2012-07-20, 09:07
Medlem
Har nu under några månader fått irriterande notifications där personerna har en gul stjärna i hörnet. Vad jag förstår är dessa vänner "close friends", men saken är den att kollar jag under "close friends" fliken så står det: This list is currently empty. Samt att jag har valt Off på notifications.

Riktigt irriterande att få onödiga notisar, hur blir jag av med dessa för gott?
Citera
2012-07-20, 20:16
Medlem
gorro88s avatar
Vart spärrad. haha dom vill inte ha länkar om att journalister inte gör sitt jobb.

CC: Anna.Levin@lt.se
Date: Fri, 20 Jul 2012 15:38:28 +0200
Subject: LT och Facebook

Hej,

Vi har mottagit ditt mail med frågan om varför du inte kan gilla eller kommentera på LT:s facebooksida. LT upplever att det material som du länkat in på sidan inte är förenligt med LT:s policy och värderingar. Därför har vi spärrat din användarprofil. En kopia av detta mail skickas också till LT:s redaktionschef Anna Levin, tf ansvarig utgivare.

Med vänlig hälsning,

Mattias Holgersson

Vikarierande nyhetschef LT
Citera
2012-07-20, 20:35
Medlem
7.47s avatar
Skulle precis logga in på facebook och hamnade i någon säkerhetskontroll där det står såhär:
Jag känner inte riktigt att jag vill ange mitt nummer, måste jag göra detta eller hur kommer jag förbi det? Har alla fått detta?
Citera
2012-07-20, 22:30
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.47
Skulle precis logga in på facebook och hamnade i någon säkerhetskontroll där det står såhär:
Jag känner inte riktigt att jag vill ange mitt nummer, måste jag göra detta eller hur kommer jag förbi det? Har alla fått detta?
Aldrig sett, tror du gör helt rätt att inte ge ut nummret.
Citera
2012-07-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Kolla i Kontrollpanelen>system och säkerhet>enhetshanteraren>nätverkskort.

Om du laddar ner uppdateringen "Win7 and WinServer 2008 R2 Auto Installation Program " så är det som att installera vilket program som helst.

Tack som tusan!
Funkade kanon!
Har haft problem med det länge nu!
Citera
2012-07-21, 11:31
Medlem
tvangets avatar
Lyckas inte ändra mitt namn. Har mitt förnamn och mellannamn där det står Förnamn men vill ändra så endast mitt förnamn står där och mitt mellannamn står under mellannamn. När jag ändrar står det att inställningarna har sparats men ingenting ändras? Har prövat detta flera gånger.

Någon som har haft samma problem och har en lösning?
Citera
2012-07-21, 15:46
Medlem
Alltså nu har min chatt varit borta i flera dagar är den verkligen ingen annan som har liknande problem eller vet nån lösning?
Citera
2012-07-21, 18:26
Medlem
Zelogaths avatar
Jag kan inte se Tidslinje-profiler på Facebook när jag använder Firefox, är jag själv om detta fenomen?
De dyker upp som vanligt om jag använder IE.

Undrar fortfarande om man kan skapa fotoalbum utan att ladda upp bilder..
Vill sortera redan uppladdade bilder i olika kategorier
Citera
2012-07-21, 19:11
Medlem
WhaleMales avatar
Kan man på allvar inte ta bort bilder från facebook? Hittade en profilbild som jag trodde att jag hade tagit bort, men den var där.

Hur gör man?

Finns alternativet "visa som offline" på facebook?
Citera
2012-07-21, 21:13
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Kan man på allvar inte ta bort bilder från facebook? Hittade en profilbild som jag trodde att jag hade tagit bort, men den var där.

Hur gör man?

Finns alternativet "visa som offline" på facebook?
det ska gå att ta bort...
Citera
2012-07-21, 21:40
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlntd
det ska gå att ta bort...

Hittade själv.
Hur tar jag bort ett foto som jag har lagt till?
Så här tar du bort ett foto från Facebook:

Gå till fotot och välj menyn Alternativ nedanför fotot.
Klicka på Ta bort fotot.

Vad var det som det snackades ang. bilder och facebook. Det var att i juridiken står det att fb behåller bilderna va?

Kan man byta sitt namn i efterhand? Kan man ta bort sin profil?
Citera
2012-07-21, 23:44
Medlem
Till höger finns ju en lista på dom som är inloggade samt dom som inte är inloggade, jag ville sätta igång chatten hos en vän som inte är inloggad. Ville skriva ett meddelande

och då kan jag läsa mitt meddelande (som han inte svarat på) men direkt under mitt meddelande står det visat: 19.41

Det måste innebära att han redan har läst mitt meddelande, för jag skrev det vid 16 tiden.

Stämmer detta?

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in