2013-12-29, 19:13
Medlem
frigolitpannas avatar
Tack.
Är iofs. ganska säker på att dom fotona inte dök upp där efter att jag tagit bort henne som vän...
Däremot var taggningen kvar på hennes sida.
Hoppas jag är borta efter blockeringen i alla fall...
Citera
2013-12-29, 19:14
Bannlyst
Någon som kan svara på hur man ser ifall folk kan skriva på ens logg eller inte? Är tämligen säker på att jag själv inte har gjort några ändringar sedan kontot skapades. Jag fyllde nämligen år igår och fick enbart ett fåtal gratulationer via PM och inga på väggen vilket gjorde mig lite fundersam. Det känns lite pinsamt att fråga de som gratulerar mig när jag bör kunna ta reda på det själv.
Senast redigerad av Bosh 2013-12-29 kl. 19:17.
Citera
2013-12-29, 19:22
Medlem
linesmangbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Någon som kan svara på hur man ser ifall folk kan skriva på ens logg eller inte? Är tämligen säker på att jag själv inte har gjort några ändringar sedan kontot skapades. Jag fyllde nämligen år igår och fick enbart ett fåtal gratulationer via PM och inga på väggen vilket gjorde mig lite fundersam. Det känns lite pinsamt att fråga de som gratulerar mig när jag bör kunna ta reda på det själv.

Hej,

Antar att du menar "Inställningar för tidslinje och taggning" och "Vem kan lägga till innehåll på min tidslinje?"

Det finner du här: https://www.facebook.com/settings?tab=timeline

/ Henke A, Facebookexpert
Senast redigerad av linesmangbg 2013-12-29 kl. 19:24.
Citera
2013-12-30, 11:40
Medlem
adadglgmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linesmangbg
Hej,

Antar att du menar "Inställningar för tidslinje och taggning" och "Vem kan lägga till innehåll på min tidslinje?"

Det finner du här: https://www.facebook.com/settings?tab=timeline

/ Henke A, Facebookexpert

Jag har märkt att det väldigt ofta står "på mobilen" på vissa vänner.
Jag trodde först att det hade att det antingen hade att göra med att man varit inaktiv ett tag eller låtit bli att stänga av appen på mobilen.

Men på vissa vänner står det "aktiv för 8 timmar sedan", när jag kollar lite senare så står det bara "på mobilen".
Testade på mig själv förut också. Var online senast 3 inatt, sedan kollade jag på en polares mobil och då stod det bara "på mobilen". Men det kan inte vara att man varit inaktiv länge nog, för på vissa står det 17 timmar etc.

Svara på det, Henke.
Citera
2013-12-31, 20:11
Medlem
När jag har besökt folks sidor på Facebook så lagras ju det någonstans så när jag skriver början (eller en del) av deras namn i sökrutan, så kommer ju de upp som förslag.
Hur gör jag för att rensa det här?

Extremt pinigt för någon månad sen när jag hade en bekant här på besök, och jag kvällen innan hade haft tråkigt och besökt i princip varenda tjej på Hans vänlista, och han skulle visa mig något på Facebook på min inloggning och vad han än skrev så kom tjejer han kände (men då inte jag känner) upp som förslag.
Senast redigerad av harviekrumpet 2013-12-31 kl. 20:13.
Citera
2014-01-01, 13:39
Medlem
Har en fråga.

Hur tar jag bort en bild från min tidslinje (dölj från tidslinje) men behåller den i "foton du taggats i". Verkar ju omöjligt!
Citera
2014-01-01, 21:07
Medlem
Kan man på något sett se medelande man raderat för jag tror inte dem raderas helt o hållet ?
Citera
2014-01-02, 04:55
Medlem
Bra profilpic. Vad kan ni tipsa om?
Citera
2014-01-02, 13:31
Medlem
Luspankens avatar
Vad är skillnad mellan en person som får typ 30-60 likes på sin profilbil och en som får högst 5-10?

Jag vet att jag ser bra ut, får ofta blickar av tjejer på fester och några av de snyggaste/populäraste tjejerna i staden tycker att jag ser bra ut. Detta vet jag eftersom jag hade ett förhållande med en utav dem och hon sa att hennes kompisar pratade mycket om mig på en fest och försökte ragga. Jag ser i alla fall inte ut som skit. Får ändå aldrig mer än 5 likes på mina profilbilder, har fått 10 på någon förut. Fick ingen alls på den senaste jag la upp som jag själv tyckte blev ruskigt bra.

Samtidigt ser jag en anna person, som jag vet är populär irl, ha nästan 60 likes på varenda bild och massa kommentarer. Brukar vara ganska ovanligt för en kille.

Alla säger jämt att man inte ska bry sig om vad som händer på facebook men det måste ju finnas någon skillnad mellan en person med 5 likes och en med 60 plus massa kommentarer? Stämmer det inte att populära människor också är populära på facebook? Alla säger jämt tvärtom men jag ser det ju varje dag.
Citera
2014-01-02, 21:26
Medlem
Förklara detta för mig på en nivå så att en treåring fattar tack.

Låt säga att jag skriver i "Vi som älskar gingroggar" (eller vilken annan öppen grupps om helst)
och inte vill att varenda kommentar jag gör skall synas för mina vänner, vad klickar jag i?

Nu står det ju typ "Mo postade i "Vi som älskar gingroggar" - fan va gott det är med gin och julmust" och detta vill jag ha bort. Toppen om någon kan beskriva steg för steg, inte bara att det finns under inställningar.
Citera
2014-01-02, 21:59
Medlem
Hur ska man göra om man vill ta bort sin egen kommentar på någon annans inlägg, men du är inte längre vän med personen, och denne har dessutom inte inlägget offentligt. Jag hittar inte kommentaren på min aktivitetslogg heller, hur ska jag göra för att ta bort den utan att lägga till personen som vän igen?
Citera
2014-01-02, 22:45
Medlem
Ser personen min kommentar på sin status även fast jag blockerat denne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in