• 2
  • 3
2009-05-26, 19:58
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porret
Den där bilden fick mig att nu bestämma mig för att sluta snusa! Har märkt att mitt tandkött börjat krypa tillbaka så! FYYYYFFAAAN!

Det är kört när det väl börjat krypa tillbaka?

Det där är inte vanligt snus, utan Onico som innehåller en stärkelse som kan liknas åt socker-hållet. Har verkligen tandköttet krypit tillbaka hela vägen på dig? Vad jag sett brukar det oftast bara ske runtom där man stoppar prillan/snusgrop.

Men bra för dig om du känner att du vill sluta.
Citera
2009-05-26, 21:38
Medlem
porrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Det där är inte vanligt snus, utan Onico som innehåller en stärkelse som kan liknas åt socker-hållet. Har verkligen tandköttet krypit tillbaka hela vägen på dig? Vad jag sett brukar det oftast bara ske runtom där man stoppar prillan/snusgrop.

Men bra för dig om du känner att du vill sluta.
Men det där kan ju inte ha hänt på 2 månader av Onico-snusande direkt. Det där ser ut som fleeeeera års lös-snusande. Jag har märkt att tandköttet krypit upp lite grand vid tänderna som är jämnte framtänderna, där jag stoppar snusen (på båda sidorna). Främst märker jag att det påverkar tandköttet av lössnus.

Denna bilden gav mig i alla fall en duktig tankeställare, så detta är min sista dosa, och blir jag sugen på att köpa en ny så behöver jag bara gå in i denna tråden och titta på bilden igen
Citera
2009-05-26, 22:02
Medlem
Jag slutade snusa förra sommren efter att tandköttet på ena framtanden markant börjat dra sig uppåt och blotta mer av tanden. Kastade dosan och slutade tvärt. Nu kan man knappt le utan att man tänker på det
Citera
2009-05-26, 22:29
Medlem
porrets avatar
gött ändå man såg bilden! finns det inte någon "sluta-snusa-tråd"?
Citera
2009-05-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heenok
Han sa att det var mer beroendeframkallande, inte att ruset var högre, så vem är det som är nollan?
Nämnde jag nåt om ruset eller?
Citera
2009-05-28, 17:26
Medlem
Snus ger iaf rätt pH-värde i munnen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto