2003-11-08, 22:50
Medlem
Backflash, http://www.backflash.nu - Det nystartade försöket till att konkurrera med Flashback gick idag på defensiven. Man raderade helt sonika diskussiongruppen "Backflash" antagligen för att att vissa skribenter (bl a jag) hade kritik och åsikter som man inte längre kunde bemöta. Så var det med den åsiktsfriheten på det forumet!

Är det nån som vet om ägaren till Flashbackloggan kommer agera juridiskt mot Backflash?

/exman
Citera
2003-11-11, 00:19
Medlem
Hmm, postade tydligen mitt första inlägg lite galet men moderatorn fixade till det. Tack!

Jag kan inte påstå att jag är en aktiv flashbackdeltagare. Däremot läsar jag med nöje diverse inlägg. Trots mitt inaktiva deltagande är det kanske någon som vet om flashbackfolket avser att göra nått gentemot Backflash. Jag tänker då närmast på loggan.

/exman
Citera
2003-11-11, 00:25
Medlem
Meazurys avatar
Jag gissar på att Backflash är en fis i vinden som inte gör någon fluga förnär.
De har antagligen inte så mycket pengar heller, och då är det ju ganska onödigt att stämma dem.
Citera
2003-11-11, 00:26
Medlem
Boogaloo IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exman
Hmm, postade tydligen mitt första inlägg lite galet men moderatorn fixade till det. Tack!

Jag kan inte påstå att jag är en aktiv flashbackdeltagare. Däremot läsar jag med nöje diverse inlägg. Trots mitt inaktiva deltagande är det kanske någon som vet om flashbackfolket avser att göra nått gentemot Backflash. Jag tänker då närmast på loggan.

/exman
Ja du, det är vi fler som undrar. Jag kan säga så mycket att för några år sedan hade det absolut inte hänt något, då häcklades copyrightlagarna gång på gång i nyhetsbrev och hemsidor ("copyleft", "copywrong" etc) och vi besökare uppmanades att ignorera dem.

Idag... vet jag faktiskt inte. Det är mycket som förändrats.
Citera
2003-11-11, 00:49
Medlem
Efter att skrivet mitt förra inlägg tänkte jag kolla in om det skrivits nått nytt på backflash. Sajten verkar dock vara nere
Citera
2003-11-11, 02:04
Medlem
Gerras avatar
Citat:

/exman
Inga problem.

Jag gissar att Janne har läst Bibeln eller nåt... Du vet, de saktmodiga lär ju skola besitta jorden. Om vissa som slängts ut härifrån hopas där så lär de få mer skit än de klarar av, så det löser sig nog av sig självt. Fast fan vet. Admin, upplys oss är du gullig!
Citera
2003-11-11, 09:26
Bannlyst
Läste någonstans att Backflash hade kommit i onåd med TV4 efter en serie vågade bildmontage på väder-Tone. Dom fick ett ilsket brev från en lagvrängare och det är väl inte helt omöjligt att detta brev skrämde skiten ur dom.

Lite som med sinnessjuk.nu och Lotta Engberg...

Fast, fan vet...

// Roger P.
Citera
2003-11-11, 10:11
Medlem
Nidstangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Läste någonstans att Backflash hade kommit i onåd med TV4 efter en serie vågade bildmontage på väder-Tone. Dom fick ett ilsket brev från en lagvrängare och det är väl inte helt omöjligt att detta brev skrämde skiten ur dom.

Lite som med sinnessjuk.nu och Lotta Engberg...

Fast, fan vet...

// Roger P.

Jaså ? jag hörde att det var synd.nu det handlade om.

Dom flesta som blivit utslängda ifrån FB verkar ju ha gått över till Forumhuset vad jag förstår. Så Backflash försök att vara ett alternativ till FB verkar ju inte ha blivit någon hit precis.
Citera
2003-11-11, 17:10
Administrator
admins avatar
Citat:
Backflash, http://www.backflash.nu - Det nystartade försöket till att konkurrera med Flashback gick idag på defensiven. Man raderade helt sonika diskussiongruppen "Backflash" antagligen för att att vissa skribenter (bl a jag) hade kritik och åsikter som man inte längre kunde bemöta. Så var det med den åsiktsfriheten på det forumet!

Är det nån som vet om ägaren till Flashbackloggan kommer agera juridiskt mot Backflash?

/exman

Inga som helst planer vad jag vet.
Personligen struntar jag helt i Backflash, och det tror jag Jan Axelsson också gör.
Jag inser personligen sidan som både oambitiös och helt ointressant.
För den som inte gillar reglerna här på Flashback (och söker ett likartat forum), så är isf. Exet ett betydligt bättre alternativ.

admin
Citera
2003-11-14, 22:04
Bannlyst
defensiven stämmer inte skit många besökare
Citera
2003-11-14, 22:49
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läderlasse
defensiven stämmer inte skit många besökare

Skiten är ju nere...
Citera
2003-11-15, 00:57
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
Jaså ? jag hörde att det var synd.nu det handlade om.
Same shit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in