2009-10-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Det blir ju otvivelaktigt Linné, längre ner på gatan, mot slottskogen, kanske angränsande annedal eller landala.

Men det blir inte billigt det. Så det gäller att hon har bra med cash...

Hmm, med en hyra på över 10 000 i Sthlm så kan nog lilla tanten klara en lgh i Linné Fler förslag än Linné? Vill ha ngt åt henne så hon kan välja...
Citera
2009-10-26, 13:27
Medlem
fuskas avatar
Citat:

Precis, kan du ju ta älvsnabben till järntorget och ta daj en öl på Kellys...
Japp, vi kanske ses i kväll ska till dom krokarna.

Citat:
Ursprungligen postat av TrulyEden
Okej, Flashback. Nu vill JAG ha hjälp. Morsan, 65+, ska flytta hit från sthlm. Hon vill ha något som liknar den standarden hon är van vid från Sthlm, hon hade en lgh på "rätt" sida folkungagatan på söder, mao inte den bohemiska delen, fräscht som fasen, nära till allt och en stor park utanför fönstret. Hon vill att JAG letar lägenhet(HR, tanten ska byta sin mot Gbg) till henne. Jag har bara bott här i 1,5 år och trivs som fisken i vattnet (bor i Flatås, i BR), men jag vet inte exakt vart jag ska göra av morsan. Hon vill ha hyfsat låg kriminalitet och ändå nära till allt... (jobbig tant... ) De vanliga förorterna med extra mkt kultur skulle bli för mycket för henne, så de skippar vi direkt. Någon med seriösa förslag?

Lunden låter ju som ett alternativ till linné.
Citera
2009-10-26, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrulyEden
Hmm, med en hyra på över 10 000 i Sthlm så kan nog lilla tanten klara en lgh i Linné Fler förslag än Linné? Vill ha ngt åt henne så hon kan välja...

Tja, Heden, Guldheden, Johanneberg och Masthugget är fina ställen. Majorna är fint, till större delen, men om det är något för henne vet jag inte.

Fan nu börjar jag bli lite nostalgisk och längta tillbaka ändå...
Citera
2009-10-26, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Japp, vi kanske ses i kväll ska till dom krokarna.

Lunden låter ju som ett alternativ till linné.

Bor ju tyvärr i sthlm nu, men nästa gång jag hälsar på morsan blir det en återförening med Kellys...

Satt jämt där när jag bodde på 4:e långgatan... Man slank in lite för ofta kanske...
Citera
2009-10-26, 13:49
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Tja, Heden, Guldheden, Johanneberg och Masthugget är fina ställen. Majorna är fint, till större delen, men om det är något för henne vet jag inte.

Fan nu börjar jag bli lite nostalgisk och längta tillbaka ändå...

Både masthugget och guldheden är ju väldigt backigt så att säga. Vilket kanske inte passar sig för en äldre dam.

Jag skulle säga Linné ner mot slottsskogen, Lorensberg upp mot villorna bakom konstmuseet och Johanneberg.
Citera
2009-10-26, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Både masthugget och guldheden är ju väldigt backigt så att säga. Vilket kanske inte passar sig för en äldre dam.

Jag skulle säga Linné ner mot slottsskogen, Lorensberg upp mot villorna bakom konstmuseet och Johanneberg.

Just därför jag nämnde olivedal, annedal, linné... Det är ju ganska backigt i Johanneberg också. Det är ju inte för inte det heter just Johanneberg. Det är en lång jävla uppförsbacke...
Citera
2009-11-03, 17:38
Medlem
Hibernaculums avatar
Jag skulle välja att bo central i göteborg, tex linné runt sveaplan och dem områdena, eller majorna. Lugnt och nära till slottskogen! Majorna är dock lite ''vildare''
Citera
2009-11-03, 23:08
Medlem
Jag bor i Kvillebäcken på Hisingen och det är lugnt som sjutton här, jag kan iofs både besöka en svart spelklubb och få en braziliansk vaxning i mitt kvarter. Men aldrig upplevt några bråk eller liknande. 5min till stan med.
Citera
2010-07-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
är jag ensam om att aldrig ha sett Eriksbergs storhet? Gillar det faktiskt inte alls

nej jag med, en jävla sovstad
Citera
2010-07-31, 22:43
Medlem
Mölndal som: vet inte om det var i denna tråden någon sa Mölndal. det är för det första inte Göteborg.
de profilera sig som Mölndal stad.. det borde i sig vara förbjudet för en sådan jävla håla att kalla sig för stad
här möter du religiösa gubbar med skägg som Abraham Lincoln, blattar i träningsoveraller och bakåtvända kepsar
kärringar som går och handlar i pistagegröna och rosa mysbyxor
den här jävla byn borde jämnas med marken, så kunde bönderna odla den som åkermark igen
Citera
2010-08-07, 18:23
Medlem
finns förvånansvärt lite med bra bostadsområden i göteborg (lägenhet). vissa adresser i linné, passar rätt bra för barnfamiljer. vissa adresser i vasa, barnfamiljer men även yngre människor. lorensberg på andra sidan avenyn kan ha en del fina hus men tyvärr inget trevligt bostadsområde. om jag får slå för två gator så skulle det vara:

götabergsgatan längs parken
samt erik dahlbergsgatan (nedre sidan om vasagatan)
Citera
2010-08-07, 19:51
Bannlyst
Högsbo och Agnesberg verkar vara trevliga områden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här