2009-05-25, 18:00
Medlem
Tenaciouss avatar
Har sökt, finns trådar om Jan axelsson men dom är antingen låsta eller är totalt orelaterade till ämnet.

Alltså, finns det någon på forumet här som vet om Jan Axelsson tidigare har gjort någon typ utav universitetsföreläsningar eller liknande, för föreningar och dylikt. Det kanske är så att han absolut inte vill syssla med sånt, eller inte har tid?

Är själv medlem i en universitetsförening med inriktning på politik, och han skulle vara väldigt uppskattad som gäst en eventuell i yttrandefrihets-debatt.
Citera
2009-05-25, 18:04
Medlem
Megalomanias avatar
Ja, han har tidigare hållit i föreläsningar.

Citat:
Under årens lopp har Axelsson även varit en populär föreläsare och debattdeltagare i mediasammanhang. 1997 inbjöds han av finska Publicistklubben till ett seminarium tillsammans med Hufvudstadsbladets redaktör och Carl-Adam Nycop. Han har även bjudits in av svenska Publicistklubben och dessutom föreläst vid journalisthögskolorna i Stockholm och Göteborg. Trots att riksdagsmän inte får besöka Flashback (webbplatsen är blockerad hos riksdagen genom ett filter, eftersom den anses innehålla "olämpligt material"), inbjöds Axelsson 1998 att tala i dess andrakammarsal, som rådgivare åt regeringen

Saxat från http://www.flashback.se/faq/
Citera
2009-05-25, 19:57
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania

mitt framför näsan på mig!
Tack för svaret
Citera
2009-05-25, 21:28
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:

WOW! En länk från 2003!!! Jan Axelsson måtte vara en unik man om han lever i en verklighet som inte förändras under sex år

Antingen står du i en mycket nära relation till honom, och vet att samma sak gäller idag, eller också är du helt indoktrinerad...
Citera
2009-05-25, 21:34
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Har sökt, finns trådar om Jan axelsson men dom är antingen låsta eller är totalt orelaterade till ämnet.

Alltså, finns det någon på forumet här som vet om Jan Axelsson tidigare har gjort någon typ utav universitetsföreläsningar eller liknande, för föreningar och dylikt. Det kanske är så att han absolut inte vill syssla med sånt, eller inte har tid?

Är själv medlem i en universitetsförening med inriktning på politik, och han skulle vara väldigt uppskattad som gäst en eventuell i yttrandefrihets-debatt.

En universitetsförening representerar väl universitetet eller?

Ett universitet är bundet av offentlighetsprincipen och kan inte uttala sig utan att berätta vilket universitet som uttalar sig.

Nu vill jag inte på något sätt be dig att berätta vilket universitet du kommer ifrån, eftersom jag tror att det strider mot en regel på FB!

Men om jag gick på ett universitet så skulle jag kunna forska, med grundlagen i ryggen...

Är det du som enskild, som vill bjuda in Jan Axelsson så är det ingen som hindrar dig. Men när du säger dig representera en universitetsförening så finns det fog att be om en precisering.
Citera
2009-05-25, 23:41
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
WOW! En länk från 2003!!! Jan Axelsson måtte vara en unik man om han lever i en verklighet som inte förändras under sex år

Antingen står du i en mycket nära relation till honom, och vet att samma sak gäller idag, eller också är du helt indoktrinerad...
Är du på något sett utvecklingsstörd eller har du bara inte lärt dig läsa? Han frågade om Axelsson har ställt upp på föreläsningar och jag svarade att det har han gjort. Om han är villig att göra det nu har jag inte sagt ett skit om för det vet ju inte jag. Håll nu käften till dess att du faktiskt har något vettigt att säga.
Citera
2009-05-25, 23:51
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Är du på något sett utvecklingsstörd eller har du bara inte lärt dig läsa? Han frågade om Axelsson har ställt upp på föreläsningar och jag svarade att det har han gjort. Om han är villig att göra det nu har jag inte sagt ett skit om för det vet ju inte jag. Håll nu käften till dess att du faktiskt har något vettigt att säga.

Verkar som att jag trampade på en öm tå. Jag är nog väldigt dum som tror att TS ställer frågan i realtid?

Chilla
Citera
2009-05-26, 00:01
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Verkar som att jag trampade på en öm tå. Jag är nog väldigt dum som tror att TS ställer frågan i realtid?

Chilla

Citat:
Ursprungligen postat av TS
finns det någon på forumet här som vet om Jan Axelsson tidigare har gjort någon typ utav universitetsföreläsningar eller liknande
Det finns väl inte så mycket att missförstå med det där?
Citera
2009-05-26, 00:24
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Chilla

Du var rätt dryg när det var du som inte uppfattade frågan korrekt. Sitt och skäms ett tag i stället för att försöka förklara dig.
Citera
2009-05-27, 07:44
Medlem
Mys-Hitlers avatar
Citat:

Ett universitet är bundet av offentlighetsprincipen och kan inte uttala sig utan att berätta vilket universitet som uttalar sig.

Nu vill jag inte på något sätt be dig att berätta vilket universitet du kommer ifrån, eftersom jag tror att det strider mot en regel på FB!

Men om jag gick på ett universitet så skulle jag kunna forska, med grundlagen i ryggen...

Är det du som enskild, som vill bjuda in Jan Axelsson så är det ingen som hindrar dig. Men när du säger dig representera en universitetsförening så finns det fog att be om en precisering.
Nej, universitetsföreningar representerar i allmänhet inte sitt universitet.
Citera
2009-05-27, 20:47
Bannlyst
Citat:

Vad i hela talar du om. Läs universitetsförordningen och speciellt passusarna om kårernas, nationernas och studentföreningarnas oberoende av de universitet de representerar.
Snacka om att stoppa in foten i munnen.

Edit: Ja Deus Doré, eller vad han kallar sig denna vecka håller föreläsningar. Jag har själv varit på en. Skicka en inbjudan till honom. Om TS är för lam för att söka adress och telefonnummer så rekomenderar jag att han ringer hAxOr och ber om det.
Senast redigerad av demiurg2 2009-05-27 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in