2003-11-09, 00:13
Medlem
Dietymans avatar
Det som jag vill ha en tydlig förklaring till är vad flashbacks syfte är. Är det penga hungrande eller finns det någon djupare dimension/syfte med Flashback?

Förr såg jag att flashback hade ett syfte, syftet var att verka för yttrandefrihet och låta även obekväma och politiskt inkorrekta åsikter komma till tals. Detta inkluderat mer hetska åsikter ( hosta nazistsidor pga yttrandefriheten, utgivningen av "uffe was a natzi"- vilket enligt mig var trams musik...)

Idag undrar jag allt mer vad Flashback står för och verkar förr? om det överhuvudtaget finns någon agenda eller syfte utöver affärsverksammhet ( profit). Som jag ser det verkar admin ofta tala om att det måste vara si och så för annars skräms visa bort, vad han egentligen säger är att vi måste ha ett forum som är tamt så att även de som inte håller yttrandefrihetens fana högt ska komma hit.

Men är det verkligen syftet att få så många besökare som möjligt? Det enda egen syftet med att få så många besökare som möjligt är såsom jag ser det att fler människor klickar på bannerserna och mer pengar trillar in.

Om vi skulle politiskt analysera den trenden som admin implimenterar på forumet så skulle det mer eller mindre verka som något av fascism. Ett forum som helt enkelt är till för en elit. Detta visar sig i många former, bla genom Admins upprepade påpekande om att fjortisar inte är välkomna, analfabeter inte är välkomna, folk under 18 rekommenderas att inte bevistas på forumet osv..:

Men att flashback skulle ha några fascistiska ideal känns helt enkelt inte möjligt. En fascist skulle aldrig ta in reklam för den sortens dekadenta varor som saluförs via denna sida ( Laglig narkotik, laglig anabola mm...)

Så vad är flashbacks syfte? Vad står ni förr? vad verkar ni förr? Vad är era motiv?

PS: jag anser detta vara en berrättigad fråga och tramsar absolut inte.
Citera
2003-11-09, 09:37
Medlem
Polluxs avatar
Jag antar att du menar flashbacks forum och inte tidningen. Tanken är väl att forumet ska vara ett tilhåll för utbyte av kunskap och debatter.
Citera
2003-11-09, 11:45
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dietyman
Det som jag vill ha en tydlig förklaring till är vad flashbacks syfte är. Är det penga hungrande eller finns det någon djupare dimension/syfte med Flashback?

Förr såg jag att flashback hade ett syfte, syftet var att verka för yttrandefrihet och låta även obekväma och politiskt inkorrekta åsikter komma till tals. Detta inkluderat mer hetska åsikter ( hosta nazistsidor pga yttrandefriheten, utgivningen av "uffe was a natzi"- vilket enligt mig var trams musik...)

Idag undrar jag allt mer vad Flashback står för och verkar förr? om det överhuvudtaget finns någon agenda eller syfte utöver affärsverksammhet ( profit). Som jag ser det verkar admin ofta tala om att det måste vara si och så för annars skräms visa bort, vad han egentligen säger är att vi måste ha ett forum som är tamt så att även de som inte håller yttrandefrihetens fana högt ska komma hit.

Men är det verkligen syftet att få så många besökare som möjligt? Det enda egen syftet med att få så många besökare som möjligt är såsom jag ser det att fler människor klickar på bannerserna och mer pengar trillar in.

Om vi skulle politiskt analysera den trenden som admin implimenterar på forumet så skulle det mer eller mindre verka som något av fascism. Ett forum som helt enkelt är till för en elit. Detta visar sig i många former, bla genom Admins upprepade påpekande om att fjortisar inte är välkomna, analfabeter inte är välkomna, folk under 18 rekommenderas att inte bevistas på forumet osv..:

Men att flashback skulle ha några fascistiska ideal känns helt enkelt inte möjligt. En fascist skulle aldrig ta in reklam för den sortens dekadenta varor som saluförs via denna sida ( Laglig narkotik, laglig anabola mm...)

Så vad är flashbacks syfte? Vad står ni förr? vad verkar ni förr? Vad är era motiv?

PS: jag anser detta vara en berrättigad fråga och tramsar absolut inte.

Flashbacks syfte behöver en längre förklaring, och kommer inom kort att publiceras under titeln "The Flashback Philosophy". När det gäller forumet, så är syftet det samma som tidigare. Att släppa fram obehagliga grupper/åsikter/tankar osv. som inte annars får vara med i debatten, och försätta diskussionen där den slutar i den digitala såväl som den tryckta editionen av Flashback.

Annonser har vi för att kunna finansiera forumet. Ibland får vi in tillräckligt med pengar för att betala dessa utgifter (bandbredd, serverinköp, programmering osv) och ibland betalar vi ur egen ficka. Pengar är inte det viktiga, men det är inte heller helt oviktigt då det ändå måste finnas någon ekonomi i det hela (annars skulle vi bli tvungna att lägga ner forumet omedelbart). Men viktigare är de diskussioner man hittar här, som jag aldrig hittar någon annanstans (även när forumet är nedstängt så finner jag det inte på något annat forum i denna utsträckning). Givetvis finns det alternativ. Exet, Forumhuset, alltomtv osv. Men för mig personligen så hittar jag mer i detta forum. Dels pga att detta forum attraherar fler personer, men framför allt valet och mixen av personer.

Jag har heller aldrig sagt att fjortisar inte är tillåtna att vara här (Dennis Pixel är väl t.ex. inte utkastad, trots en oförtjänt och smaklös mobbingkampanj mot honom från vissa användare). Jag har förklarat detta i en annan tråd, där jag förtydligar varför vi har en rekommenderad åldersgräns.

Vi önskar ett forum där personerna som besöker det trivs, behandlar varandra väl, och är seriösa i sin diskussion med varandra. (Exempel på oseriös: "Stick o brinn, jävla scriptunge, läs FAQ:n eller spring till Lunarstrom istället")
Att inte tillåta inlägg som detta är förvisso en inskränkning av yttrandefriheten, men det blir det även ifall man tillåter personliga påhopp och mobbing (då detta i längre perspektiv kommer få personer att känna att de inte är välkomna här). Oavsett hur jag gör, så kommer jag att möta kritik.

Jag vet inte ifall jag missade något av din fråga. Du är isf. välkommen att återkomma, så ska jag besvara dig så gott det går.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in