Ännu godare är varianten som inte är filtrerad utan innehåller jästfällning, "Hefe" heter den. Ett annat gott tyskt öl med rejäl beska är Bitburger (lager).
Jag tycker också att den med jästfällning är godare än den utan. Den finns dessutom i både ljus och mörk variant. Jag dricker oftast den ljusa, även om den mörka också är rätt god.
Edit: Erdinger har även snygga glas till försäljning. Kolla här:
Vill bumpa den här tråden. Det har ändå gått nästan ett år, så utbudet på systemet kanske har ändrats en del.
Jag ska på fest imorrn med tysklandtema, så det blir bara tysk öl till maten/efteråt. Tyskland är inte mitt favoritölland, så jag tar gärna emot tips!
Självskriven är ju Aecht Schlenkerla Rauchbier och det kommer förmodligen bli Bitburger också, men där slutar mina tyska ölreferenser (förutom veteöl då, men det känner jag inte för just nu). Såg Einbecker Ur-Bock Hell på systemets hemsida, vad säger ni om den? Andra tips?
Nån som jag verkligen har fastnat för är den tyska ölen Erdinger Weissbier Kristallklar. Kostar 20.90 på bolaget. Flaska och 500ml. Testa den, sjukt god när den är iskall.
Ah, den är bra. Jag betalar c:a 4-5 kr per flaska Jag älskar Tyskland