Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-25, 22:47
Medlem
Chixs avatar
OK, OK... mitt arbetsliv går praktiskt taget åt helvete snart, om jag inte kan få ordning på mitt Outlook Express och mina Teliauppgifter - användarnamn och lösenord som krävs för att komma in i ens egen inkorg, etc...

Mycket av det som strömar in är jobbrelaterat, och därbladn min egen chef. Jag har sådana problem med OE och Telia att det nu står mig över huvudet, och jag förlorar snart mitt jobb.

Info, servrar
Server för inkommande e-post: POP3
Utkommande e-post (POP3): mailin.telia.com
Inkommande e-post (SMTP): mailout.telia.com
Kontonamn: #%&#¤%#¤%
Lösenord: #¤%#¤%
Servern kräver autentisering (ikryssad)

Info, avancerat
Utgående e-post (SMTP): 265
Den här servern kräver en säker anslutning (SSL) (ikryssad)
Inkommande e-post (POP3): 110
Den här servern kräver en säker anslutning (SSL) (okryssad)

Snälla, hjälp mig! Mitt jobb och min framtid står på spel.
Citera
2009-05-25, 23:13
Medlem
dodeesoss avatar
Tror att smtpporten skall vara 465 (inte 265) och 995 för pop3.

Kanske dumt att du skall få sparken för att du inte vet hur google funkar? Hjälper inte det kan du ju alltid ringa Telia Internetsupport så guidar dom dig.
Citera
2009-05-25, 23:28
Medlem
finns en guide på http://www.telia.se/privat/kundservice/support/internet/supporte-post/guider/andra_epost/outlook_express.page

enligt den ska SMTP porten vara 465 och porten för POP3 vara 110.
Citera
2009-05-25, 23:28
Medlem
927s avatar
465/110
Citera
2009-05-26, 01:02
Medlem
Chixs avatar
Jag är konsulent, så jag har den större kontakten med mina klienter via min e-post, och jag är något sjukt nära på att förlora mitt arbete, eftersom OE/Telia inte vägrar fungera.

Och jag har ändrat bredbandsleverantör. Från Telia till Bredbandsbolaget. Dock så måste jag behålla min teliaadress för OE, påstår Bredbandsbolaget, för att allting - någon gång - skall kunna fungera korrekt. Och att ha teliaadress med Bredbandsbolagets lina känns bara så förvirrande...

EDIT: Samma visa som innan, nu när jag provat de nämnda POP3- och SMTP-portarna: jag kan inte ta emot något, eller skicka något; heller inte få mitt användarnamn eller lösenord godkänt via autentieringen (kontot till Bredbandsbolaget). Jag håller på att få frispel här... försöker att varva ned med lite cigg och ett glas wisky. Vad är problemet?

EDIT 2 (Errorexempel): Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'mitt.namn [at] telia.com', Server: 'mailin.telia.com', Protokoll: POP3, Port 995, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10053, Felnummer: 0x800CCC0F

EDIT 3: Har även provat att stänga av brandväggen - ingen förändring.

EDIT 4 (ca. 02:00): Sitter uppe, så skriv gärna om ni har några idéer.
Senast redigerad av Chix 2009-05-26 kl. 02:00.
Citera
2009-05-26, 02:02
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cytech
finns en guide på http://www.telia.se/privat/kundservice/support/internet/supporte-post/guider/andra_epost/outlook_express.page
Det är redan provat.

Citat:
Ursprungligen postat av Cytech
enligt den ska SMTP porten vara 465 och porten för POP3 vara 110.
Det också.
Citera
2009-05-26, 02:03
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
465/110

Ingen förändring.
Citera
2009-05-26, 02:04
Medlem
Chixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Kanske dumt att du skall få sparken för att du inte vet hur google funkar?

Jag är konsulent, så jag har den större kontakten med mina klienter via min e-post, och jag är något sjukt nära på att förlora mitt arbete, eftersom OE/Telia inte vägrar fungera.
Citera
2009-05-26, 02:35
Medlem
browneyes avatar
Nu är ju inte jag någon datorexpert. MEN.

http://www.bredbandsbolaget.se/portal/wcmobject/document/pdf/privat/bredband/epost_outlookexpress.pdf

Prova den guiden, ändra inte ditt användarnamn/lösenord eller din mailadress, utan servrarna för inkommande/utgående.

Riktigt skumt att du kan ha kvar telia-adressen med BBB...
Citera
2009-05-26, 03:01
Bannlyst
Telia har inga adresser om du inte har konto hos telia. Där har du felet. Berätta för dina kunder om din nya adress och behåll ditt jobb.
Citera
2009-05-26, 03:02
Bannlyst
Dom menar inte adslsladden lixom? Att de inte tänker dra nya kablar till din lägenhet?
Citera
2009-05-26, 07:42
Medlem
927s avatar
så du har två aktiva internet abonemang??

möjligt att det går då man skapar två oe konton men testa loggan in här och kolla lösen/a-namn du fått från telia så du inte skriver fel
https://webmail.telia.com/cp/ps/Main/login/Login?d=pne.telia.com
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in