2009-05-26, 22:13
Medlem
mrf00ls avatar
Jag har för ca 5 år sedan varit i toppform, då jag tränade thaiboxning över några år. Men har nu tappat kondition, muskler och gått upp 20 kg i vikt sen dess. Jag har fått igång motivationen och simmar samt gymmar för tillfället. Problemet är bara att jag tycker det är rätt segt att bara pumpa på gymmet, samtidigt som jag tycker det är skitskönt. Men letar efter någon annan form av träning där jag kan tappa vikt och bygga lite muskler samtidigt.

Mitt mål att att börja köra MMA, men eftersom jag är en fattig student så lägger jag det på hyllan ett tag och vill även komma i lagom form först.

Nu till frågan. Jag vill tappa vikt samtidigt som jag bygger upp lite muskler. Har hört, från vissa, att de två inte går hand i hand. Men har även hört att det visst funkar hur bra som helst. Hur ser ni på detta?

Men kom jag att tänka på en sak. Brottning. Där borde man träna de flesta musklerna, men hur funkar det med viktminskning och vilken kroppsform får man? Vi brottades lite grann på thaiboxningen ibland som variation och det var sjukt jobbigt, men ändå grymt kul. Och brottning innehåller även något jag kan använda när jag börjar köra MMA.

Jag är tacksam för alla svar.
Citera
2009-05-26, 22:15
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Tycker det låter mer vettigt att ta upp thaiboxningen igen.
Citera
2009-05-26, 22:20
Medlem
mrf00ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrFlinthjarta
Tycker det låter mer vettigt att ta upp thaiboxningen igen.

Jo tänkte också på det, men just nu är även det för dyrt. Vet dock inte hur det är med brottning. Kostar det lika mycket får jag väl fortsätta gymma och simma så länge.

Men även där är jag intresserad av hur man går ner i vikt och bygger samtidigt.
Citera
2009-12-25, 12:45
Medlem
TheAlamos avatar
Det är bara att pumpa brottning. Man tappar nästan allt fett och bygger upp synliga och ytterst starka muskler. Man blir inte speciellt bred av det, men jäkligt kompakt och stark.
Citera
2009-12-25, 13:05
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrf00l
Har hört, från vissa, att de två inte går hand i hand. Men har även hört att det visst funkar hur bra som helst. Hur ser ni på detta?

Fokusera på en sak i taget, det lönar sig i längden.
Senast redigerad av AldoRaine 2009-12-25 kl. 13:07.
Citera
2009-12-25, 13:13
Medlem
jizzinmypantss avatar
Det går om du är otränad, och annars kan du bli starkare och gå ner i vikt samtidigt. Brottning är bra, men börja hellre på BJJ, roligare, och mer användbart i MMA. Lycka till!
Citera
2009-12-25, 14:07
Medlem
Gym är ju det effektivaste till muskler, men man tränar ju gym i brottning osv också. Det du finner roligt ska du utöva för annars kommer du snabbt tröttna. : )
Citera
2009-12-25, 15:21
Medlem
jizzinmypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Gym är ju det effektivaste till muskler, men man tränar ju gym i brottning osv också. Det du finner roligt ska du utöva för annars kommer du snabbt tröttna. : )
Nja, speciellt mycket gym tränar man väl inte. Men lite styrketräning med kroppsvikten som armhävningar, situps, upphopp, mycket nackövningar. Ger väl lite för den otränade.
Citera
2009-12-26, 17:15
Medlem
Brottning är mycket hård träning. Det är ju en evighetsfråga vilken kampgren som kräver mest uppoffring av utövaren för att nå toppen. Jag hävdar att brottning kommer högt på den listan.
Citera
2009-12-26, 17:25
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jizzinmypants
Nja, speciellt mycket gym tränar man väl inte. Men lite styrketräning med kroppsvikten som armhävningar, situps, upphopp, mycket nackövningar. Ger väl lite för den otränade.
En del gym är det. Man tränar speciellt trapsen där. Men annars är det som du säger mycket armhävningar, skottkärran och sådär.
Citera
2009-12-26, 18:38
Medlem
Brottning är bra, jag har själv tränat det i mina yngre dar. Det är väldigt mycket smidighets och konditions träning. Jävlans jobbig för det mesta.
Citera
2009-12-26, 18:41
Medlem
Micke666s avatar
Boxning kanske kan vara nåt?
Det är både billigt och ger bra kondition och styrka. Framför allt snabbhet, och det är ju bra i MMA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in