2003-11-10, 13:37
Medlem
Asterixs avatar
Lista dom tio störta kvinnliga porrstjärnorna någonsin! Bara kvinnor, bara aktriser framför kameran och notis på porrstjärna. Er granne som spelat in fyra porrfilmer är ingen porrstjärna hur mycket ni än önskar det. Lägg gärna lite tanke bakom listan och motivering uppskattas. Observera att jag inte efterfrågar era favoriter utan porrstjärnor. Exempelvis anser jag att Traci Lords är en av de största men hon hade inte ens hamnat på min topp hundra bland favoriter.

Var god ha inga diskussioner i den här tråden! Bara er lista! Det underlättar för mig om jag ska sammanställa allt. Vill ni diskutera skapa en ny tråd! Jag har inte gjort en sökning ifall den här frågan har varit uppe tidigare, för det kan jag med all säkerhet gissa att den redan har varit. Jag vill ha en ren lista.
Citera
2003-11-10, 14:12
Medlem
GreenManalishis avatar
1.Ginger Lynn
2.Seka
3.Marilyn Chambers
4.Anette Haven
5.Jenna Jameson
6.Traci Lords
7.Hyapatia Lee
8.Sarah Young
9.Amber Lynn
10. Helen Duval

1-4 behöver nog ingen kommentar mer än att stjärnor är en bra beskrivning av dem.

5-6 2 mycket kända namn. Jameson är den som tjänat mest klöver av alla
porrstjärnor. Lords var först att få +$1000/dag.

7-8 Mycket vackra. Gjorde många filmer producerade av deras respektive äkta män.

9 En av de tre kända Lynn(Ginger och Porsche de andra.)
10 Tillsammans med Sarah Young, en av få europeer. När hon slutade på ett filmbolag utsåg det gamla bolaget en ny skådespelerska att ta över hennes artistnamn då hon var så populär.

Bubblare som var mycket nära listan:
Shauna Grant(snyggast av alla men begick självmord ganska tidigt i karrären)
Ashlyn Gere
Sierra
Sahara ( hon från 80-talet. Inte den nuvarande med samma namn)
Savannah (mycket stor men endast kort tid)
Nicki Anderson(Privates största ungerska stjärna)
Rhonda Jo Petty
Nina Hartley(veteran)
Kelly Nichols(stjärna i Room Mates viktig film)
Georgina Spelvin (pionjär)
Citera
2003-11-10, 14:41
Medlem
Kashmirs avatar
1. Traci Lord
2. Ginger Lynn
3. Jenna Jameson
4. Seka
5. Ashlyn Gere
6. Sarah Young
7. Marilyn Chambers
8. Amber Lynn
9. Linda Lovelace
10. Helen Duvall / Tori Wells

Säkert har jag glömt en hel del. Traci lOrds har jag som etta för om man bara kan en porraktris är det vanligen Traci Lords. Ginger Lynn var porrvärldens runkobjekt nummer 1 på 80-talet. Vad Jenna jameson är nu. Alla tre är dessusutom mer eller mindre ett namn utanför porrvärlden. Seka är en legend och Ashlyn Gere var enormt stor framförallt i USA.

Edit: Svårt att ranka Helen Duval. Är ju inte en å samma person utan bara ett varumärke.
Citera
2003-11-10, 15:07
Medlem
johanxx26s avatar
Lista

1. Tailor Rain
2. Marilyn Chambers
3. Shauna Grant
4. Shane
5. Melissa Ashley
6. Nina Hartley
7. Ginger Lynn
8. Nikita
9. Anette Heaven
10. Linde Thorén
Citera
2003-11-10, 20:02
Bannlyst
Tänker inte lista de "störta" enligt min mening, men några jag gillar. Välkända som någorlunda okända. Och i blandad ordning, tänker inte rangordna dem.
  • Asia Carrera
  • Aya Nielsen
  • Tabatha Cash
  • Felicity
  • Houston (Inte många som klarar 600 killar och konstant skrattar och har ett leende på läpparna.)
  • Tracy Lords
  • P.J. Sparxx
  • Tina Tyler
  • Sunset Thomas
  • Tammie Ann
  • Chasey Lain (Hon och Asia Carrera är nog favoriterna trots allt)
  • Judy Star
  • Hether Brooke (måste nog vara bäst i världen på oralsex =)
Citera
2003-11-10, 20:25
Medlem
Shane
Sylvia Saint
Madison
Asia Carrera
Jenna Jameson
Judy Starr
Amber Lynn
Ruby
Angela Summers
Sky Lopez

