2009-05-26, 17:42
Medlem
Frimodigs avatar
Är en tjej i 20årsåldern som har en förhållandevis lång träningserfarenhet, och har tidigare tränat på Delta, Sturebadet och Sats. Delta var riktigt nice, det fick mig att gilla styrketräning men har ju ingen gruppträning vilket jag gillar att variera med. Sturebadet var fräscht, men jävligt dyrt i förhållande till usla maskiner och få gruppträningsklasser. Sats är bara äckligt. Skitigt och rackigt som fan, massa tjockisar, gamlingar och fjortisar samt i regel rätt dåliga instruktörer där.
Jag vill ha ett gym eller en gymkedja där det är fräscht, rent och städat. Bra med maskiner och vikter. Roliga, annorlunda och inspirerande gruppträningsklasser. Det är grymt oinspirerande att ha 'Flebb-Fia' som spinninginstruktör, eller ha 'Disco-Kenny' eller 'Broiler-Micke' att välja på om man känner för att anlita en PT för lite extra pepp. Gärna lite trevliga faciliteter också på gymmet så det känns härligt att komma dit. Funderar på Balance eller den nya World Class på Nybroplan. Vad tycker ni? Kom gärna med förslag på grymma gym i centrala Sthlm eller norrut.

Tackar
Citera
2009-05-26, 17:59
Bannlyst
Sorgligt om man har träffat dig..den tiden det begav sig på Delta.
Citera
2009-05-26, 22:02
Medlem
Sumsarrs avatar
Planet Fitness vid nortull är RIKTIGT grymt. Kör på det eller World Class som också är bra.
Citera
2009-05-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimodig
Är en tjej i 20årsåldern som har en förhållandevis lång träningserfarenhet, och har tidigare tränat på Delta, Sturebadet och Sats. Delta var riktigt nice, det fick mig att gilla styrketräning men har ju ingen gruppträning vilket jag gillar att variera med. Sturebadet var fräscht, men jävligt dyrt i förhållande till usla maskiner och få gruppträningsklasser. Sats är bara äckligt. Skitigt och rackigt som fan, massa tjockisar, gamlingar och fjortisar samt i regel rätt dåliga instruktörer där.
Jag vill ha ett gym eller en gymkedja där det är fräscht, rent och städat. Bra med maskiner och vikter. Roliga, annorlunda och inspirerande gruppträningsklasser. Det är grymt oinspirerande att ha 'Flebb-Fia' som spinninginstruktör, eller ha 'Disco-Kenny' eller 'Broiler-Micke' att välja på om man känner för att anlita en PT för lite extra pepp. Gärna lite trevliga faciliteter också på gymmet så det känns härligt att komma dit. Funderar på Balance eller den nya World Class på Nybroplan. Vad tycker ni? Kom gärna med förslag på grymma gym i centrala Sthlm eller norrut.

Tackar
'

vart i sthlm bor du?, vill du ha närliggande gym eller kan du ta dig genom hela sthlm's län för ett gym?
Citera
2009-05-27, 02:52
Medlem
Javisst, vi alla gör en tråd och frågar om vart vi ska träna! Det var en bra idé!

Lilla flicka, sluta generalisera gymmen och öppna ögonen. Det är knappast fler "tjockisar" och "fjortisar" på SATS än Sturebadet. Det finns massor med SATS, vissa med bättre standard och folk än andra.

Skulle jag inte träna på SATS skulle jag valt WorldClass.
Citera
2009-05-27, 07:11
Medlem
Kolla in Sportlife (gym på Östermalm och i Vasastan) - fräscha lokalen, bra blandning pass, trevlig personal, ett par riktigt grymma instruktörer, samt att det aldrig är packat med människor till skillnad från t.ex. Sats.
Citera
2009-05-27, 09:18
Medlem
Frimodigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmielarsson
'

vart i sthlm bor du?, vill du ha närliggande gym eller kan du ta dig genom hela sthlm's län för ett gym?

Läs den sista meningen i mitt inlägg igen
Citera
2009-05-27, 09:22
Medlem
Frimodigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e x p l o s i v
Javisst, vi alla gör en tråd och frågar om vart vi ska träna! Det var en bra idé!

Lilla flicka, sluta generalisera gymmen och öppna ögonen. Det är knappast fler "tjockisar" och "fjortisar" på SATS än Sturebadet. Det finns massor med SATS, vissa med bättre standard och folk än andra.

Skulle jag inte träna på SATS skulle jag valt WorldClass.

Varför inte? Det är väl för fan bara att bumpa denna tråd om så skulle vara.

Jag generaliserar väl hur mycket jag vill om jag ska punga ut med närmare 6-7k per år för ett gymkort. Eller ska jag fortsätta köra på SATS bara för att inte vara så dömande? Jag ville inte träna på Sturebadet heller, vilket framgick av det jag skrev. SATS är äckligt och jag tycker inte att det är värt 525:- /månad.
Citera
2009-05-27, 09:58
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Har inte tillräckligt med erfarenhet för att kunna ge ett rakt svar, men jag kan inflika med en tanke ang SATS vs WorldClass.

Har tränat på WC och SATS - samma lokal - och WC var mångfaldigt bättre vad gäller underhåll, personal etc. Under WCs tid låg det inte en massa vikter och skräpade, om en maskin gick sönder lagades den rimligt snabbt och personalen verkade faktiskt myndig. När SATS tog över är det som att hela lokalen/stället förfallit. Vikter överallt. Man måste gå och leta efter handtag/stänger hela tiden. 2/3 av löpbanden/trappmaskinerna är trasiga och personalen framstår som 'barn'. De är naturligtvis trevliga och så, men de ger inte intryck av att ha samma känsla för ansvar som en vuxen person.

Detta sagt: Såklart det finns massor av SATS (och WC). Kanske har jag bara haft otur.
Citera
2009-05-27, 11:23
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Är det inte lite olika stämning på olika sats eller world class?
Har inte tränat regelbundet på något av ställena.
Citera
2009-05-27, 11:24
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimodig
Läs den sista meningen i mitt inlägg igen
Om du svarat på frågan istället för att dryga dig hade någon kanske velat hjälpa till.
Citera
2009-05-27, 11:46
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
Är det inte lite olika stämning på olika sats eller world class?
Har inte tränat regelbundet på något av ställena.
Sats Fridhemsplan, Medborgarplatsen är två klockrena gym.

Visst det är dyrt och men gymmet har allt (förutom tunga hantlar vilket är lite störande).

Det är inte gymmet i sig som bygger musklerna utav vad man gör när man är där. På med music och börja kötta bara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in