• 1
  • 2
2009-05-23, 21:23
Bannlyst
Funkar vanliga möss till Mac eller måste man köpa någon speciell?
Citera
2009-05-23, 21:30
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elfsborgarens
Funkar vanliga möss till Mac eller måste man köpa någon speciell?

Troligtvis måste du köpa en iMus för 998,- om du vill ha en mus till din Mac. För att koppla in den behöver du sedan iAdapter för 399,-. Sen är det bara att köra på.
Citera
2009-05-23, 21:35
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Ja det fungerar
Citera
2009-05-23, 21:45
Medlem
Går att använda vilken usb-mus som helst. Går även att köra utan, det gjorde jag i något år.

Så inga konstigheter där.
Citera
2009-05-23, 21:55
Medlem
smurfehs avatar
Givetvis funkar vilken som helst. Snackar vi nya styrplattorna så är det omöjligt att inte älska den. I mina ögon är man tappad bakom en vagn om man föredrar en extern mus före styrplattan. Skulle aldrig falla mig in att koppla in extern mus i min mb. Fast iofs så antar jag att det handlar om arbetsområde. För övrigt så skulle jag älska om det satt en touchpad på tangentborden för de stationära, iställlet för numpad. Skulle bojkotta mighty mousen ögonböj om tangentborden såg ut som jag ville.
Citera
2009-05-23, 22:16
Medlem
Itmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Givetvis funkar vilken som helst. Snackar vi nya styrplattorna så är det omöjligt att inte älska den. I mina ögon är man tappad bakom en vagn om man föredrar en extern mus före styrplattan. Skulle aldrig falla mig in att koppla in extern mus i min mb.
Håller med. De bärbara macarnas tafsplattor är dödssköna - och då har jag den gamla som saknar stöd för multitouch.

Och på trådstarten förresten. Har visserligen hört någon fråga om internet fungerar på "en sådan där iPod-dator" men men.
Citera
2009-05-23, 22:18
Medlem
tvcasualtys avatar
Går bara bra

Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
För övrigt så skulle jag älska om det satt en touchpad på tangentborden för de stationära, iställlet för numpad. Skulle bojkotta mighty mousen ögonböj om tangentborden såg ut som jag ville.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111555 Grymt tangentbord, med den bästa touchpaden jag testat. Speciellt bra om man har htpc
Citera
2009-05-23, 22:24
Bannlyst
självklart möss inte funkar
Citera
2009-05-23, 22:38
Medlem
Hahaha vilken fråga
Citera
2009-05-23, 23:08
Medlem
Ptja, med Apples inställning till att bestämma vad folk gör med sin hårdvara (kanske främst mediaspelarna/telefonerna dock) i minnet är frågan kanske inte så konstig.
Citera
2009-05-23, 23:17
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Går bara bra

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111555 Grymt tangentbord, med den bästa touchpaden jag testat. Speciellt bra om man har htpc

Ungefär så, fast vill ha apples tangentbord, finns inget skönare efter att man vant sig. Känns som att skriva på samma tangentbord på jobbet som hemma, awesome!

Citat:
Ursprungligen postat av Itman
Och då har jag den gamla som saknar stöd för multitouch.
Finns en tråd som gör det möjligt att få igång multitouch på gamla, orkar inte söka just nu dock.
Citera
2009-05-23, 23:24
Medlem
Är multi-touch verkligen så bra? I vilka situationer använder ni det (verkliga situationer då...)? Använder själv inte mus/touchpad varken på den stationära eller min netbook. Händer att jag får lust att rita något och använder då en billig Wacom-bräda.

Är multitouch-pad revolutionerande nog att omvända en bakåtsträvare som jag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in