• 3
  • 4
2009-05-31, 23:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliss78
Tack Fula Gubben! Vissa verkar ta det här personligt?! Vad jag menar är att om en "knarkkultur" rådde på till exempel Polishögskolan, Stockholms universitet eller någon annan skola så hade nog alla reagerat?! Berghs är både CSN-berättigad och ger på flera utbildningar högskolepoäng. Många unga personer får sina föräldrar att bekosta utbildningen genom lån och sparpengar. Många kurser kostar nämligen mellan 100-200.000 kr.
Bara det att:
  1. Poliser dricker gärna, för alkohol är inte knark.
  2. Än sen om någon doktorand på SU tar sig en spliff för att kunna tänka lite.
Citat:
Tror Berghs kultur därför är något både blivande elever och föräldrar vill känna till! Kul att pröjsa 180 papp för ens barns studier för att senare behöva sätta ungen på rehab.
Och? Naturligt urval.
Citat:
Många studenter på Berghs är unga och påverkas lätt av grupptrycket och viljan att ta sig in i en svårgenomtränglig bransch. Vore härligt om någon annan ville prata om just det. Ni har ju själva läst om de eleverna från skolan som precis åkt dit och nästan fått fängelse.
Och? Naturligt urval.
Citat:
Det lär bli snack om det här på byrån i veckan som kommer!
Har ni någonsin snackat om hur elever från Berghs vandaliserade IKEA i början av årtiondet för att göra reklam för någon djävla jämställdhetsblajj?
Citera
2009-05-31, 23:25
Medlem
Citat:
Som sagt handlar inte tråden om huruvida Berghs elever vinner priser eller inte. Slututställningen kan kallas snyggt genomförd men innehållet var absolut inte fenomenalt. Det spelar ingen roll. "Bitterheten" är min trötthet på en bransch som uppenbarligen precis som du inte ser längre än efter priser, slututställningar, livet på stureplan och konkurrens (Har någon yngre och bättre förmåga tagit ditt jobb måntro?)

Jag är makabert less på dom i branschen som prioriterar det, (speciellt bland de nykläckta småkidsen) hellre än att se att halva jobbkåren går på droger för att palla med och det är fan inte ett slappt beteende, det är sick för fan! Uppenbarligen något du har missat eller tycker är helt okej???!!!

Du pratar om branschen och jobbkåren. Hur kommer det sig då att du försöker hänga ut just Berghs gång på gång? Och hur kan du få för dig att alla är som du beskriver?
Jag har varken missat något eller tycker något av det du försöker beskriva är okej. Tycker dock att diskussionen är på en sådan låg nivå att den knappt är värd att ta.
Du har inga argument för varför slututställningen inte var någon höjdare och du har inga argument för att människor på Berghs tar droger. Det du är ute efter är en svartmålning och det lyser igenom lika starkt som dina felstavningar.
Citera
2009-05-31, 23:30
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ennamet
Du pratar om branschen och jobbkåren. Hur kommer det sig då att du försöker hänga ut just Berghs gång på gång? Och hur kan du få för dig att alla är som du beskriver?
Jag har varken missat något eller tycker något av det du försöker beskriva är okej. Tycker dock att diskussionen är på en sådan låg nivå att den knappt är värd att ta.
Du har inga argument för varför slututställningen inte var någon höjdare och du har inga argument för att människor på Berghs tar droger. Det du är ute efter är en svartmålning och det lyser igenom lika starkt som dina felstavningar.
Ordningsfråga: Man kan väl arbeta med reklam utan att ha gått på Berghs, va? För jag tycker att det luktar grusade förhoppningar.

Sedan så är det lite intressant hur man kan hetsa upp sig över en sådan struntsak. Lite som de som varje år tycker att luciatävlingar är sexistiska, medans de skiter fullständigt i hur t.ex. kassörskor har det. Vill man förbättra för de som studerar så kan man göra toaletterna på Södertörns Högskola fräschare. (Och om de redan är fräscha så kan man göra dom ännu fräschare.)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in