2009-05-26, 02:11
Medlem
oNesteruds avatar
Först och främst vill jag hjälpa mina medmänniskor genom att råda er att ALDRIG dricka ett öl som heter "1664 Blanc". Det smakar bokstavligt talat bara diskmedel och magen vänder sig nästan ut-och-in vid tanken av skiten.
Tyvärr blev det detta öl för mig och polarn ikväll, och ännu mer tyvärr var vi tvungna att dricka upp det i brist på någon backupdrink.
När vi väl kom till krogen köpte vi riktigt och efterlängtat öl, men då var min mage redan förstörd; jag fick dra in på toan och spy i handfatet. Det var pinsamt och amatörmässigt, det kan jag hålla med om. Dessutom var jag inte överdrivet full, men en så kallad vakt hade sett mig och skickade ut mig för att "göra klart det där utomhus".
Jag orkade inte argumentera och gick snällt och hjälpsamt ut, bad om min jacka och gav honom nummerbrickan. Efter det ringde jag min polare som var kvar inne, han skulle komma ut till rökrutan.
En annan vakt kliver fram efter att jag har lagt på luren och säger "Du tänker väl inte försöka komma in bakvägen, för det kommer bli mycket konsekvenser?", "Nej, jag tänker fan inte gå in dit igen!", säger jag.
Min vän kommer ut och de skickar in honom för han får inte stå i rökrutan "om han inte ska hem" (de har nyligen byggt en stor balkong där man nu röker).
Jag väntar nedanför balkongen och samma vakt säger åt mig att sluta spotta utanför baren, jag säger "Vilken rolig kille..." och tittar på honom ett tag, sen säger han "Oj vad rädd jag blir för dig".

Jag blir så jävla förbannad på de satans vakterna som alltid är så in i helvetes otrevliga utan anledning. Jag säger till honom att jag inte försöker skrämmas men att han är en riktig jävla idiot, sen går jag därifrån.

Finns det någon barvakt här som kan svara på om det är nån slags kritierie att vara otrevlig och liksom uppmuntra till bråk? Så tycker jag att alla vakter beter sig i den här stan i alla fall.
Citera
2009-05-26, 02:20
Medlem
4283s avatar
Hahaha, been there - done that!

Man blir så förbannad på de där wannabe-macho, amatörmässiga, retsticke-"poliserna" som ska mopsa upp sig så fort det bara går. Se dem som en parodi på allt som har men humana och snälla saker att göra, då brukar det gå lättare att bara ignorera detta idiotiska munhugg alternativt de olika aktionerna som de kommer att ta till.
Citera
2009-05-26, 02:58
Medlem
oNesteruds avatar
Ja, det är väl så man får ta det...
Och att de är amatörmässiga wannabe-macho retstickor stämmer precis.
Jävla "vakter"!
Citera
2009-05-26, 07:42
Medlem
Ihavenonames avatar
Vet också hur det känns att bli utkastad från krogen utan anledning. Blev utkastad för att en polare hade spytt på golvet, naturligtvis var han och köpte mer sprit när vakten kom fram och körde ut mig.
Citera
2009-05-26, 08:07
Medlem
Tazquas avatar
Blivit utkastad för jag spillde öl en gång. Enligt dom spydde jag o bla bla bla.

Saken att dom är så spända är väl för dom lär ju få ta en hel del skit av fulla odrägliga människor. Tyvärr går ju detta ut på andra istället.
Citera
2009-05-26, 09:51
Medlem
KingMos avatar
Dessa krogvakter kan nog inte rör på gränser allt för mycket. Kolla hur det blir i klassrum med en vikarie. Vad händer med ett gäng fyllon? Dom är nog tvungna att ha det så för att ha kvar kontrollen.

