2012-02-17, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvés
Tips på bra pubar på Södermalm? Inte för sunkigt men behöver inte vara allt för fancy. Fördel om de spelar lite tyngre musik också även om klassisk pubmusik går för sig det också.

Pröva Big Ben en helg, många slitna törstiga äldre "damer" med herrsällskap men det dyker ibland även upp riktigt snygga medelålders kvinnor (30-45) som tröttnat på cityställena.

Nu har jag i och för sig inte varit där sen 2006 men ändå
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2012-02-17 kl. 01:11.
Citera
2012-02-17, 12:33
Medlem
Alvéss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Pröva Big Ben en helg, många slitna törstiga äldre "damer" med herrsällskap men det dyker ibland även upp riktigt snygga medelålders kvinnor (30-45) som tröttnat på cityställena.

Nu har jag i och för sig inte varit där sen 2006 men ändå
Kanske inte riktigt vad jag letar efter så samtliga i sällskapet är mellan 20 och 25
Citera
2012-02-21, 11:41
Medlem
submariners avatar
hej,

om det verkligen är en pub du söker så skulle jag säga Svejk för den trevliga stämningen eller Akkurat för utbudet av öl

för tung musik är Kelly´s att föredra - ta på er tischan från sommarens konsert och sneakers så kommer ni passa in

vill du ha lite mer uteliv så varför inte Kvarnen eller Ljunggren - det senare kommer säkert passa er bra åldersmässigt.

annars kanske valfritt ställe i Götgatsbacken kan funka...
Senast redigerad av submariner 2012-02-21 kl. 11:43.
Citera
2012-02-26, 20:19
Medlem
walkros avatar
Vill man dricka drinkar kan man göra det på: fasching, gondolen, lilla hotellbaren, lilla baren/riche, nobis hotell eller cadierbaren bl.a.

Fasching är ett skönt dansställe..
Citera
2012-02-26, 23:17
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walkro
Vill man dricka drinkar kan man göra det på: fasching, gondolen, lilla hotellbaren, lilla baren/riche, nobis hotell eller cadierbaren bl.a.

Fasching är ett skönt dansställe..
Faktiskt, jag är inte den som dansar i första taget men på Fasching går det an. Ogillar starkt att vistas i centrum men Fasching är en liten guldklimp.
Citera
2012-02-27, 13:34
Medlem
Aquaracers avatar
Ett tips från coachen är att inte vara så full man får för sig att gå till Nype, för att sedan vara så full så att när man fått gå före i kön i princip ramla över vakten vilket jag lyckades med förra helgen.

Då får man inte komma in.
Citera
2012-03-01, 09:15
Medlem
Bigmassys avatar
Jag och några polare drar till Stockholm imorgon för att se Avicii. Vi är i 19-20 års åldern.

Tänkte höra om det finns några förfest ställen som man kan hänga på? Då jag misstänker att hotellet inte är allt för sugen på att vi skall ha förfest där.

På fredag blir det väl mycket häng i globen då man måste vara där tidigt men lördag ska vi ut på stan.

Vilka ställen är bra då?

Tacksam för svar!
Citera
2012-03-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmassy
Jag och några polare drar till Stockholm imorgon för att se Avicii. Vi är i 19-20 års åldern.

Tänkte höra om det finns några förfest ställen som man kan hänga på? Då jag misstänker att hotellet inte är allt för sugen på att vi skall ha förfest där.

På fredag blir det väl mycket häng i globen då man måste vara där tidigt men lördag ska vi ut på stan.

Vilka ställen är bra då?

Tacksam för svar!

Ni skulle kunna vara mitt i city för att sedan snabbt och smidigt bara hoppas på tunnelbanan om ni vill, tar bara 10 min till globen från centralen

bra förarställen beror ju lite på vad ni är ute efter men wookhouse vid regeringsgatan samt hellströms vid mariatorget är två stycken ställen som är väldigt populära för 18-22 åringar.

Om ni ska festa sen så är det runt omkring stureplan ni ska hålla till, laroy, magenta, lobby, white room, ambasadeur och liknande ställen är väl de mest "populära" om ni kommer dit i lagom tid så ska de inte vara nå problem att komma in.. men ett tips är väl att skriva upp er på deras listor!
Citera
2012-03-01, 22:53
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xios
Ni skulle kunna vara mitt i city för att sedan snabbt och smidigt bara hoppas på tunnelbanan om ni vill, tar bara 10 min till globen från centralen

bra förarställen beror ju lite på vad ni är ute efter men wookhouse vid regeringsgatan samt hellströms vid mariatorget är två stycken ställen som är väldigt populära för 18-22 åringar.

Om ni ska festa sen så är det runt omkring stureplan ni ska hålla till, laroy, magenta, lobby, white room, ambasadeur och liknande ställen är väl de mest "populära" om ni kommer dit i lagom tid så ska de inte vara nå problem att komma in.. men ett tips är väl att skriva upp er på deras listor!

Hur hamnar man på listan till dessa ställen då?
Citera
2012-03-01, 23:51
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmassy
Hur hamnar man på listan till dessa ställen då?
Antingen besöka deras hemsidor (man kan ofta skriva upp sig där), hitta Facebook-event eller använda sig av http://118110.se/. Den sistnämnda är väl något av ett wildcard, men det är bättre än inget.
Citera
2012-03-09, 17:31
Medlem
shoot4us avatar
Nån som har tips på ställen där man kan sitta ner och softa över en god öl?
Bishops ska ju vara trevligt men har inte åldern inne. O'learys är soft också, och det finns ju en i Gamla Stan. Hur är det där?
Citera
2012-03-09, 23:21
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoot4u
Nån som har tips på ställen där man kan sitta ner och softa över en god öl?
Bishops ska ju vara trevligt men har inte åldern inne. O'learys är soft också, och det finns ju en i Gamla Stan. Hur är det där?
Monk's Café

Är det ölutbud eller miljö som är viktigast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in