• 2
  • 3
2009-05-29, 14:29
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Jag testade "General - Ekstra sterk" igår och fy fan vilken stjysst arom. Detta blir nog min nya favorit.

Anledningen att detta snus hör hemma i denna tråd, är just smaken och nikotin innehållet, vilket enligt mig definierar finsnus. (inte priset)

Här har ni skönheten i en ask: http://www.buysnus.com/sv/snus-news.aspx?page=General%20Ekstra%20Sterk&id=80

Jag gav 34:-/dosan i stans bästa tobaksbutik.
Den har jag länge velat prova men den verkar inte säljas där jag vanligtvis handlar snus. Handla snus över nätet verkar vara lite onödigt dock. Du har helt rätt i att det inte är priset som definierar snusets kvalitet.

Berskriv gärna smaken av Ekstra sterk
Citera
2009-05-29, 15:36
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Den har jag länge velat prova men den verkar inte säljas där jag vanligtvis handlar snus. Handla snus över nätet verkar vara lite onödigt dock. Du har helt rätt i att det inte är priset som definierar snusets kvalitet.

Berskriv gärna smaken av Ekstra sterk

Jag är inget vidare bra på att förklara smaker då jag mest känner mig uppmanad att förkorta ner det till något i stil med: "Jävligt gott helt enkelt".

Men jag ska göra ett försök;

En fyllig arom som får mig att tänka på cigarrrullande Cubaner. Ingen "äcklig" nyans någonstans, och nikotininnehållet är precis perfekt. Smaken och lukten ger även upphov till att man vill "sutta" på prillan, vilket jag aldrig gör annars.

Skulle nog sammanfatta att smaken är ren och kär tobak - utan några konstigheter.
Citera
2009-05-29, 15:58
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Jag är inget vidare bra på att förklara smaker då jag mest känner mig uppmanad att förkorta ner det till något i stil med: "Jävligt gott helt enkelt".

Men jag ska göra ett försök;

En fyllig arom som får mig att tänka på cigarrrullande Cubaner. Ingen "äcklig" nyans någonstans, och nikotininnehållet är precis perfekt. Smaken och lukten ger även upphov till att man vill "sutta" på prillan, vilket jag aldrig gör annars.

Skulle nog sammanfatta att smaken är ren och kär tobak - utan några konstigheter.
Det låter som en riktig höjdare, bra sammanfattning.
Starkt snus blir ofta lite lidande när det gäller smaken enligt mina erfarenheter. Jag sitter med en dosa Skruf stark portion just nu och. Vad ska man säga, det finns godare snus.
Citera
2009-05-29, 16:06
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Det låter som en riktig höjdare, bra sammanfattning.
Starkt snus blir ofta lite lidande när det gäller smaken enligt mina erfarenheter. Jag sitter med en dosa Skruf stark portion just nu och. Vad ska man säga, det finns godare snus.

Ang. Skruf så måste jag ändå säga att jag nästintill "hatar" detta snus. Tycker prillorna är för hårda, samt "torra" och efter ett stadigt snusande så börjar det svida i tandköttet. Känns inget vidare. Detta märke ligger mycket lågt på min lista över bra snus.

Sry, kände mig bara uppmanad att dela med mig av mina erfarenheter =). Men du håller nog med mig vad jag förstår =)
Citera
2009-05-30, 01:25
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ang. Skruf så måste jag ändå säga att jag nästintill "hatar" detta snus. Tycker prillorna är för hårda, samt "torra" och efter ett stadigt snusande så börjar det svida i tandköttet. Känns inget vidare. Detta märke ligger mycket lågt på min lista över bra snus.

Sry, kände mig bara uppmanad att dela med mig av mina erfarenheter =). Men du håller nog med mig vad jag förstår =)
Det överensstämmer med min uppfattning. Har svårt att variera mitt snusande så jag drämmer bara till med något när det är min tur att handla på pressbyrån.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in