2026-06-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing
Efter att än en gång skrivit att han inte skulle skriva mer, så lades följande ut idag på FB

Mina nya grannar som bjöd mig på midsommarmat på gården, så tacksam då de vet att jag var ensam❤ Till alla er haters som skriver. För 12 år sedan var jag kliniskt död i femton minuter. Jag hade bara tur, hade inget blod kvar i kroppen och de fick igång mig. Hade jag blivit träffat mer mot hjärtat, död direkt. Mer mot armen nervskador, det blev istället bara världens största köttskada och 80 stygn. Jag är yrkesofficer, civilekonom och fastighetsmäklare. Tror ni jag bryr mig om vad ni skriver? Jag läser en bråkdel. Trevlig fortsatt midsommar till er som följer mig och faktiskt är snälla.
Vad hade hänt här tro?
Träffad av vad?
Citera
2026-06-21, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Vad hade hänt här tro?
Träffad av vad?

Kan det vara denna händelse? Googlade lite snabbt och det här dök upp:
https://www.expressen.se/noje/robinson-profil-foll-fran-terrass--nara-do/

Lite från artikeln:
Det var i helgen som den före detta "Robinson"-deltagaren Christian Ternstedt, 33, föll från en takterrass i Barcelona och landade på en glasruta.
Citera
2026-06-21, 13:20
Medlem
pixiewings avatar
Har han blivit avstängd från Facebook nu tro?
Citera
2026-06-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borinorr
Kan det vara denna händelse? Googlade lite snabbt och det här dök upp:
https://www.expressen.se/noje/robinson-profil-foll-fran-terrass--nara-do/

Lite från artikeln:
Det var i helgen som den före detta "Robinson"-deltagaren Christian Ternstedt, 33, föll från en takterrass i Barcelona och landade på en glasruta.
Kan nog stämma
Citera
2026-06-21, 20:00
Medlem
DannyButtermans avatar
Hoppas någon övertalat honom att radera fb och lägga in sig.
Citera
2026-06-21, 22:26
Medlem
Fyfan vad han är obehaglig. Tycker så synd om hans ex , hennes nya men framförallt barnen. Han är kapabel att döda någon & borde låsas in bakom lås och bom
Citera
2026-06-22, 00:10
Avstängd
Verkar som han raderat alla inlägg som berör frugan på Facebook… Måste ha fått sig en rejäl avhyvling eller om polisen eller soc tagit sig ett snack med honom?
Citera
2026-06-22, 08:59
Medlem
pixiewings avatar
Jag tror snarare att det har blivit många anmälningar till fb och de plockat bort olika inlägg.
Anmälde själv ett som jag fick meddelande om att de tagit bort.
Citera
2026-06-22, 13:14
Avstängd
Citat:
Jag tror snarare att det har blivit många anmälningar till fb och de plockat bort olika inlägg.
Anmälde själv ett som jag fick meddelande om att de tagit bort.

Jasså, visste faktiskt inte att hans Facebook inlägg bröt om deras regler men det verkar logiskt!

Frågar mig själv om han alltid varit så här eller om han fastnat i någon sorts psykos? Han pratar om sig själv, sin familj och sina bravader med företag och Robinson på ett så grandiost och narcissistisk sätt. Det har ju uppenbarligen inte gått bra för honom någonstans men ändå höjer han sig själv, sin familj och sina handlingar till himlen. Detta måste väl vara någon sorts psykisk sjukdom?

Edit: Han lider ju verkligen av ”main character syndrome” iallafall.
Citera
2026-06-22, 14:07
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Jasså, visste faktiskt inte att hans Facebook inlägg bröt om deras regler men det verkar logiskt!

Frågar mig själv om han alltid varit så här eller om han fastnat i någon sorts psykos? Han pratar om sig själv, sin familj och sina bravader med företag och Robinson på ett så grandiost och narcissistisk sätt. Det har ju uppenbarligen inte gått bra för honom någonstans men ändå höjer han sig själv, sin familj och sina handlingar till himlen. Detta måste väl vara någon sorts psykisk sjukdom?

Edit: Han lider ju verkligen av ”main character syndrome” iallafall.

Anmälde för trakasserier (inlägget med "sänkning i Vättern" + personuppgifter till bonuspappa) och det verkade som sagt inte vara okej enligt FB.
Gissar att hundratals anmält hans jävla utlägg bör tilläggas 😅

Nej men eller hur! Jag vet inte hur han var förr så svårt att jämföra.. det har ju verkligen slagit slint totalt nu.
Hoppas inte barnen behöver träffa honom utan övervakning för jag tror det kan bli direkt farligt.
Citera
2026-06-22, 14:20
Medlem
pixiewings avatar
Från hans Facebook:
Hej på er. Jag kommer avaktivera detta konto imorgon under en längre period. Jag lägger ut idag så ni riktiga vänner inte tror jag tagit bort er! Jag vet att jag gillar att provocera men det blev för mycket näthat och det här "experimentet" påverkar både mig, min familj och karriär... Jag måste fokusera på det som är viktigt i livet ❤️ Ni som känner mig vet att jag har mitt mindre Svensson konto också och den blir såklart kvar 😎

