2009-05-27, 13:37
Medlem
Halibs avatar
Alla som ätit kebabpizza söderut vet att de där serverar fläskkarré som kebabkött (rätta mig om jag har fel), samt en speciell kebabsås som inte består endast av vitlök eller tomatsås som här i Stockholm.

Nu till min fråga - Var f*n hittar man en sådan pizzeria i stockholm? Det fanns en på kungsholmen ett stenkast från fridhemsplan för tre fyra år sedan. Men nu verkar det inte finnas en enda?

Det är många som efterlyser en sådan pizzeria så sitter ni på information är det många som kommer att bli glada!
Citera
2009-05-27, 13:39
Medlem
Brottweilers avatar
Inte bara söderut, det är så även här (20 mil Nordväst om Sthlm).

Era pizzor suger, lev med det.
Citera
2009-05-27, 13:45
Medlem
blåljuss avatar
Är det inte gyros du tänker på?

Men när jag var i göteborg så fick man något skitvidrigt som kallades "kebab" fiifaaan.
Citera
2009-05-27, 13:52
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus
Är det inte gyros du tänker på?

Men när jag var i göteborg så fick man något skitvidrigt som kallades "kebab" fiifaaan.

Nej, han tänker på pizza med fläskkarré istället för nötkött, samt den underbara kebabsåsen de har till.
Citera
2009-05-27, 17:05
Medlem
Meanmachines avatar
Hur fan kan man vilja äta fläskkarré frivilligt? Riktigt dåligt kött.
Citera
2009-05-27, 17:30
Medlem
Hofmanns avatar
Den typen av kebab såg jag senast i gamla stan igår. Längs västerlånggatan. Om du går från riksdagen har du den på vänster sida. Ett "hål i väggen".

För övrigt är det oftast den typen av kebab jag stött på i andra delar av Europa. I Tyskland, Frankrike och Spanien. Någon som ätit döner i Turkiet, och kan svara på vilken typ av kött man använder och hur man serverar det?

Jag fick förresten veta att ordet 'kebab' betyder något i stil med 'genomstekt' för inte så länge sedan
Citera
2009-05-27, 22:29
Medlem
Halibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofmann
Den typen av kebab såg jag senast i gamla stan igår. Längs västerlånggatan. Om du går från riksdagen har du den på vänster sida. Ett "hål i väggen".

För övrigt är det oftast den typen av kebab jag stött på i andra delar av Europa. I Tyskland, Frankrike och Spanien. Någon som ätit döner i Turkiet, och kan svara på vilken typ av kött man använder och hur man serverar det?

Jag fick förresten veta att ordet 'kebab' betyder något i stil med 'genomstekt' för inte så länge sedan

Frågade honom vad de har för kött precis. Han drog ut en låda och pekade - beef och kyckling. Båda ny!

Vad betyder det, haha. Såg dock ut att inte vara kebabflan på bilderna.
Citera
2009-06-03, 17:21
Medlem
Spränga Katters avatar
Har länge letat efter "söderns" kebab i Stockholm...
Jag har hittat ett ställe som har något i samma stil.
Prova "gyros" kebaben på Pizzeria Piccolo Angelo, Verkstadsgatan 14, Hornstull.
Citera
2009-06-03, 19:12
Medlem
Sangsoms avatar
Har för mig det står en sån där Gyrys/Souvlaki vagn på Medborgarplatsen.
Det har gjort förr iaf.
Citera
2009-06-03, 22:39
Medlem
Hofmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sangsom
Har för mig det står en sån där Gyrys/Souvlaki vagn på Medborgarplatsen.
Det har gjort förr iaf.

Yes, den står fortfarande där. Grekisk fast food, eller något liknande, heter den.
Citera
2009-06-04, 12:52
Medlem
Jag vet att det finns en pizzeria/kebaberia ute i Långsjö i södra Stockholm som heter Fläskkarrékebab Pizzeria. Har själv inte ätit där, men det känns ju som att de borde ha det du letar efter.
Citera
2009-06-08, 02:49
Medlem
midnighttrains avatar
kebab är inte = fläskkarré då kebab härstammar ifrån muslimska länder. tyvärr så kallar man lite vadsomhelst för kebab i sverige, olika från pizzeria till pizzeria. men fläskkött kallas vanligvis för gyros.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in