2021-10-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Får kalla kårar av denna tråd

Inget mot vad jag får. Först en kompis som dog för några år sen. Såg honom aktiv för ett år sen typ. Sen kompisen som dog i somras. Aktiv nu.
Citera
2021-10-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Vuxna män sitter och blir rädda för en trolltråd

Absolut enda förklaringen i världshistorien är att kontot är hackat. Men TS trollar, för döda personer tas bort. "Facebook kanske inte har tagit bort han än", okej? så på flera månader så har inte en enda av dom hundratals personer på den döde killens Facebook anmält kontot som död?

Du kan ju komma tiilbaks när du vet vad du pratar om. Personernas fb är kvar och det är inte ovanligt. Men att de är aktiva ibland…
Citera
2021-10-02, 20:26
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Släkting som ibland går in och kollar bilder etc har förmodligen kontot aktivt. Inte läser meddelandena på Messenger alltså.
Citera
2021-10-02, 20:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Förmodligen så är det en anhörig som har tillgång till din kompis Facebook. Behöver inte vara nå konstigare än så.
Det är väldigt vanligt att det är så.
Citera
2021-10-02, 20:30
Medlem
jesussugers avatar
Om det är en anhörig så borde den ha tillräcklig hög IQ för att svara och säga att dom är inne på personens konto. Eller så är det så att det är en anhörig som är inne och snokar runt vilket är ännu värre. Eller så är det så att din vän är aktiv fast som spöke
Citera
2021-10-02, 20:31
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebejen
Inget mot vad jag får. Först en kompis som dog för några år sen. Såg honom aktiv för ett år sen typ. Sen kompisen som dog i somras. Aktiv nu.

Är det något som är obehagligt här så är det väll ditt beteende. Folk runt dig dör som flugor och du stalkar deras konton flera år senare…
Citera
2021-10-02, 20:31
Bannlyst
Citat:
Vet inte om tråden ligger rätt men provar här. En kompis som är död står ibland som aktiv på Messenger. Hur kan det bli så? Frågan är seriös så inget trams tack.

Tillägg. Det kan vara nån som är inne på hans Messenger men jag har skrivit grejer till honom efter han dog som inte blitt lästa.

Vet egentligen inte men skulle det inte kunna vara en så kallad " spökskrivare" ?

Jag beklagar din kompis har avlidit så klart.
Citera
2021-10-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Är det något som är obehagligt här så är det väll ditt beteende. Folk runt dig dör som flugor och du stalkar deras konton flera år senare…

Nu blev det obehagligt på riktigt.
Citera
2021-10-02, 20:44
Medlem
MyspysPalles avatar
Är du säker på att din polare verkligen är död?
Citera
2021-10-02, 20:48
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Oj så arg. Trevlig kväll!
Arg? Nej inte alls. Kan till och med rekommendera en bok om du vill? Dimman av Carol Birch, riktig sträckläsning med skräcktema.

Frågade helt enkelt vad du tycker det är som väcker kalla kårar hos dig, men då du inte väljer att svara på det så kan jag anta att du skämtade.
Senast redigerad av GoUoD 2021-10-02 kl. 20:51.
Citera
2021-10-02, 20:54
Medlem
miikoss avatar
Facebooks appar brukar bugga höjdlöst.

Sambon har stått som aktiv, trotts att telefonen legat orörd bredvid.

Om någon är angiven som betrodd medlem, så har jagt för mig att denna kan gå in och avsluta kontot.
Citera
2021-10-02, 21:04
Medlem
Citat:

Av nyfikenhet och erfarenhet om detsamma, är dina vänner begravda eller kremerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in