Format av TV1000 under ett par åt under 90-talet samt Internet under 2000-talet.
Citera
2003-11-10, 22:25
Medlem
Asterixs avatar
1. Jenna Jameson (11 år, 97 titlar, 6 AVN)
2. Traci Lords (7 år, 101 titlar)

3. Nina Hartley (20 år, 657 titlar, 5 AVN, HoF)
4. Ginger Lynn (20 år, 202 titlar, 4 AVN, HoF)
5. Ashlyn Gere (13 år, 169 titlar, 8 AVN, HoF)

6. Janine Lindemulder (11 år, 86 titlar, 4 AVN, HoF)
7. Kaitlyn Ashley (7 år, 305 titlar, 2 AVN, HoF)
8. Lexus Locklear (6 år, 33 titlar)
9. Amber Lynn (21 år, 310 titlar, HoF)
10. Jill Kelly (11 år, 469 titlar, 3 AVN)

Inom parantes står antalet år som aktiv och antalet filmer personen ifråga har medverkat i (enligt IAFD). Sedan följer antalet priser från AVN (motsvarande Oscar) och om personen är med i AVN:s Hall of fame. Jag kan ha räknat fel i antalet AVN.

Säger nästan som Kashmir. Kan du bara namnet på en porrstjärna är det antingen Jenna Jameson eller Traci Lords. Jenna kommer före p.g.a att hon drar in mer pengar är motsvarande vad Traci gjorde. Båda står utan konkurrens under respektive era.

Nina har väldigt lång tid i branschen och har alltid varit populär. Det är framförallt antalet filmerna på hennes meritlista som skvallrar om hennes popularitet. Ginger är minst lika stor som Nina men jag väljer att placera henne lägre p.g.a färre filmer. Både Nina och Ginger hade förstaplatsen under korta perioder på 80-talet. Ashlyn har säkert tagit hem flest priser av alla. Hon har varit med länge, har tunga meriter och hon gör alltid bra ifrån sig. Hon hade en kort epok där hon var störst och det var mellan Traci och Jenna.

Janine levererar kvalitet före kvantitet. Hade hon gjort annat en tjejsex hade hon sålt mycket mer och antagligen rankats högre. Kaitlyn blev antagen till porrens Hall of Fame. Detta efter bara 7 år i som aktiv branchen. Jag tycker det säger ganska mycket om hennes kvaliteter. Lexus var av många tänkt att knuffa ner Jenna från tronen. Det blev inte riktigt så. Hon slutade långt innan hon nådde toppen. Amber och Jill säljer mycket men har alltid stått i skuggan av de största
Citera
2003-11-10, 22:51
Medlem
Nidstangs avatar
Den här listan innehåller iofs bara brudar ifrån 80-talet. Men jag tycker att dom bästa filmerna gjordes -85 - -95 ung.
  • Asia Carrera
  • Chasey Lain
  • Christy Canyon
  • Dyanna Lauren
  • Ginger Lynn
  • Hyapatia Lee
  • Jenteal
  • Jill Kelly
  • Kelly Trump
  • Nina Hartley
  • Shanna McCollough
  • Shayla LeVeaux
  • Tiffany Mynx
  • Victoria Paris

Nu vart det iofs fler än tio. Men det är lite svårt att rangordna dom och veta vem som egentligen är störst. Men jag tycker att det ska vara brudar som dels hållt på några år, dels vara affischnamn som mer eller mindre ensamma (som namn alltså) kan sälja en film.

Att utesluta Jenna Jameson ur en sådan här lista är väl på sätt och vis ett helgerån, men jag har aldrig gillat henne och försöker faktiskt aktivt undvika filmer där hon är med.

Vidare kan man ju tycka att brudar som Devon, Briana Banks osv borde ha en självklar plats här. Men jag tycker att dom är lite för "plastiga" för min smak.
Citera
2003-11-10, 23:11
Medlem
Micheys avatar
1 Teresa Orlowski
2 Sarah Young
3 Nina Hartely
4 Vanessa Del Rio
5 Debi Diamond
6 Cicciolina
7 Mai Lin
8 Samantha Strong