2003-11-08, 00:35
Medlem
Följande ger Afonso hans första varning pga han har brutit två av regler:

- Inga personangrepp.
- Du skall i mån av möjlighet hålla en vänlig ton, och inte i onödan provocera

http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=587404&postcount=189

Hela tråden: http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?p=587460#post587460
2003-11-08, 00:48
Medlem
Amen vafan, det här är ju inte seriöst. Jag ska fan gå och dränka mig...

Larvigt?
Som en god vän sa till mig, allt trams och skit ska bort. Men det där är fan på andra sidan jordklotet än trams och skit...

håller med mr_crowley (posten under)

jadu, det här får våran kära moderator förklara för mig , för jag förstår iiingenting!
2003-11-08, 00:55
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Celine
Följande ger Afonso hans första varning pga han har brutit två av regler:

- Inga personangrepp.
- Du skall i mån av möjlighet hålla en vänlig ton, och inte i onödan provocera

http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=587404&postcount=189

Hela tråden: http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?p=587460#post587460

Har bara ett ord för detta: Trams. Och eftersom trams är helt förbjudet på detta forum nu för tiden så borde väl Lady Celine få en varning; eller just det - hon är ju moderator.

Även detta:
Citat:
Jaså?... Jag trodde du kan regler?
borde väl bryta mot regeln som lyder: - Du skall i mån av möjlighet hålla en vänlig ton, och inte i onödan provocera. I mina ögon är det mycket nedlåtande mot Alfonso, som med ett halvår på forumet och över 600 posts förmodligen borde ha bra koll på reglerna.

/Johan
2003-11-08, 00:57
Medlem
Afonsos avatar
Lady Celine:

Du måste ju kunna sålla agnarna från vetet..

Har skrivit ganska många inlägg och jag kan reglerna.

Det var ej personangrepp och inte avsett att provocera!

Måhända tråkig humor men ändå 100% skämtsamt.
2003-11-08, 00:59
Bannlyst
Min åsikt
2003-11-08, 00:59
Medlem
Klaus Meines avatar
Så egentligen får vi inte kalla användaren fat bastard för fat bastard...eller är det bara då man översätter namnet till svenska som det övergår och blir provocerande/personangrepp? Jag blir förvirrad.
2003-11-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Lady Celine:

Du måste ju kunna sålla agnarna från vetet..

Har skrivit ganska många inlägg och jag kan reglerna.

Det var ej personangrepp och inte avsett att provocera!

Måhända tråkig humor men ändå 100% skämtsamt.

Ja tyvärr, som sagt din kommenterar sänker nivå på diskussion och vi vill även inte att andra ska tro att man får säga sånt..

Ps du kan va lugn, första varning är inte så farlig som du tror men jag hoppas att du har lärt dig läxa..

God natt och sov gott allesammans..
2003-11-08, 01:16
Medlem
Afonsos avatar
Hur det överhuvudtaget är möjligt att bryta mot reglerna om personangrepp och god ton genom att använda en persons nick i översatt form och med en glad gubbe bakom, övergår mitt förstånd..

Vilken "läxa" skulle jag lärt mig av det här?

Möjligtvis att en del moderatorer delar ut godtyckliga och absurda varningar!?
2003-11-08, 01:44
Medlem
Citat:
Ja tyvärr, som sagt din kommenterar sänker nivå på diskussion och vi vill även inte att andra ska tro att man får säga sånt..

Ps du kan va lugn, första varning är inte så farlig som du tror men jag hoppas att du har lärt dig läxa..

God natt och sov gott allesammans..

Brhm? Mer att varningen sänkte nivån på hela forumet totalt! Det är ju hemskt!
Jag hoppas snarare att det här kommer bli lite lagomt stort så alla moderatorer bankar in sig lite vett angående varningarna. Pinsamt..Pinsamt!
2003-11-08, 03:00
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag misstänker att denna varning inte kommer att gå igenom. Moderatorn gjorde nog bara ett litet snedsteg genom att icke se kopplingen mellan "fet jävel" och "fat bastard".

Jag skrev i en annan tråd att jag tyckte att användarna själva skulle få opponera sig när de känner sig kränkta. Det skulle få till sin följd att varningar som dessa ej skulle genomdrivas.
2003-11-08, 03:50
Medlem
Laments avatar
Hmm.. jag e trött på all smutskastning av moderatorer och admin och alla som klagar.

Men i detta fallet är det faktiskt berättigat att klaga för en gång skull. Detta var nog bara ett misstag av moderatorn men om hon tar bort varningen och ber om ursäkt så är alla glada igen!
2003-11-08, 12:10
Medlem
Afonsos avatar
Vore intressant att få admins åsikt. Han har sista dagarna visat prov på gott omdöme och dragit tillbaka banningar samt visat sig vara lite flexibel.
Hoppas det fortsätter..
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in