2003-11-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Testher
Det går nog till så som du beskriver ibland, inte alltid dock. Förslaget är bra och tänkvärt för oss alla. Tack!

Var så lite . Beror nog till stor del på hur mycket tid varje enskild moderator lägger ner och engagerar sig. Det minst tidskrävande är naturligtvis att bara låsa tråden när man tycker den spårat ur och låta det vara så oavsett hur många pm man får. Moderatorskapet är ju tänkt som en service till alla på forumet och skall finnas för att främja diskussionen. Fler resurser (tid moderatorerna lägger ner) desto bättre går det att göra det, i avdelningar med fler inlägg blir det naturligtvis svårare.
Citera
2003-11-07, 19:18
Medlem
Slarn2030s avatar
Moderatorer och liknanade slödder (Ja, ge mig en varning) verkar leva under föreställningen att dessa forum är till för att lösa livets gåtor och komma fram till viktiga diskussionsresultat. Så är naturligtvis inte fallet. De allra flesta diskussioner är bara vad man brukar kalla för att "snacka skit". Folk tycker om en diskussion, tycker om att få respons på vad det än må vara de vill säga. Dessa svar behöver inte alltid vara totalt relevanta eller föra diskussionen framåt, men kan ändå ha ett värde för de som diskuterar.
Citera
2003-11-07, 19:21
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slarn2030
Moderatorer och liknanade slödder (Ja, ge mig en varning) verkar leva under föreställningen att dessa forum är till för att lösa livets gåtor och komma fram till viktiga diskussionsresultat. Så är naturligtvis inte fallet. De allra flesta diskussioner är bara vad man brukar kalla för att "snacka skit". Folk tycker om en diskussion, tycker om att få respons på vad det än må vara de vill säga. Dessa svar behöver inte alltid vara totalt relevanta eller föra diskussionen framåt, men kan ändå ha ett värde för de som diskuterar.

Det finns bra moderatorer här likväl som mindre bra, onödigt att generalisera och kalla alla slödder....säga vad man vill om dom, men uppfattat dom som slödder har jag aldrig gjort, inte ens IDF som annars inte tillhör mina favoriter.
Citera
2003-11-07, 19:23
Medlem
Slarn2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Det finns bra moderatorer här likväl som mindre bra, onödigt att generalisera och kalla alla slödder....säga vad man vill om dom, men uppfattat dom som slödder har jag aldrig gjort, inte ens IDF som annars inte tillhör mina favoriter.

Ja, det var faktiskt lite onödigt, för aggressiviteten tar nog bara bort fokus från det jag vill säga.
Citera
2003-11-07, 19:32
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slarn2030
Ja, det var faktiskt lite onödigt, för aggressiviteten tar nog bara bort fokus från det jag vill säga.

Jo förstår vad du menar, jag håller med dig i sak där men som du sa så kom det lite bort:-)......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in