2009-05-25, 18:29
Medlem
Eobolas avatar
Hallå eller, är det någon som har koll på vad för några skinn man "ska" köpa till sina trummor, jag har nämligen no clue!?

www.slagverkskompaniet.se
Citera
2009-05-25, 18:46
Bannlyst
Jag vet i alla fall VAR du ska köpa dem.

http://www.thomann.de/se/index.html?track=rmsarcar.com
Citera
2009-05-25, 19:30
Medlem
Eobolas avatar
Oh jävlar! Det var mkt billigare där, tack
Citera
2009-05-25, 21:06
Medlem
Draedons avatar
Beror ju på vad du vill ha för ljud, vad du har för stommar, är du bra på att stämma etc. etc.

Pinstripe är ett säkert kort om man inte är så bra på att stämma, går att fuska till skapligt ljud ur de flesta trummor med dom.

Själv kör jag på Remo emperor som slagskinn, alternerar mellan coated/clear lite efter humör och vad jag vill ha för ljud, ambassador clear som reso.
Citera
2009-05-26, 14:49
Medlem
Naikons avatar
Vad spelar du? Vad har du för trumset? Storlekar?
Jag kör med Emperor X och Ambassador Hazy på virveln, och Emperor och Ambassador på pukorna, och Powerstroke 3 på baskaggen. Jag lirar mest metal och rock och det fungerar jättebra
Citera
2009-05-26, 17:17
Medlem
Eobolas avatar
Jadu, tror det är Pearl. Jag köpte det begangnat för något år sedan, tror det är tillverkat på 90-talet..
Jag ska köpa nya skinn till mina pukor 12"/13"/16" och kanske till baskaggen 22".
spelar typ pop/rock?

Sen vet jag inte om det är värt att investera i underskinn också, om så är fallet så vet jag inte vad jag ska välja för underskinn heller? Ska underskinnen vara likadana som slagskinnen?
Citera
2009-05-26, 17:45
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola
Sen vet jag inte om det är värt att investera i underskinn också, om så är fallet så vet jag inte vad jag ska välja för underskinn heller? Ska underskinnen vara likadana som slagskinnen?

Nope, spelar ingen roll, dock är vissa skinn (slagskinn) inte till för att vara underskinn.

Kör Remo Ambassador Coated på virveln, Remo Emperor Coated på pukorna och Remo Powerstroke 3 på bastrumman.
Citera
2009-05-26, 17:53
Medlem
Eobolas avatar
Nu vill jag inte verka kräsen, men typ det absolut billigaste man kan hitta är dom du just nämnde, är det stor skillnad på ett par "billiga" skinn till ett par dyra?
Citera
2009-05-26, 18:15
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola
Nu vill jag inte verka kräsen, men typ det absolut billigaste man kan hitta är dom du just nämnde, är det stor skillnad på ett par "billiga" skinn till ett par dyra?

Billiga? Hur mycket tror du att ett skinn kostar egentligen? Remo är ju kvalitets-skinn och absolut ingen skit!
Citera
2009-05-26, 21:33
Medlem
Eobolas avatar
dom var bland dom billigaste på 2 hemsidor, men å andra sidan är det säkert jag som har dåligt humm
Citera
2009-05-26, 22:00
Medlem
Naikons avatar
Ligger på cirka 500 för ett bastrummeskinn, medans ungefär 150 för virvel-skinnet
Citera
2009-05-28, 16:46
Medlem
JointOfStyxs avatar
Remo om du frågar mig. gärna pinestripe (stavning?) på virvelskinnet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto