2009-05-24, 21:24
Avslutad
Någon som har något tips på övningar som tränar/bygger upp handlederna?
Jag har hört många (inklusive mig själv) som verkligen vill träna sina handleder på grund av hur smala de är.
Citera
2009-05-24, 21:28
Medlem
duuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FormableAxe
Någon som har något tips på övningar som tränar/bygger upp handlederna?
Jag har hört många (inklusive mig själv) som verkligen vill träna sina handleder på grund av hur smala de är.

En kettleball kan du göra handleds övningar med, även skivstänger men det tar tid att bygga upp handleder så de blir större i massa men styrka är lättare att bygga upp
Citera
2009-05-24, 21:28
Medlem
http://www.exrx.net/Lists/ExList/ForeArmWt.html

fast man har ju inte så mycket muskler där utan musklerna sitter mer mot armbågen, svårt att tro att man kan bli så mycket större där.
Citera
2009-05-24, 21:30
Medlem
Finns väl inte så mycket muskler att träna just i handleden. Det händer att jag slänger in ett eller två set av den här övningen efter att jag kört rygg/biceps;

http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html

Och åt andra hållet;
http://www.exrx.net/WeightExercises/WristExtensors/DBReverseWristCurl.html
Citera
2009-05-24, 21:34
Avslutad
Hmm, jo jag har hört att det är svårt med just handleder, men jag tänkte kanske mer på att bygga upp fett på det området snarare än muskler.
Citera
2009-05-24, 21:37
Medlem
Methones avatar
Tycker det ser rätt snyggt ut med ett par välsvarvade armar i övrigt. Men "handledscurl" och andra underarmsövningar är väl bäst? Körde en övning häromdan då man rullade upp ett snöre på en pinne, med en vikt i ena änden, riktigt skön!
Citera
2009-05-24, 21:54
Medlem
cliqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Tycker det ser rätt snyggt ut med ett par välsvarvade armar i övrigt. Men "handledscurl" och andra underarmsövningar är väl bäst? Körde en övning häromdan då man rullade upp ett snöre på en pinne, med en vikt i ena änden, riktigt skön!

den är grym som fan! bästa fo sho. blir helt slut i underarmarna efter den
Citera
2009-05-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methone

Det är enligt mig den skönaste övningen, annars brukar jag köra det som jorre länkade.

OnT så går det inte att träna handleden då den består mesta dels av skelett, men du kan träna underarmarna, som någon sa ligger mer mot armbågen.
Citera
2009-05-24, 22:18
Bannlyst
wrist curls
reverse wrist curls
barholds
gripper
pinch exercise

Allt du behöver för att träna grepp/underarmar.

Att just träna upp tjockleken på handlederna går, enligt Arne Persson. Dock kommer jag inte ihåg hur.

Ju större överarmar du får desto mindre kommer dina handleder se ut. Men vem bryr sig? Grymt manligt med karl-alfred underamar!
Citera
2009-05-24, 23:18
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
wrist curls
reverse wrist curls
barholds
gripper
pinch exercise

Allt du behöver för att träna grepp/underarmar.

Att just träna upp tjockleken på handlederna går, enligt Arne Persson. Dock kommer jag inte ihåg hur.

Ju större överarmar du får desto mindre kommer dina handleder se ut. Men vem bryr sig? Grymt manligt med karl-alfred underamar!

Dragovningar, som t ex marklyft ar val dodsgrymma underarmsovningar ocksa? Det kraver ju att man klammer at ratt bra for att inte tappa stangen...
Citera
2009-05-24, 23:35
Medlem
cliqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Dragovningar, som t ex marklyft ar val dodsgrymma underarmsovningar ocksa? Det kraver ju att man klammer at ratt bra for att inte tappa stangen...

+1
Citera
2009-05-25, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

En variant av barhold egentligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in