• 1
  • 2
2009-10-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Det där gjorde varken till eller från.

Till föregående talare, visst det funkar i IE men jag vill kunna nadvända enbart Firefox.

Nu är inte jag FF-användare själv, men enligt vad du skriver skulle iaf jag se det som att det är något i FF självt som stället till med bekymret och då kanske en ominstallation av FF är det enklast?
Om det fungerar som det ska borde du kunna utesluta att det har att göra med anslutningen, vilket annars hade varit en trolig orsak.
Citera
2009-10-09, 11:01
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
Nu är inte jag FF-användare själv, men enligt vad du skriver skulle iaf jag se det som att det är något i FF självt som stället till med bekymret och då kanske en ominstallation av FF är det enklast?
Om det fungerar som det ska borde du kunna utesluta att det har att göra med anslutningen, vilket annars hade varit en trolig orsak.

Jag har iofs itne provat ominstallera.
Men eftersom det inte hjälpte för den andra killen fast han hade ominstallerat så har jag inte testat.
Men jag kan prova det ikväll.
Och det är bara på Flashback jag har detta problem.
Citera
2010-03-27, 10:25
Medlem
Någon som haft en lösning på detta problem? På flashback står det att certifikatet förföll 2010-06-17, som ju inte varit än?!?

Liknande meddelanden om att sidan är opålitlig kommer på flera sidor lite då och då, eller så funkar det ok när man godännt en gång.

Det är samma sak på firefox som internet explorer, och det går tex inte att logga in på msn just (kanske är nåt annat?). Felsöker man så hittar msn inget fel. Gratisversionen av Avira används på datorn.
Citera
2010-03-27, 10:28
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisses
Kolla din dators klocka samt datum, frekvent fel är att man har fel datum på sin dator.
FAQ
Senast redigerad av epost72 2010-03-27 kl. 10:32.
Citera
2010-03-27, 14:24
Medlem
Stort tack! Klockan stod på september 2010.

Vet inte hur det blivit så, men det är tjejens bärbara dator så det är inget jag har koll på. Batterierna är visserligen dåliga, men då borde det väl såna fall inte bli rätt årtal om det skulle nollställas...
Citera
2010-03-27, 14:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisses
Stort tack! Klockan stod på september 2010.

Vet inte hur det blivit så, men det är tjejens bärbara dator så det är inget jag har koll på. Batterierna är visserligen dåliga, men då borde det väl såna fall inte bli rätt årtal om det skulle nollställas...
Det är väl helt enkelt så att klockan drar sig rejält efter tack vare ett dåligt backupbatteri därav så blir det så att klockan hålls igång av att man emellanåt ansluter den till el.
En utav mina bärbara tappar tiden i stort sett omgående pga av dåliga batterier, nu uppmärksammas jag på detta genom att datorn klagar så fort man startar den.

Men om det finns ett uns av kapacitet i batteriet så kan den som sagt sacka efter utan att man märker det och i din flickväns fall måste det ju vara så.

Lång utläggning men en trolig förklaring.

EDIT
Nu läste jag dåligt klockan gick ju före... då måste någon ha ställt klockan fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in