2012-11-07, 17:13
Medlem
Rocket-Queens avatar
Paulaner är riktigt schysst tycker jag! Fanns en krog för något år sedan som serverade Paulaner billigt. Sedan de stängde ner har det inte blivit så många dock eftersom bolaget oftast bara säljer den där jävla kristall. Har istället gått över till Franziskaner som är riktigt god den med.
Citera
2012-11-07, 18:20
Medlem
KUSEs avatar
Sedan får vi inte glömma Einbecker Mai-Ur-Bock. En förträfflig öl.
Citera
2012-11-17, 21:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Sedan får vi inte glömma Einbecker Mai-Ur-Bock. En förträfflig öl.
Ser att flera skribenter här i tråden rekommenderar denna öl och jag förstår inte riktigt varför. Tycker själv att den är smakmässigt medioker och ger en jobbig baksmälla. Dock bra om man vill supa till.
Citera
2012-11-17, 22:32
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ser att flera skribenter här i tråden rekommenderar denna öl och jag förstår inte riktigt varför. Tycker själv att den är smakmässigt medioker och ger en jobbig baksmälla. Dock bra om man vill supa till.

Jag håller med.
Denna dryck tycker jag inte är något jag är imponerad av.
Det finns betydligt godare lageröl.
Pfungstädters maibock är betydligt bättre.
http://www.pfungstaedter.de/unsere_biere/maibock/
Citera
2013-01-13, 10:24
Medlem
Germanofils avatar
Drack en flaska Augustiner Helles igår. Riktigt kraftig smak för att vara en pilsner. Jag tycker själv inte att den var så supergod men jag kan tänka mig att flera av forumets ölnördar skulle uppskatta den just pga den kraftiga humlearomen.
Citera
2013-02-17, 17:21
Medlem
OneBrAiNers avatar
Tycker Schöfferhofer Hefe Weizen är god.

Gillar skarpt veteöl. Har beställt veteöl från systemet, Paulaner. Tyvärr är utbudet klent på systemet och de flesta är beställningsvaror. Synd att man inte kan handla i vanlig butik, dags att emigrera till Tyskland!

En annan god öl är Berliner Kindl. Ljus öl, lagom besk i smaken.
Citera
2013-02-18, 08:23
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ok, tack för tipset. Får hålla utkik efter Eichbaum om jag reser söderöver.

Ha ha, Germania Pils. Den såldes som 3.5% på ÖoB i Sverige när jag var i tonåren. Trodde inte att den existerade längre. Här är det Öttinger det som alkisarna dricker för det mesta. Kostar runt 5€/kiste.

Öttinger är gröna burkar, va! Under en euro litern? Bättre än man kan tro. Glück Pils är däremot dålig budgetöl.
Citera
2013-02-18, 11:50
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Öttinger är gröna burkar, va! Under en euro litern? Bättre än man kan tro. Glück Pils är däremot dålig budgetöl.
Ingen aning om hur burkarna ser ut. Flaskorna har däremot blå/silver etikett:
http://www.bierclub.net/bilder_bier/177_2008-04-13_Oettinger_Pils.jpg

Minns faktiskt inte om jag någonsin druckit en Öttinger, eller hur den i så fall smakar. Får nog ta och köpa mig en flaska en gång för att testa!
Citera
2013-02-18, 13:44
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ingen aning om hur burkarna ser ut. Flaskorna har däremot blå/silver etikett:
http://www.bierclub.net/bilder_bier/177_2008-04-13_Oettinger_Pils.jpg

Minns faktiskt inte om jag någonsin druckit en Öttinger, eller hur den i så fall smakar. Får nog ta och köpa mig en flaska en gång för att testa!

Ottweiler var det visst jag tänkte på.

http://www.muenster.de/~c-s/ottweiler.htm

http://www.ratebeer.com/beer/ottweiler-pils/23005/
Citera
2013-04-08, 06:40
Medlem
Germanofils avatar
Testade en för mig ny veteöl igår: Kapuziner. Lite "friskare" i smaken än de stora veteölen (Paulaner, Franzisakener, Erdinger) med en lätt syrlig touch som gör att ölen smakar utmärkt till husmanskost av det lite stabbigare slaget.

Bryggs tydligen i Bayern (surprise, surprise) men finns också att finna på andra håll i Tyskland och går även på export till en rad europeiska länder, dock inte Sverige(?).
Citera
2013-04-12, 19:54
Medlem
loomiss avatar
Alltså... för mig är det ultimata bockölet Ayinger Celebrator. Än så länge. Fortfarande står Reutberg Frans Josefi Bock högst upp på listan över ännu inte testade bocköl.
Citera
2013-04-12, 23:07
Medlem
Citat:
Testade en för mig ny veteöl igår: Kapuziner. Lite "friskare" i smaken än de stora veteölen (Paulaner, Franzisakener, Erdinger) med en lätt syrlig touch som gör att ölen smakar utmärkt till husmanskost av det lite stabbigare slaget.

Bryggs tydligen i Bayern (surprise, surprise) men finns också att finna på andra håll i Tyskland och går även på export till en rad europeiska länder, dock inte Sverige(?).

Jo, Kapuziner är fin. Brukar köpa den på Familia i Heiligenhafen när jag är till Tyskland för att tanka på förrådet. Weihenstephan är också fin, lite syrlighet som ger friskhet i smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in