2007-10-25, 15:42
Medlem
samfishers avatar
Kontrakt

Du avsäger nu din rätt till din egen kropp och donerar din själ till Microsoft

Citera
2007-10-25, 15:44
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
borde ju va så att du klickar på groups-ikonen och där ser du ju att det står create a new group

nu känner jag mej korkad, tror d e dax å dra ner på benzot
Citera
2007-10-25, 15:46
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samfisher
Du avsäger nu din rätt till din egen kropp och donerar din själ till Microsoft

Tänker du på Facebok eller Windows Vista?
Allvarligt talat hur ser juridiken på sådant här?
Citera
2007-10-25, 15:50
Medlem
Tandkolls avatar
Spelar det någon roll att Facebook äger massa fyllekort från folks fester?
Citera
2007-10-25, 15:51
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
nu känner jag mej korkad, tror d e dax å dra ner på benzot

Nej korkad är du automatiskt som använder Facebook.
Citera
2007-10-25, 15:52
Bannlyst
Fjantnyhet tycker jag. Det är ju inte direkt nytt att folk kan utnyttja en ifall man inte läser kontrakt man skriver på.
Citera
2007-10-25, 15:54
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Spelar det någon roll att Facebook äger massa fyllekort från folks fester?
Dom nämner ju att eventuella arbetsgivare kan gå in och kolla dina ungdomsynder om 30 år.
Citera
2007-10-25, 16:10
Medlem
hanso546s avatar
Är det verkligen juridiskt tillräckligt att ens ip finns i deras loggar för att det ska beteknas som om du skrivit under ett kontrakt med bläck?
Citera
2007-10-25, 16:11
Medlem
Sunners avatar
Inget nytt där, finns högvis med lustiga användaravtal, i synnerhet för div siter på nätet.
De som är oroliga bör läsa avtalen, gör man inte det så känns det ganska korkat att klaga i efterhand.
Citera
2007-10-25, 16:13
Medlem
baah, facebook die already. så jäääääääääävla trött på denna satans hype om facebook. Det enda bra med facebook är att de flesta finns där, THATS IT! Flugorna dras dit skiten ligger tätast. Alla dessa jävla applications där man bjuder på virtuella drinkar o kastar potatisar på varandra allt för att kunna slösa bort så mycket tid som möjligt från jobbet eller varifrån man nu gör det.

Hoppas alla dessa applications kommer döda facebook, va inne på en sida där en person hade en 30 applications installerade och det tog över en minut att ladda sidan, och nej jag sitter inte med modem utan 24mbit.
Men det är det väl värt för att få kasta en jävla virtuell potatisjävel på någon?
Citera
2007-10-25, 16:14
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanso546
Är det verkligen juridiskt tillräckligt att ens ip finns i deras loggar för att det ska beteknas som om du skrivit under ett kontrakt med bläck?
Ditt användkonto blir bundet till att följa deras användaravtal när du skapar kontot. Svårare än så är det inte. Det är väl självklart att sidan tar beslag på dina bilder när du laddar upp dem där. Jag förstår inte hur folk kan se det här som oroväckande.
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Inget nytt där, finns högvis med lustiga användaravtal, i synnerhet för div siter på nätet.
De som är oroliga bör läsa avtalen, gör man inte det så känns det ganska korkat att klaga i efterhand.
Äntligen ett konsekvent inlägg - detta och qwert91:s.
Citera
2007-10-25, 16:15
Medlem
mo0kies avatar
första tråden om ämnet startade 07 i morse ^^

edit: http://www.flashback.org/showthread.php?p=8762409#post8762409
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem