2009-05-27, 22:29
Medlem
billig22s avatar
vet inte om den ska ligga i sport eller i träningsforumet, men jag undrar i alla fall hur ni motiverar er och ge gärna tips och sånt!!
Citera
2009-05-27, 22:39
Medlem
Nichosjs avatar
För att man tycker att det är vansinnigt roligt?
Citera
2009-05-27, 22:41
Medlem
billig22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
För att man tycker att det är vansinnigt roligt?

de är ju klart, men ibland kan man känna att man behöver något som ger energin att fortsätta när det inte går så bra.
Citera
2009-05-27, 23:22
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billig22
de är ju klart, men ibland kan man känna att man behöver något som ger energin att fortsätta när det inte går så bra.

När det går kämpigt så kämpar man ännu hårdare. Ibland går det bra och ibland dåligt. Personligen så är de stunder då det går bra så övervägande än när det går sämre. Känslan av att göra en bra match är underbar att man inte skulle vilja byta den mot mycket annat. Sådana känslor tänker man på när det går lite trögt. Det hjälper verkligen.
Citera
2009-05-28, 01:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Varför håller du på med sporten? Det är ju den stora frågan här... Jag spelade vattenpolo i 20 år bara för att det var så fruktansvärt kul. Håller du på med din sport av någon annan anledning?
Citera
2009-05-28, 08:18
Medlem
Axells avatar
Sport går ju helt enkelt ut på att ha roligt. Alltså motivationen bör vara att man tycker det är roligt. Har man inte den motivationen så måste det kännas mycket konstigt.
Citera
2009-05-28, 13:23
Medlem
billig22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Varför håller du på med sporten? Det är ju den stora frågan här... Jag spelade vattenpolo i 20 år bara för att det var så fruktansvärt kul. Håller du på med din sport av någon annan anledning?

Har spelat basket i flera år och vill bli så bra som möjligt och visst är det väldigt roligt, det är något man kan se framemot och själv hade jag ett tag problem med motivation, men löste det genom att tänka efter hur roligt och hur bra jag trivdes med basket
Citera
2009-05-29, 04:38
Medlem
Mr.Patrics avatar
Jadu,

Efter benbrott, nackskador, hjärnskakningar, ryggskador trasiga ligament, flera operationer, ambulansflyg, ett antal dygn på sjukhus och så vidare, så vet jag faktiskt inte...

Har ungefär sex års osammanhängande skolgång, har sysslat med detta sedan >5 års ålder och vet väll inte direkt hur man gör någonting annat.

Har satsat stenhårt på detta sedan dag ett och att ge upp nu är inte ett alternativ. Ligger på högsta nivå i Sverige med en kortare utlandssejour bakom mig och är långt ifrån färdig ännu, är fortfarande junior.

Men, exakt vad det är som motiverar mig, det vet jag inte riktigt.
Rädslan för att vara normal, kanske
Citera
2009-05-29, 22:38
Medlem
abborrmasters avatar
Att ha mål att sikta på är nog det viktigaste, då tar man sig igenom de dagar när det inte känns så kul eftersom det är för ett högre syfte lixom... Jag siktar på att bli så bra jag absolut kan bli utan att fuska och då gäller det ju att inte fuska med träningen... tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in