2014-01-03, 03:45
Medlem
Orkar inte läsa igenom en tråd på närmare 1000 sidor och inte klarar jag av att söka mig fram till det jag vill veta:
  • Hur hindrar jag en enskild person från att kommentera inlägg och bilder? Vet att någon sådan spärr skall finnas, om det så är att personen inte kan se inläggen över huvud taget. Och då underförstått att detta skall ske utan personens vetskap och således kan jag inte ta bort denne från vänlistan och blockera.
  • Har försökt otaliga gånger att ställa in så att andra inte kan se vad jag "gillar" på andras profiler, men det går inte. Varför? Och om det skall gå, hur gör jag?
Citera
2014-01-03, 07:28
Medlem
Pie021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Orkar inte läsa igenom en tråd på närmare 1000 sidor och inte klarar jag av att söka mig fram till det jag vill veta:
  • Hur hindrar jag en enskild person från att kommentera inlägg och bilder? Vet att någon sådan spärr skall finnas, om det så är att personen inte kan se inläggen över huvud taget. Och då underförstått att detta skall ske utan personens vetskap och således kan jag inte ta bort denne från vänlistan och blockera.
  • Har försökt otaliga gånger att ställa in så att andra inte kan se vad jag "gillar" på andras profiler, men det går inte. Varför? Och om det skall gå, hur gör jag?

facebook är ju bygt på att dom ska tjäna pengar på det du gör där. så om du inte vill att folk inte ska se att du gillar saker så helt enkelt gilla inte de. Men om du lägger upp ett inlägg så kan du välja vilka personer som ska se inlägget.
Citera
2014-01-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pie021
facebook är ju bygt på att dom ska tjäna pengar på det du gör där. så om du inte vill att folk inte ska se att du gillar saker så helt enkelt gilla inte de. Men om du lägger upp ett inlägg så kan du välja vilka personer som ska se inlägget.
Och frågan jag ställde var alltså Hur jag hindrar folk från att se mina inlägg? Och då syftar jag på samtliga inlägg utan att jag skall behöva kryssa för något så fort jag vill lägga upp en länk eller så.

Sen begriper jag inte riktigt hur facebook skulle tjäna pengar på att min bror kan se att jag gillar Lovisas nya profilbild?
Citera
2014-01-03, 22:11
Medlem
BigLuciphers avatar
Hjälp! Hur stänger jag av så andra inte kan se vad jag gillar?
Det brukar ju dyka upp i flödet om någon har gillat en bild exempelvis, hur blockerar jag andra från att se det?
Citera
2014-01-03, 23:07
Medlem
GripeDaSnipes avatar
Detta kan mycket väl vara det mest irriterande jag har varit med om på facebook.
Jag kan inte längre se de jag chattar med oftast på facebook. Istället har det kommit dit någon jävla skit om applikationer som jag knappt använder.
Det var inte såhär förut, men nu har det varit så här i några veckor och jag börjar tröttna rejält på det!

Någon som har någon idé hur jag kan ta bort detta? Skulle vara så sjukt tacksam om någon vet!

BILD: http://oi41.tinypic.com/125ndpw.jpg
Citera
2014-01-07, 09:06
Bannlyst
Hur gör man så att det inte går att söka efter en på Facebook via mobilnumret? Har tagit bort numret från sidan men man kommer fortfarande upp när man söker på ens nummer.
Citera
2014-01-07, 09:12
Medlem
TheBurdens avatar
Försökt gå med i grupp på Facebook - Blockerad eller bugg?

Jag försökte nyligen gå med in en grupp på Facebook (öppen grupp) och klickade på "gå med i grupp". Sedan så skulle administratören i vanlig ordning godkänna min förfrågan innan jag blev medlem. Men nu när jag försöker gå in på grupp så står det:
"Materialet är inte tillgängligt för tillfället. Sidan du söker kan inte visas för tillfället. Den kan vara tillfälligt inaktiv, länken du klickade på kan vara inaktuell eller så har du inte tillåtelse att besöka sidan."
Är det en bugg eller har jag blivit blockerad? Har försökt gå in på gruppen i flera dagar nu och möts av samma meddelande varenda gång. Har ju inte ens skrivit eller gjort någonting i gruppen överhuvudtaget, bara försökt gå med.
Citera
2014-01-07, 09:15
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hur gör man så att det inte går att söka efter en på Facebook via mobilnumret? Har tagit bort numret från sidan men man kommer fortfarande upp när man söker på ens nummer.

Det kan ibland ta tid innan ändringen uppfattats helt av Facebook.
Citera
2014-01-07, 10:40
Medlem
Återskapa min Facebook.
Jag har raderat min Facebook av misstag och har inte kvar mejlen och mitt mobilnr som jag hade när jag skapade den.
Är det någon som har några tips hur jag kan få tillbaka mitt konto?
Citera
2014-01-07, 13:01
Medlem
Gillar tjejer killar med "fina" profilbilder på sig själv eller ska man se tuff ut? Har nämligen två såna bilder på mig själv och jag vet inte vilket som ger bäst intryck hos tjejerna

Har iof slutat bry mig om facebook till viss del men vill ha en bra profilbild nu så jag slipper ändra sen
Senast redigerad av Plastkassen 2014-01-07 kl. 13:11.
Citera
2014-01-07, 14:07
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkassen
Gillar tjejer killar med "fina" profilbilder på sig själv eller ska man se tuff ut? Har nämligen två såna bilder på mig själv och jag vet inte vilket som ger bäst intryck hos tjejerna

Har iof slutat bry mig om facebook till viss del men vill ha en bra profilbild nu så jag slipper ändra sen

Många gillar inte när man gör sig till.
Citera
2014-01-07, 17:53
Medlem
Cubalibre77s avatar
Hej!

Jag har gått igenom alla inställningar på Facebook och markerat att endast vänner
skall kunna se min information och vad jag lägger upp på min tidslinje o.s.v

Men trots detta så kan utomstående gå in på mina sida och se precis allt.

Vet själv att om man går in på någons sida som inte har den offentlig så ser man bara profilbilden och inget mer.

Någon som vet hur det här fungerar? som har vart med om något liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in