2009-05-28, 02:11
Medlem
Wilks avatar
Tjenare. Här är mina drivrutiner, och som ni ser så är ganska många lite äldre. Dock är det svårt att uppdatera dem eftersom det knappt går att ladda ner med hjälp av programmet.

http://www.drivermax.com/driver/drivers.php?computer_id=7SK4TO521PHS9UJ3626X4GAQPK T6Y0&user=JollyRoger

Så kommer jag klara mig med lite äldre drivrutiner? Tack
Citera
2009-05-28, 02:22
Medlem
Har du inte stött på några problem hittills så klarar du dig nog på dina gamla drivare. Men, vill du tvunget uppdatera så tror jag att samtliga dom du hade där fixas med att bara köra senaste intel.inf för din chipgeneration. Såg ut mest om chipdrivare som var föråldrade. Men, det kan också vara så att din moderkortstillverkare ger ut "custom" drivare till ditt MB, NIC osv.? Såfall kansek du ska titta där först?

Ibland får man köra en kombination. Nätverkskortet drivs dock inte av intel.inf så den drivisen får du hitta på antingen din MB-hemsida eller nätverkskortets tillverkares hemsida.

Hm, fast såg först nu att det var en bärbar, gör intel inf-filer även till bärbara? Jag antar det, men är inte säker. Varning dock för att Intels sida är ett helvete att navigera, men vad jag kan se bör du hitta en inf. som passar till 965 och mobile nånting, vilken av dom det kan vara vet jag inte.
Citera
2009-05-28, 02:29
Medlem
Wilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Har du inte stött på några problem hittills så klarar du dig nog på dina gamla drivare. Men, vill du tvunget uppdatera så tror jag att samtliga dom du hade där fixas med att bara köra senaste intel.inf för din chipgeneration. Såg ut mest om chipdrivare som var föråldrade. Men, det kan också vara så att din moderkortstillverkare ger ut "custom" drivare till ditt MB, NIC osv.? Såfall kansek du ska titta där först?

Ibland får man köra en kombination. Nätverkskortet drivs dock inte av intel.inf så den drivisen får du hitta på antingen din MB-hemsida eller nätverkskortets tillverkares hemsida.

Hm, fast såg först nu att det var en bärbar, gör intel inf-filer även till bärbara? Jag antar det, men är inte säker. Varning dock för att Intels sida är ett helvete att navigera, men vad jag kan se bör du hitta en inf. som passar till 965 och mobile nånting, vilken av dom det kan vara vet jag inte.

Installerade precis. För drygt 1-2h sen inte spelat någon spel eller liknande
Citera
2009-05-28, 02:30
Medlem
Wilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilk
Installerade precis. För drygt 1-2h sen inte spelat någon spel eller liknande

Edit: Windows alltså
Citera
2009-05-28, 02:34
Medlem
Ok, men då kan du ju vänta ett tag och se om nåt krånglar?

Om du inte är som jag, måste alltid absolut ha det senaste av allt
Alla program, drivisar, allting.

Men jag ska varna dig för en sak, jag har ALDRIG fått en sådan "driverscanner" som du körde, att visa upp 100% ok. Oavsett hur mycket jag installerat nya drivrutiner och hur många olika såna scanners jag testat. Jag tror dom är lite lustiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in