2009-05-24, 00:47
Medlem
Fick två paket oxascand (5 mg) utskrivet av läkaren för min panikångest och tog vid behov 5 st enligt anvisning. Gav inget. Tog 5 till. Inget.

Nu ikväll tog jag bara för sakens skull för att kolla och satte i mig hela andra paketet (25 tabletter). Känner inte av ett jävla skit. Inget. Är jag immun mot skiten eller? Vad har ni för erfarenheter av oxascand?
Citera
2009-05-24, 00:50
Medlem
b0gfettos avatar
Har du ångest efter att du dragit i dig 25 tabs?

Om inte; ja, dom funkar. Om du har det; för att du har slut på medicinen du ska använda en längre tid.

Hur förväntar du dig att se om den funkar genom att dra i dig 25 st "för sakens skull"? Det är ångestdämpande så vad ska du känna om du inte har ångest? Är du ute efter ruset?

Oxascand är en jävligt mild benzo, oftast den första man får ut och förhoppningsvis så hjälper 25mg. Annars så får man prova uppåt (Stesolid osv).
Citera
2009-05-24, 01:01
Medlem
Jag hade ångest när jag tog dom första tio och inget hände. På paketet står "ta 1-2 vid behov" (lol) En tablett hade ju inte ens funkat för en kattunge. Sen ikväll tog jag allihop bara för att dom sög så hårt att jag lika gärna kan ta slut på dom. Hade åtminstone förväntat mig en muskelavslappnande effekt och kanske lättare att somna. Något "rus" visste jag inte ens att man kunde få av dom men okej.
Senast redigerad av StrawberryWhite 2009-05-24 kl. 01:21.
Citera
2009-05-24, 04:04
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryWhite
Jag hade ångest när jag tog dom första tio och inget hände. På paketet står "ta 1-2 vid behov" (lol) En tablett hade ju inte ens funkat för en kattunge. Sen ikväll tog jag allihop bara för att dom sög så hårt att jag lika gärna kan ta slut på dom. Hade åtminstone förväntat mig en muskelavslappnande effekt och kanske lättare att somna. Något "rus" visste jag inte ens att man kunde få av dom men okej.

5-10mg har jag svårt att tänka mig skulle funka på någon med riktig ångest, men enligt ditt tidigare inlägg så fick du ta 25mg enligt läkaren "tog vid behov 5 st enligt anvisning"?

Varför ens trycka i sig hela asken "för att ta slut på dom"? Vad ville du uppnå?

Nej, något rus får man inte på Sobril/Oxascand förutom vid rejäl överdosering vilket inte är värt det.
Citera
2009-05-24, 23:52
Medlem
Roygbivs avatar
Jag vet inte om jag tycker att det är så dåligt som många säger. Detta är ju såklart beroende av graden av ens ångest, och för vissa är det nödvändigt att få starkare benzo. När jag har ångest så brukar jag ta 45 mg, sen tar det ung. 2 timmar innan de gått ut i blodet helt och hållet (vilket kan vara nog så jobbigt i hemska situationer), men sen efter det så har all ångest lösts upp och jag är snarare sömnig och vill gå och vila. Däremot så har jag testat dem då jag inte haft ångest, och då händer ingenting alls, men jag skulle nog egentligen se detta som oxazepamets styrka. Benzo är förmodligen den mest beroendeframkallande medicinen, och den absolut värsta att vänja sig av vid. Varför då ha en benzo som belönar en med välmående när man tagit en för mycket, istället för en som tar bort endast ångesten och inte gör dig påverkad.
Citera
2009-05-25, 12:28
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Fick två paket oxascand (5 mg) utskrivet av läkaren för min panikångest och tog vid behov 5 st enligt anvisning. Gav inget. Tog 5 till. Inget.

Nu ikväll tog jag bara för sakens skull för att kolla och satte i mig hela andra paketet (25 tabletter). Känner inte av ett jävla skit. Inget. Är jag immun mot skiten eller? Vad har ni för erfarenheter av oxascand?

Det är förmodligen för att du tog en väldigt liten dos, men jag tycker seriöst att du ska undvika benzo med tanke på den stora risken att bli beroende...
Citera
2009-05-25, 19:23
Medlem
Kheperas avatar
Personligen fick jag aldrig någon märkbar effekt av Oxascand, när jag åt det för ett par år sedan. Skulle man vilja ge mig det någon gång i framtiden, behöver man inte göra sig besvär.
Citera
2009-05-30, 04:44
Medlem
Jag märker av 15 mg om jag tar det när mitt behov är litet eller obefintligt. Är det större så får jag ingen märkbar effekt och behöver större doser (tar iofs hellre Iktoviril vid dessa tillfällen). Vill prova Stesolid någon gång.
Senast redigerad av JohnX 2009-05-30 kl. 05:31.
Citera
2009-05-31, 10:27
Medlem
Citat:

Fick själv först 5 mg oxascand och kände inget --> läkaren gav mig 5 mg Stesolid kände lite effekt men knappt märkbart --> är nu uppe vid 20 mg Stesolid vid behov och det är ungefär lika ångestdämpande som 1-2 glas vin men med fördelen att det inte luktar eller knappt påverkar omdömmet. Tar benso ca 1 ggr varannan vecka så jag är inte tillvand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in