Annars kanske folk flippar och det wet tshirt och rallarsing delux!
Citera
2009-05-26, 10:09
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oNesterud
Först och främst vill jag hjälpa mina medmänniskor genom att råda er att ALDRIG dricka ett öl som heter "1664 Blanc". Det smakar bokstavligt talat bara diskmedel och magen vänder sig nästan ut-och-in vid tanken av skiten.
Tyvärr blev det detta öl för mig och polarn ikväll, och ännu mer tyvärr var vi tvungna att dricka upp det i brist på någon backupdrink.
När vi väl kom till krogen köpte vi riktigt och efterlängtat öl, men då var min mage redan förstörd; jag fick dra in på toan och spy i handfatet. Det var pinsamt och amatörmässigt, det kan jag hålla med om. Dessutom var jag inte överdrivet full, men en så kallad vakt hade sett mig och skickade ut mig för att "göra klart det där utomhus".
Jag orkade inte argumentera och gick snällt och hjälpsamt ut, bad om min jacka och gav honom nummerbrickan. Efter det ringde jag min polare som var kvar inne, han skulle komma ut till rökrutan.
En annan vakt kliver fram efter att jag har lagt på luren och säger "Du tänker väl inte försöka komma in bakvägen, för det kommer bli mycket konsekvenser?", "Nej, jag tänker fan inte gå in dit igen!", säger jag.
Min vän kommer ut och de skickar in honom för han får inte stå i rökrutan "om han inte ska hem" (de har nyligen byggt en stor balkong där man nu röker).
Jag väntar nedanför balkongen och samma vakt säger åt mig att sluta spotta utanför baren, jag säger "Vilken rolig kille..." och tittar på honom ett tag, sen säger han "Oj vad rädd jag blir för dig".

Jag blir så jävla förbannad på de satans vakterna som alltid är så in i helvetes otrevliga utan anledning. Jag säger till honom att jag inte försöker skrämmas men att han är en riktig jävla idiot, sen går jag därifrån.

Finns det någon barvakt här som kan svara på om det är nån slags kritierie att vara otrevlig och liksom uppmuntra till bråk? Så tycker jag att alla vakter beter sig i den här stan i alla fall.
Det låter som du stötte på cyniska vakter som haft för mycket krångel och inte såg att du inte var mer krångel. Det är alltid tråkigt, att vara vakt är ett serviceyrke också.

När du spyr måste de i princip ta ut dig oavsett vad som är anledningen. Det stora problemet för dem är att om myndigheterna ser att du spyr inne på krogen kan de markera att du är full och i värsta fall dra in deras utskänkningstillstånd. På det sättet är krogarna rättslösa för när myndigheterna kontrollerar så kollar de inte om någon är sjuk, gravid eller full. De sätter en bock efter deras personliga uppfattning och kan i ett slag göra de som jobbar på krogen arbetslösa.
Citera
2009-05-26, 11:59
Medlem
Alcoholocaust-s avatar
Vad hände sen då? Gick du hem?
Citera
2009-05-26, 16:10
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcoholocaust-
Vad hände sen då? Gick du hem?
Jag sa åt min polare att stanna kvar och dricka för mig oxå.
Sen gick jag mot bussarna men det gick inga på måndagsnätter, hittade en brud som jag delade taxi med istället och när jag kom hem skrev jag av min ilska här på flashback, hehe :P
Nu är jag nykter och inte alls lika förbannad längre, ska iväg på jobbet om 20 min.
Det är lättare att förstå deras arbete nu, men det är som sagt synd att de som håller sig lugna ska behöva få skit.
Senast redigerad av oNesterud 2009-05-26 kl. 16:13.
Citera
2009-05-26, 18:31
Medlem
kiwi22s avatar
Med så många fyllon runtomkring sig kan det ibland vara svårt att göra rätt val. Vakterna kan inte se allt, likväl som de inte kan lyssna på alla fyllon om vad som egentligen hända. Precis som en fotbollsdomare inte kan se allt som händer på planen.
Citera
2009-05-26, 20:04
Medlem
Blir lika glad varje gång man stöter på en trevlig vakt. 1 på 1000 kanske?
Citera
2009-05-26, 23:46
Medlem
Stackars liten. Du spydde ner toaletten och blir sur för att du inte får vara kvar inne och att vakterna inte vill att du försöker ta dig in bakvägen?

Vad är problemet. Tänk på den stakcaren i personalen som måste ta reda på din skit. Du ska kanske vara glad över att du slapp "städa eller betala 500:- " som är vanligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in