2009-05-26, 09:46
Medlem
Arkomanns avatar
När jag för injektion skulle lösa upp en koffeintablett av märket Red Alert, som innehåller bland annat magnesiumstearat och stearinsyra, uppstod samma effekt som med bomullstjack. Enligt min teori används den (typen av) tablett som ersättning för koffazon av en del kranar, vilket skulle ge upphov till "bomullen" i bomullstjacket, när lösningen kallnar.

Min hypotes går ut på följande: det i vatten olösliga magnesiumstearatet, som används som tablettens ytbehandlingsmedel/smörjmedel för tablettpressen, smälter i varmt vatten (smältpunkt 88° C) och angrips av sterainsyran, som rycker loss magnesiet från sin tidigare anjon för att återbilda samma salt i nya formationer med långa rader av sammanlänkade kolkedjor, vilket skulle ge upphov till "trådarna" i bomullstjacket. Eventuellt underlättas denna utkristallisering av tjackets övriga ingredienser, eftersom det verkar gå fortare för bomullstjacket att bilda bomullen, än vad det gjorde för Red Alert-tabletterna .

Sedan upptäckten har jag pundat med att dokumentera upptäckten på film:

Hemligheten bakom bomullstjack?

Låter det som en plausibel teori? Har jag upptäckt bomullens härkomst?
2009-05-26, 10:03
Medlem
Syratorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
När jag för injektion skulle lösa upp en koffeintablett av märket Red Alert, som innehåller bland annat magnesiumstearat och stearinsyra, uppstod samma effekt som med bomullstjack. Enligt min teori används den (typen av) tablett som ersättning för koffazon av en del kranar, vilket skulle ge upphov till "bomullen" i bomullstjacket, när lösningen kallnar.

Min hypotes går ut på följande: det i vatten olösliga magnesiumstearatet, som används som tablettens ytbehandlingsmedel/smörjmedel för tablettpressen, smälter i varmt vatten (smältpunkt 88° C) och angrips av sterainsyran, som rycker loss magnesiet från sin tidigare anjon för att återbilda samma salt i nya formationer med långa rader av sammanlänkade kolkedjor, vilket skulle ge upphov till "trådarna" i bomullstjacket. Eventuellt underlättas denna utkristallisering av tjackets övriga ingredienser, eftersom det verkar gå fortare för bomullstjacket att bilda bomullen, än vad det gjorde för Red Alert-tabletterna .

Sedan upptäckten har jag pundat med att dokumentera upptäckten på film:

Hemligheten bakom bomullstjack?

Låter det som en plausibel teori? Har jag upptäckt bomullens härkomst?

Vänta lite.. va !?
Du injicerar koffeintabletter? Varför inte bara ta vanligt tjack?
2009-05-26, 10:18
Medlem
Wesslanos avatar
Citat:
Text

Tyvärr jag är för dåligt insatt i dom olika delarna av det ovanstående tanken för att kunna komma med ett bra svar.

Men.. Jag skulle verkligen vilja slänga in dig i ett labb för att brottas med botemedel för Aids/Cancer/Alzheimers osv.. Gillar verkligen den tankesmedja du låter fräsa uppe i ditt huvud. Du tänker & klurar lite off-road mot oss andra dödliga när du ger dig i kast med problem, vilket genererar synnerligen intressanta teorier.
2009-05-26, 11:04
Medlem
Dziobeks avatar
Det verkar vara en möjlig teori det här. Dock kommer ju en följdfråga om det stämmer. Är det bara Red Alert som har denna sammansättning eller finns det flera koffeintabletter med samma innehåll? Tror du är något på spåren.

Plausible ? Confirmed ? Busted ?
2009-05-26, 11:42
Medlem
junkiebusinesss avatar
Kanske man vet ju aldrig men tror inte det, är Red Alert en koffeintablett som man köper i vanliga affärer?.

Tänkte varför köpa något som Red Alert när det finns rent koffein tabletter på apoteket?.
2009-05-26, 11:50
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syratorsk
Vänta lite.. va !?
Du injicerar koffeintabletter? Varför inte bara ta vanligt tjack?

Jag har varit uppe sedan igår eftermiddags och sedan dess injicerat strax under 1½ gram amfetamin, men medan jag satt och väntade på en tredje polare, som var på väg med dagens gubbe, plockade en polare plötsligt fram en pillerburk, vilket gjorde mig intresserad. "Vad är det där för något?", frågade jag nyfiket. "Det är bara koffein", svarade han. "Kan jag få en?", undrade jag. "Visst, det är 200 mg", svarade han.

Sedan löste jag upp tabletten. Det är väl onödigt att äta, vad man kan skjuta? Jag tänkte blanda litet av koffeinlösningen i nästa tjackpanna för att spä på den adrenerga effekten i syfte att få litet mera kick, och medan vi satt och diskuterade grammatik och politik, utkristalliserade sig "bomullen" i pumpen. Vilken jävla tur, att jag inte slog i mig det där med detsamma, tänke jag.

Därefter var vi givetvis tvungna att dokumentera upptäckten, vilket tog flera försök, eftersom jag var så virrig och inte riktigt visste vad jag sysslade med.
2009-05-26, 11:55
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wesslano
Tyvärr jag är för dåligt insatt i dom olika delarna av det ovanstående tanken för att kunna komma med ett bra svar.

Men.. Jag skulle verkligen vilja slänga in dig i ett labb för att brottas med botemedel för Aids/Cancer/Alzheimers osv.. Gillar verkligen den tankesmedja du låter fräsa uppe i ditt huvud. Du tänker & klurar lite off-road mot oss andra dödliga när du ger dig i kast med problem, vilket genererar synnerligen intressanta teorier.

Jag har redan lösningen på Alzheimers, fast det är inte min upptäckt, direkt... Nikotin förebygger Alzheimers genom sin acetylkolinerga effekt; för övrigt har amfetamin visat sig vara effektivt för att hejda begynnande Alzheimers, men de stora tidsskrifterna vill inte publicera kontroversiella studier, vilket gör att de inte får något genomslag.

Ja, släng in mig i ett laboratorium.
2009-05-26, 12:06
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
Det verkar vara en möjlig teori det här. Dock kommer ju en följdfråga om det stämmer. Är det bara Red Alert som har denna sammansättning eller finns det flera koffeintabletter med samma innehåll? Tror du är något på spåren.

Plausible ? Confirmed ? Busted ?

Apotekets koffeintabletter innehåller också magnesiumstearat, men däremot ingen stearinsyra. Nästa steg i undersökningen blir att lösa upp Koffein Recip för jämförelse.

Citat:
Vad innehåller Koffein Recip ?

1 tablett innehåller: verksamt ämne: Koffein 100 mg.

Övriga ämnen: Magnesiumstearat, gelatin, potatisstärkelse, natriumstärkelseglykolat.

Det är inte omöjligt, att andra "kosttillskott" som efedrintabletter innehåller samma övriga ämnen som Red Alert, och det får jag undersöka senare.
2009-05-26, 12:08
Medlem
Blue_berrys avatar
Jag tycker att det är onekligen intressant, huruvida det gäller just dessa "Red Alert" eller om same thing goes med andra koffeinpiller får vi allt ta och spinna vidare på! Jag har alltid varit nyfiken på vad f-n det är för skit som bommuliserar sig i lösningen, för amfetamin, ska ju inte göra det..

EDIT: Precis så kom du med ett inlägg medans jag skrev mitt.. Hehe.
2009-05-26, 12:12
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkiebusiness
Kanske man vet ju aldrig men tror inte det, är Red Alert en koffeintablett som man köper i vanliga affärer?.

Tänkte varför köpa något som Red Alert när det finns rent koffein tabletter på apoteket?.

Red Alert säljs på hälsokostbutiker i burkar med många fler piller än Apotekets. Dessutom innehåller varje tablett 200 i stället för 100 mg och priset är antagligen bättre. På Apoteket fick jag nämligen betala 40 kr för en burk med ett lager piller på botten, men det var å andra sidan ett par år sedan. Apoteket hade emellertid redan då sänkt antalet tabletter per burk från 100 till 30 efter ett rapporterat dödsfall, där en yngling hade ätit 40 tabletter på en gång. Koffeinburkarna med 100 tabletter finns fortfarande kvar men numera receptbelagda. Därför köper folk Red Alert (eller motsvarande) i stället för Koffein Recip på Apoteket.

Edit: Dessutom säljs på hälsokostbutiker andra klassiska tillsatser som vitamin B-12, kreatin och CLA att banka tjacket med, och många kranar lär därför handla där och kan mycket väl tänkas köpa just Red Alert.

Kreatin ger förresten upphov till oljig hy, när man injicerar det, vilket förklarar den bieffekten av visst tjack.
Senast redigerad av Arkomann 2009-05-26 kl. 12:17.
2009-05-26, 12:15
Medlem
Syratorsks avatar
Citat:
Jag har varit uppe sedan igår eftermiddags och sedan dess injicerat strax under 1½ gram amfetamin, men medan jag satt och väntade på en tredje polare, som var på väg med dagens gubbe, plockade en polare plötsligt fram en pillerburk, vilket gjorde mig intresserad. "Vad är det där för något?", frågade jag nyfiket. "Det är bara koffein", svarade han. "Kan jag få en?", undrade jag. "Visst, det är 200 mg", svarade han.

Sedan löste jag upp tabletten. Det är väl onödigt att äta, vad man kan skjuta? Jag tänkte blanda litet av koffeinlösningen i nästa tjackpanna för att spä på den adrenerga effekten i syfte att få litet mera kick, och medan vi satt och diskuterade grammatik och politik, utkristalliserade sig "bomullen" i pumpen. Vilken jävla tur, att jag inte slog i mig det där med detsamma, tänke jag.

Därefter var vi givetvis tvungna att dokumentera upptäckten, vilket tog flera försök, eftersom jag var så virrig och inte riktigt visste vad jag sysslade med.

Det förklarar ju allt.
Tyckte bara det lät skumt att skjuta Koffein-tabletter, sen såg jag dina andra trådar..
2009-05-26, 16:40
Medlem
Valpens avatar
tror du gått på droger för länge och inbillar dej känslor...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in