Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Bor Ebba i sitt hus nu som hon köpte av Esbjörn? Eller måste det till en helrenovering först innan det går att flytta in? Någon som åkt förbi? Det är väl en del att göra på tomten också som att fälla träd? Och så måste man väl få till ett godkänt avlopp också gissar jag.
Det kan vara klart nu, hennes ursprungliga plan var att totalrenoveringens skulle ta ca 3 månader. När Esbjörn började krumbukta sig hade Ebba redan ett garde av arkitekter och hantverkare som låg i startgroparna för att hugga in på huset. Enligt ursprungs planen var tillträder för Ebba 2020-09- 20 (inte helt hundra på det exakta datumet, men 20-ich) och hon och barnen skulle fira julen där. Man vet ju inte vad de hemliga paragraferna i det förlikningsavtal de till slut slöt, som gav Esbjörn ett visst tillträde till huset innehöll för överenskommelser. Men minns jag inte fel så bestämde Ebba att det avtalet inte var gilltigt. Det skulle förvåna mig om hon inte bodde där.
Edit. Ebba ändrade folkbokförings adress 2022-09-14. Hon är skriven på samma adress som sina föräldrar fast dom i A och hon i B. Det ligger i närheten. Men är inte det huset hon köpte av Esbjörn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Att ha en annan syn än dig om abortfrågan gör Hillsong till en sekt menar du?
Sverige som land var alltså en sekt fram till 70-talet. Katolska kyrkan och många katolska länder är sekter? För allting som går emot den sexliberala moderniteten ska sektstämplas?
Faktiskt att vara emot aborter är sektvarning på. Och att tro och tycka att homosexualitet kan botas oxå. Till och med Ebba inser att det är för politiskt inkorrekt att vara emot abort. Hon vill ju skriva in aborträttigheten i grundlagen. Hon inser ju över att vara emot homosexualitet skulle vara politiskt självmord och dansar därför glatt på Pride.
Lite generellt kan man säga att om åsikter inte går att stå för offentligt, är de sektiga.
Och Ja, det är för att extremreligiösa har för mycket makt ett land som USA klubbade igenom den obehagliga lagstiftning som nu råder där. Att katolska kyrkan är världens mäktigaste sekt är väl ställt bortom all rimlig tvivel.