2009-05-23, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
Många bra förslag ser jag, bra inlägg från leif angående ställen man skall undvika, Angående linne så undrar jag är hela linne nice? har hört att man skall undvika tex 1-2 långatan.

såg att nån skrev majorna, har hört att det finns ett ställe vid majorna som heter klippan eller nåt som tydligen skall vara fint, någon som vet nåt om det?
Klippan ?

Är det inte ett industriområde plus Novotel..?

Aja..nån bohem kanske slagit ner bopålarna där vad vet jag?
Citera
2009-05-23, 23:37
Medlem
OBFKs avatar
Citat:
Många bra förslag ser jag, bra inlägg från leif angående ställen man skall undvika, Angående linne så undrar jag är hela linne nice? har hört att man skall undvika tex 1-2 långatan.

såg att nån skrev majorna, har hört att det finns ett ställe vid majorna som heter klippan eller nåt som tydligen skall vara fint, någon som vet nåt om det?
Visst, andra långgatan må vara full av klotter men tycker ändå att det är najs där. Sköna affärer, allmänt sköna människor, brukar hända mycket (andra långdagen!). Mitt tips till dig är att kolla in stället, tycker det är rätt schysst faktiskt.
Citera
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkel
Klippan ?

Är det inte ett industriområde plus Novotel..?

Aja..nån bohem kanske slagit ner bopålarna där vad vet jag?

Det är mycket möjligt att du har rätt, var en polare som hade hört att dom byggt nya lägenheter där som skulle vara fina, men om det är ett inustriområde så låter ju inte det så latjo direkt
Citera
Medlem
Långedrag är lugnt och fint.
Citera
2009-05-23, 23:38
Medlem
för fan pojk.. lyssna inte på rödvins suparna och flytta till västra sidan av stan. ÖSTrA är det som gäller.
Citera
2009-05-23, 23:40
Bannlyst
Citat:
Det är mycket möjligt att du har rätt, var en polare som hade hört att dom byggt nya lägenheter där som skulle vara fina, men om det är ett inustriområde så låter ju inte det så latjo direkt

Det är inte fel ändå för det ligger bra till och har fin vy över älvutloppet
samt bra kommunikationer men jag inte sett några bostäder där bara..?

Kanske några bohemer har små lägenheter där..? Vad vet jag?
Citera
2009-05-23, 23:40
Medlem
Citat:
Frölunda...?

Hoppas du är medveten om att områden med hög status som Näset,Långedrag samt Fiskebäck har postadress Frölunda.

Ja men Frölunda Centrum och dess närmsta omnejd är ett riktigt jävla rövhåll till plats att bo.
Citera
2009-05-23, 23:41
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fajjtiz
Ehhh?! Enda rätta sidan av stan är Östra delen.. Munkebäck, Kålltorp, Strömmensberg, Lunden, Örgryte.. Ta en bärs på Franke's en sommardag är en oslagbar känsla, 10 minuter så är du inne i stan. Inget pack som bor här och rätt så överkomliga priser på lägenheterna

instämmer helt.
Citera
2009-05-23, 23:42
Medlem
Citat:
Det är inte fel ändå för det ligger bra till och har fin vy över älvutloppet
samt bra kommunikationer men jag inte sett några bostäder där bara..?

Kanske några bohemer har små lägenheter där..? Vad vet jag?

Hördes det ryktas innan finanskrisen och hela byggsektorn dog ut i GBG att en rik norsk privat investerare hade planer att bygga lyxlägenheter där.
Citera
2009-05-23, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ja men Frölunda Centrum och dess närmsta omnejd är ett riktigt jävla rövhåll till plats att bo.

Det är dock en annan sak men de har lågstatus men nära till allt så...
Busstorg,stormarknad,resturangliv samt en stadsdel med bra geografiskt läge med många statusområden runt om.

Själv bor jag inte där så...
Citera
2009-05-23, 23:45
Medlem
Bellevu i Gamlestan är inte helt piss att bo, finns faktiskt en del pärlor där, bara man kommer ifrån Gamelstan Torg så är det inte helt fy skam att bo där.
Citera
2009-05-23, 23:46
Bannlyst
Citat:
Hördes det ryktas innan finanskrisen och hela byggsektorn dog ut i GBG att en rik norsk privat investerare hade planer att bygga lyxlägenheter där.

Ett bra läge då man har nära till statusområden västerut.hamnar samt nära till stan bra kommunikationer samt nära kroglivet i majorna.

Bra tänkt men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in