Citat:
Ursprungligen postat av Filip85
The present situation for Croats in Kosovo is as described: 'With the downfall of Milošević's policy in Kosovo and with the exodus of most of the Serb population, the survival of the remaining Croat population also became uncertain. Albanian plunderers from neighbouring villages terrorised them and as a result they asked Croatia to help them leave Letnica collectively.[2]
There is an attempt in progress to find a proper place for them in Croatia, and to enable it to take them all together on secure ground.
Det här var ingen serbisk källa, utan Kroatiens största TV kanal HRT som du kan titta på världen över. Det var HRT som gjorde undersökningen och tog upp det här, inte RTS (pronazistiska serbiska kanalen enligt vissa). De har tagit bort alla artiklar ang. Kosovo så du kan inte se det längre, men på Wikipedia så står det allt, att länken har blivit godkänt tidigare och det var publicerat, till och med jag minns när den var uppe (stod på kroatiska).
Kan du inte förklara för mig, om Kroatiens störst TV kanal tog upp det här, som har till och med intervjuat janjevci kroater, hur kan jag ha fel?
Men nu fånar du dig igen. Ge dig, gå inte in djupare i det här för då kommer jag göra bort dig helt.
Albaner
terroriserade (inser du betydelsen av det här ordet?) inte kroater i janjevaområdet. Albaner och kroater från det området är kända över att ha goda relationer med varandra! Albaner plundrade tomma hus efter kriget, är du med? Det hände över hela landet, det hände på albanska hus, bosniska hus, kroatiska hus osv. Det här händer i de allra flesta krig.
Du citerar Wikipedia, inte den ursprungliga källan. Jag tvivlar starkt på att den kroatiska källan har använt ord som
terrorisera. Plundring av hus förekommer, det har jag redan förklarat. Visa mig en källa på att kroater terroriserades av albaner efter kriget, jag vill inte se ett uppslagsverk utan en riktig källa.
Citat:
Ursprungligen postat av Filip85
Men Omunis kära, du såg ju nyheten på nyhetskanalen.se, varför skulle de ljuga?
Eh, öppnade du ens källan?
Citat:
“These minorities also suffer from lack of access to information or to tertiary education in their own languages. This, combined with tough economic conditions, have resulted in many of these groups starting to leave Kosovo altogether,” he adds.
Känns som att du på sistone gått över till att skriva inlägg som "titta, det var inte bara serberna som var dumma under krigen". Tycker du ska lägga ner det.