Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Har sökt, finns trådar om Jan axelsson men dom är antingen låsta eller är totalt orelaterade till ämnet.
Alltså, finns det någon på forumet här som vet om Jan Axelsson tidigare har gjort någon typ utav universitetsföreläsningar eller liknande, för föreningar och dylikt. Det kanske är så att han absolut inte vill syssla med sånt, eller inte har tid?
Är själv medlem i en universitetsförening med inriktning på politik, och han skulle vara väldigt uppskattad som gäst en eventuell i yttrandefrihets-debatt.
En universitetsförening representerar väl universitetet eller?
Ett universitet är bundet av offentlighetsprincipen och kan inte uttala sig utan att berätta vilket universitet som uttalar sig.
Nu vill jag inte på något sätt be dig att berätta vilket universitet du kommer ifrån, eftersom jag tror att det strider mot en regel på FB!
Men om jag gick på ett universitet så skulle jag kunna forska, med grundlagen i ryggen...
Är det du som enskild, som vill bjuda in Jan Axelsson så är det ingen som hindrar dig. Men när du säger dig representera en universitetsförening så finns det fog att be om en precisering.