2009-05-26, 23:16
Medlem
NestTests avatar
Hej en vacker dag, nämligen igår, satt jag och spelade battlefield heroes. Har spelat detta underbara spel ganska länge nu, och har aldrig haft några problem...

Nu helt plötsligt så blir skärmen svart och rutan "No signal input" dyker upp. Ungefär som att jag dragit ur skärmsladden. Datorn spinner dock på som vanligt.. Ljudet hänger sej och börjar loopa...

Enda man kan göra är att rycka elsladden.

Har googlat och hittat liknande problem och lösningen brukar ligga i att ändra upplösningen eller Hz. Jag har dock provat på båda mina skärmar, på alla möjliga upplösningar och Hz vilka alla funkat utmärkt förut.

Inga andra spel funkar heller... samma grej ungefär 30 sek in i spelet.

Provade också att blåsa hårddisken och installera om windows idag. Utan resultat.
-----------------
Grafikkortet eller hur?
ATI HD2900XT. Nästan två år gammalt. Har funkar hur bra som helst. Har kvar kvitto och kartong så kanske kan man mygla till sej garanti?

Någon annan som känner till problemet, vet lösning, eller kan intyga att det är grafikkortet?
Senast redigerad av NestTest 2009-05-27 kl. 00:02.
Citera
2009-05-26, 23:53
Medlem
Wtf Omg! Bra Rubrik Där!
Citera
2009-05-27, 00:01
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Wtf Omg! Bra Rubrik Där!
hehe nä den va nog inge vidare.. är bara jävligt upprörd. trodde faktiskt det skulle funka med att installera om datorn.

Men det är ingen som känner igen det här problemet? Om jag reklamerar grafikkortet och dom testar det kommer det förmodligen funka utmärkt för dom eftersom det är först när jag startar spelet som det kraschar.. vill inte få det tillbakaskickat bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in