Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-25, 15:29
Medlem
willzors avatar
Finns det något sådant? (mer än Garageband som man måste köpa elelr "köpa" sina loops till..)
Jag är alltså ute efter ett program med bra ljud och loops etc samt att man kan spela in med keyboard!

Hoppas någon kan hjälpa mig i jakten!
Citera
2009-05-25, 15:41
Medlem
flipper1446s avatar
Ableton Live kanske?
Bara namedroppar för jag vet verkligen inte ett skit om musikprogram
Citera
2009-05-25, 15:45
Medlem
_Fiskarns avatar
ja du, känner inte till sådär jätte många utav de sämre musik programmen.
men det är väl reason som är närmast antar jag.
Citera
2009-05-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willzor
Finns det något sådant? (mer än Garageband som man måste köpa elelr "köpa" sina loops till..)
Jag är alltså ute efter ett program med bra ljud och loops etc samt att man kan spela in med keyboard!

Hoppas någon kan hjälpa mig i jakten!

Tyvärr. Fruity Loops kör VST och VSTi, något Mac inte vet vad det är. Istället måste man göra om alla VST/VSTi till nått Apple kallar för AU (Audio Units) för Apple vill inte vara som alla andra.
Så därför fungerar inga VST/VSTi på Mac.

Vad du får göra om du vill köra mjukvara-synthar är att ladda ner Logic, där kan du importera AU som finns att ladda ner på vissa sidor, alla VST/VSTi finns inte i AU så du vet om det. Och det är jävligt krångligt att installera AU´s på Logic, de tar tid att lära sig att bara installera dessa AUs.

Med andra ord suger Mac när de gäller musik.
Reason finns också, men de kör varken AU eller VST/VSTi.
Citera
2009-05-25, 15:50
Medlem
willzors avatar
Tack för svaren!
Ska kika på resaon
Citera
2009-05-25, 16:00
Medlem
CXTs avatar
De jag känner som kör ableton är nöjda med det.
Citera
2009-05-25, 16:02
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
De jag känner som kör ableton är nöjda med det.

jo abeltons live är också något, men tror fortfarande reason skulle vara bättre till denna juvelen (TS).
Citera
2009-05-31, 11:24
Moderator
^Eazs avatar
Massa OT raderat. TS Efterfrågar tips om program.
Kukmäteriundanbedes.
/Mod
Citera
2009-05-31, 23:56
Medlem
cercinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Med andra ord suger Mac när de gäller musik.
Reason finns också, men de kör varken AU eller VST/VSTi.

Ja Mac suger verkligen när det gäller musik ja, inte så konstigt att en majoriteten av professionella musiker använder sig just av Mac/Logic.

Jaja ontopic till TS du kan prova logic eller logic express om du vill ha något enklare, reason duger också.
Citera
2009-06-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cercina
Ja Mac suger verkligen när det gäller musik ja, inte så konstigt att en majoriteten av professionella musiker använder sig just av Mac/Logic.

Jaja ontopic till TS du kan prova logic eller logic express om du vill ha något enklare, reason duger också.

Mac vs PC är väl en smakfråga.

TS verkar leta efter något mer lekaktigt program med färdiga loopar och sånt, det finns ju rätt mycket i logic, men jag tror nog personligen att ifall man ska ha glädje av det så kanske man ska kunna lite musik och ljudteknik innan?

Men om inte annat så är Logic ett underbart program att växa i kan jag tänka mig, jag rekommenderar det helhjärtat. (Synd bara att det inte finns till PC :P )
Citera
2009-06-01, 00:35
Medlem
Logic skulle även jag säga är det ultimata till mac. Däremot kanske inte lika lätt som FL då du enklare kan leka med loops etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in