2025-05-10, 20:11
Medlem
SunshineShoeTrends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Det här har säkert varit uppe tidigare, även om jag inte kan hitta det. Vartannat inlägg jag ser på Facebook inleds med: "Du har blockerats från att göra inlägg p g a upprepad överan". Vad betyder det, och varför? Jag har aldrig varit inne på någon av de sidorna. Inget allvarligt problem, men mycket irriterande.
Prova den här tipset från den här länken: https://blog.webtech360.com/sv/inter...ingar/33312305
Citera
2025-05-12, 06:32
Medlem
Satan vad mycket skräp det kommer upp i flödet nu för tiden. Så var det inte förr. Då var det vänner och bekanta som lade upp saker. Hoppas det går utför för den skitsidan!
Citera
2025-05-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineShoeTrend
Prova den här tipset från den här länken: https://blog.webtech360.com/sv/inter...ingar/33312305
Okej, det kanske var lösningen. Jag har nu startat om och växlar mellan wifi och 4G och har faktiskt inte sätt den där kommentaren igen. ("Du har blivit blockerad p g a upprepad överan").
Citera
2025-05-15, 22:58
Medlem
Svensson29s avatar
Jag har blivit avstängd från mitt Facebookkonto. Jag fick ett mejl om att jag brutit mot Facebooks coummityregler, ett mejl som man kunde svara på, vilket jag har gjort ett antal gånger både på svenska och engelska. Ingen respons. Har letat och testat att ta kontakt på supportsidorna. Ingen respons. Har testat att skicka ett gammalt klassiskt brev till Meta på Irland, till en adress jag hittade på supportsidorn. Ingen respons.

Vad jag hade gjort? Tydligen postat en länk till en synnerligen osuspekt och oskyldig hemsida.

Loggar jag in så möts jag av informationen: Vi har mottagit din information
Kontrollera din e-post efter uppdateringar om din förfrågan och för att få reda på vilken ytterligare information vi behöver. Vi kan inte slutföra din granskning förrän vi får denna information från dig.
Vi värnar alltid om vår communitys säkerhet, så du kan inte använda Facebook medan vi granskar din information.

Jag har inte fått reda på "vilken ytterligare information" Facebook behöver från mig.

180 dagar på sig att "överklaga" innan kontot stängs permanent.

Jag har f ö mitt Instagramkonto kopplat till mitt Facebookkonto. Instagramkontot fungerar fortfarande.

Hur gör man? Ja, sluta använda skiten är väl det bästa, men som sagt har jag en hel del kul minnen på Facebook som jag gärna vill ha kvar.
Citera
2025-05-16, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson29
Jag har blivit avstängd från mitt Facebookkonto. Jag fick ett mejl om att jag brutit mot Facebooks coummityregler, ett mejl som man kunde svara på, vilket jag har gjort ett antal gånger både på svenska och engelska. Ingen respons. Har letat och testat att ta kontakt på supportsidorna. Ingen respons. Har testat att skicka ett gammalt klassiskt brev till Meta på Irland, till en adress jag hittade på supportsidorn. Ingen respons.

Vad jag hade gjort? Tydligen postat en länk till en synnerligen osuspekt och oskyldig hemsida.

Loggar jag in så möts jag av informationen: Vi har mottagit din information
Kontrollera din e-post efter uppdateringar om din förfrågan och för att få reda på vilken ytterligare information vi behöver. Vi kan inte slutföra din granskning förrän vi får denna information från dig.
Vi värnar alltid om vår communitys säkerhet, så du kan inte använda Facebook medan vi granskar din information.

Jag har inte fått reda på "vilken ytterligare information" Facebook behöver från mig.

180 dagar på sig att "överklaga" innan kontot stängs permanent.

Jag har f ö mitt Instagramkonto kopplat till mitt Facebookkonto. Instagramkontot fungerar fortfarande.

Hur gör man? Ja, sluta använda skiten är väl det bästa, men som sagt har jag en hel del kul minnen på Facebook som jag gärna vill ha kvar.
Postar du suspekta länkar så får du väl skylla dej själv!
Bara att skapa ett nytt konto och börja om.
Citera
2025-05-28, 22:20
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Ska tagga en person i en kommentar jag skriver men det funkar inte efterom personen heter typ "kalle johansson-bengtsson".

Alltså att bindestrecket fuckar upp allt och i vanliga fall blir ju namnet man taggar blått, men det blir det inte nu.

Vad göra?
Citera
2025-05-31, 15:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Satan vad mycket skräp det kommer upp i flödet nu för tiden. Så var det inte förr. Då var det vänner och bekanta som lade upp saker. Hoppas det går utför för den skitsidan!

Jag såg Facebook på Apoteket...

Ja hoppas sidan läggs ned och det kommer en annan med bättre funktioner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in