Jävligt puckat "experiment" isf (föga troligt)
Hur många veckor, dagar eller timmar ger ni honom innan en ny omgång brakar loss?
Senast redigerad av pixiewing 2026-06-22 kl. 14:25.
Citera
2026-06-22, 15:02
Avstängd
Citat:
Från hans Facebook:
Hej på er. Jag kommer avaktivera detta konto imorgon under en längre period. Jag lägger ut idag så ni riktiga vänner inte tror jag tagit bort er! Jag vet att jag gillar att provocera men det blev för mycket näthat och det här "experimentet" påverkar både mig, min familj och karriär... Jag måste fokusera på det som är viktigt i livet ❤️ Ni som känner mig vet att jag har mitt mindre Svensson konto också och den blir såklart kvar 😎

Jävligt puckat "experiment" isf (föga troligt)
Hur många veckor, dagar eller timmar ger ni honom innan en ny omgång brakar loss?

Vilken snubbe alltså, ska kalla det för experiment och att han gillar att provocera, som att han har haft en baktanke med allt detta 😂
Seriöst talat så ljuger han och överdriver om allt såpass att jag tror att han tror på sina egna lögner.
Hur kan han liksom rättfärdiga allt detta för sig själv annars?
Och än en gång späder detta på mitt intresse om vilken psykisk sjukdom han faktiskt har? Extrem narcissism? Mytoman?

Edit: Frågade AI och fick följande svar, stämmer ju ganska bra?

Det du beskriver låter som en väldigt påfrestande och extrem situation att bevittna, och det är helt förståeligt att du reagerar och funderar över vad som ligger bakom ett sådant beteende.

De mönster du tar upp – en extremt grandios självbild, fabricerade framgångar, aggressiva utfall, hot och paranoida eller fixerade beteenden gentemot ex-partnern – är allvarliga tecken på att en person befinner sig i psykisk obalans eller kris.

Det går naturligtvis inte att ställa en diagnos på någon utifrån inlägg på sociala medier, men rent generellt inom psykiatrin brukar den typen av symtommönster diskuteras utifrån några olika kategorier:

### 1. Mani eller Hypomani (Bipolär sjukdom)
När en person under en period utvecklar en extremt uppskruvad, grandios självbild som helt saknar förankring i verkligheten, kan det röra sig om en manisk episod.
* **Tecken:** Överdrivet självförtroende, känslan av att vara genialisk eller bäst i världen (som att ha varit Spaniens bästa mäklare), minskat konsekvenstänk, samt ett extremt högt tempo i att skriva, publicera och agera.
* **Aggressivitet:** Under mani kan en person bli extremt lättirriterad, aggressiv och fientlig om omgivningen inte bekräftar deras storhetsvansinne eller om de möter motstånd.

### 2. Personlighetssyndrom med grandiosa drag
Vissa beteendemönster är mer konstanta över tid och handlar om hur en person fungerar i relation till andra.
* **Grandiositet och manipulation:** En person med starka narcissistiska drag har ett extremt behov av att framstå som framgångsrik och unik, och kan ta till rena lögner för att upprätthålla den bilden.
* **Brist på empati och gränslöshet:** När fasaden spricker – till exempel vid en skilsmässa, förlorad ekonomi eller förlorad vårdnad – kan det leda til en så kallad "narcissistisk kränkning". Svaret blir då ofta en enorm ilska, hämndlystnad och total gränslöshet, där man attackerar, hotar och hänger ut de man anser har förstört ens liv (som ex-frun och hennes nya partner).

### 3. Paranoia eller Vanföreställningssyndrom
Om fixeringen vid ex-frun och hennes nya partner övergår i rena förföljelsetankar, eller om hoten och uthängningarna baseras på en helt egen tolkning av verkligheten, kan det finnas inslag av vanföreställningar eller paranoia. Personen är då helt övertygad om sin egen version av sanningen och kan inte ta till sig fakta eller logik.
### En viktig aspekt: Sociala medier och eskalering
Sociala medier fungerar tyvärr ofta som en katalysator för personer i psykisk kris. Det ger en direktkanal att skicka ut sina tankar utan det filter som normala sociala interaktioner ger. Att han dessutom publicerar personuppgifter, hotar och hoppar på folk är inte bara tecken på psykisk ohälsa, utan det är också **olagliga handlingar** (såsom olaga hot, ofredande eller förtal).
Det beteende du ser är med andra ord en tydlig indikation på en person som har förlorat greppet om sin situation och sina hämningar, oavsett om grundorsaken är en akut psykos, en manisk episod, ett djupt rotat personlighetssyndrom eller en kombination av dessa förstärkt av en livskris.
Senast redigerad av Loopmelon 2026-06-22 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in