2009-05-25, 13:27
Medlem
dodeesoss avatar
Jag lyckades för en vecka sedan med konststycket att bli varnad här på FB. Det var klantigt av mig osv....Men, hade det inte varit för att jag försökte logga in under min "vilotid" på en vecka hade jag nog aldrig fattat att jag blivit varnad?

Skulle man inte kunna tänka sig att det skickas ett PM till varnade medlemmar, med samma info som i inlägget under "Varningar och bannlysningar", för att förhindra ev missförstånd...
Som sagt, i mitt fall hade jag enkelt kunnat missa varningen, men om det legat ett PM i inkorgen hade jag defintivt inte bommat den...

Det var allt, tack för mig.
Citera
2009-05-25, 13:29
Medlem
micaeles avatar
Que? Nu har jag aldrig blivit varnad o/e avstängd, så lite dålig koll har jag på förfarandet.
Men...om du är varnad och därmed avstängd kommer du väl inte åt din PM-korg? Så vari ligger nytten, eftersom du vid försök att komma åt forumet upplyses om att du icke är välkommen på en specificerad tid?
Citera
2009-05-25, 13:33
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Que? Nu har jag aldrig blivit varnad o/e avstängd, så lite dålig koll har jag på förfarandet.
Men...om du är varnad och därmed avstängd kommer du väl inte åt din PM-korg? Så vari ligger nytten, eftersom du vid försök att komma åt forumet upplyses om att du icke är välkommen på en specificerad tid?

Han syftar på att han av en händelse loggade in under den veckan han var avstängd och lyckades då upptäcka det. Hade han inte loggat in den veckan hade han inte vetat om att han varit avstängd.
Citera
2009-05-25, 13:37
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Han syftar på att han av en händelse loggade in under den veckan han var avstängd och lyckades då upptäcka det. Hade han inte loggat in den veckan hade han inte vetat om att han varit avstängd.

Exakt!
Kanske formulerade mig lite rörigt, men precis så menade jag...
Citera
2009-05-25, 14:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Aha, tack för förtydligandet.
Men, för att då vara jobbig och gnatig igen, vad tjänar det till att få ett PM om saken som man ändå inte kan läsa, när man ej heller knappt tänker på att logga in?
Bättre vore då ett bonfide mail, som man kan läsa i lugn och ro. Eller kanske ett livs levande bud som kommer till dörren med det tråkiga beskedet.
Citera
2009-05-25, 14:43
Bannlyst
Citat:
Men, för att då vara jobbig och gnatig igen, vad tjänar det till att få ett PM om saken som man ändå inte kan läsa, när man ej heller knappt tänker på att logga in?
Bättre vore då ett bonfide mail, som man kan läsa i lugn och ro. Eller kanske ett livs levande bud som kommer till dörren med det tråkiga beskedet.

Han menar att, ifall han loggat in 2 veckor efter bannen, hade han inte ens vetat om att han varit bannad, och kan då inte göra som han vill på forumet då näste bann blir ännu längre. Jag fattar det som att han vill veta att han kommer/har varit bannad.
Citera
2009-05-25, 14:44
Medlem
LadyTieras avatar
Jo det måste varit en miss, det är praxis att skicka pm vid varningar
Citera
2009-05-25, 14:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Han menar att, ifall han loggat in 2 veckor efter bannen, hade han inte ens vetat om att han varit bannad, och kan då inte göra som han vill på forumet då näste bann blir ännu längre. Jag fattar det som att han vill veta att han kommer/har varit bannad.
'Göra som man vill'?
Håller man sig inom reglerna så ordnar det där sig självt.
Vad jag vet (efter kontakt med andra medlemmar som råkat ut för ban) har vissa fått förvarnings-pm när en poll har skapats i Outlaw. Men det är ju endast spekulationer, än så länge.
Citera
2009-05-25, 14:46
Medlem
Artygs avatar
Citat:

Jo, men om han varit borta en vecka vill han väl veta om han varit bannad?
Får han ett PM om saken vet han åtminstone att han fått ett straff även om han inte loggat in just under den veckan.
Annars är det lätt att tro att man inte fått någon avstängning och således kan fortsätta med sina hyss.
Citera
2009-05-25, 14:48
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
'Göra som man vill'?
Håller man sig inom reglerna så ordnar det där sig självt.
Vad jag vet (efter kontakt med andra medlemmar som råkat ut för ban) har vissa fått förvarnings-pm när en poll har skapats i Outlaw. Men det är ju endast spekulationer, än så länge.

Man ska ju givetvis följa reglerna, men en varning har ju samtidigt i syfte att just varna. Man ska vara medveten om att man gjort fel och vad, är man inte det kan man inte åtgärda de ev. problem som finns.
Citera
2009-05-25, 15:10
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jo det måste varit en miss, det är praxis att skicka pm vid varningar

Nope jag har aldrig gjort det sen man blir avstängd vid varning och det är heller inget man måste göra så vitt jag vet.
Citera
2009-05-25, 15:17
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Man ska ju givetvis följa reglerna, men en varning har ju samtidigt i syfte att just varna. Man ska vara medveten om att man gjort fel och vad, är man inte det kan man inte åtgärda de ev. problem som finns.
I sanning, det tvivlar jag inte på. Har ni lust att svara på sista påståendet? Skickas det ut ett förvarnings-pm när man pollas för varning? Jag tänker inte prova det live, direkt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in