill verkligen hitta dessa två, har försökt som fan
Citera
2011-02-10, 01:59
Medlem
Artexs avatar
Citat:
bumpar
Vill verkligen hitta dessa två, har försökt som fan
Kan det vara Nerf Arena Blast du söker?
Citera
2011-02-10, 04:38
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Kan det vara Nerf Arena Blast du söker?

Jag ska bli din hemmafru
Nu jävlar!

Trodde andra spelet skulle hittas först, har för mig det var lite mer känt.
Citera
2011-02-10, 04:43
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Jag ska bli din hemmafru
Nu jävlar!

Trodde andra spelet skulle hittas först, har för mig det var lite mer känt.
Så länge du är tjej så
Kan tyvärr inte hjälpa dig med det andra spelet. Du får nog ge en lite bättre förklaring
Citera
2011-02-10, 05:05
Bannlyst
hej alla

ja söcker ett spel ja spela för lengesen i war craft on line inställningen

man är fem mot fem o ska försöcka döda varandra o mot ståndarlagets "stora hus" (de heter nåt vet ej vad)

o i början tar man en karacktär och spelar den
Citera
2011-02-10, 05:17
Medlem
Highway.Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poeten92
hej alla

man är fem mot fem o ska försöcka döda varandra o mot ståndarlagets "stora hus" (de heter nåt vet ej vad)

Dota?

Fixa din stavning btw
Citera
2011-02-10, 14:45
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poeten92
hej alla

Det låter som dota.

Men herrejävlar vilken stavning! Och särskrivning utan dess like! Du borde fixa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in