2003-11-07, 16:16
Medlem
unikums avatar
"Tråden låst pga meningslös diskussion" måste vara det mest meningslösa och obergipliga argumentet för att låsa en tråd.
Om folk fortsätter att posta i en tråd så är diskussionen inte meningslös för dom. Dummaste jag hört!
Citera
2003-11-07, 16:37
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag håller med.
Citera
2003-11-07, 17:02
Medlem
Fonuss avatar
Håller med. Diskussionen kan ju höra hemma på annan plats kanske, men så läge folk postar så finns det ju per definition intresse, eller?
Citera
2003-11-07, 17:11
Medlem
BF_Swedens avatar
Det jobbiga är när en moderator kliver in och låser tråden ungefär som någon dagisfröken som skriver " Här får ni inte va".
Trådar dör ju ut om inget intresse finns så det löser sig ju självt. Den enda anledningen till att låsa trådar som moderatorn inte anser vara intressant eller där han anser att tråden har spårat ut ( vad det nu menas med det) är väl utrymmesskäl. Men det kan väl inte ta så stor plats, eller?
Citera
2003-11-07, 17:12
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
"Tråden låst pga meningslös diskussion" måste vara det mest meningslösa och obergipliga argumentet för att låsa en tråd.
Om folk fortsätter att posta i en tråd så är diskussionen inte meningslös för dom. Dummaste jag hört!

Helt fel!
Kvalitet framför kvantitet.
Har man inget vettigt att säga, så ska man inte posta inlägg här.
Bara för att någon postar ett inlägg, så betyder det inte att han/hon har något vettigt att säga. Vissa postar utan att tänka sig för.
Dessa har ingen funktion här.

admin
Citera
2003-11-07, 17:33
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Helt fel!
Bara för att någon postar ett inlägg, så betyder det inte att han/hon har något vettigt att säga. Vissa postar utan att tänka sig för.

admin

Ursäkta mig, men då måste jag få fråga, vem avgör om tråden är vettig eller inte? Dom som postar där och har stor behållning av att läsa inläggen, eller en moderator som tycker den är helt åt helvete? Frågan är generellt ställd, gäller inte någon specifik tråd....
Citera
2003-11-07, 17:51
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Helt fel!

admin

Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Word..........
postades i denna tråd

http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=586520&postcount=11

Vill höra admins försvar av det inlägget, postat av Lady Tiera som fö. är en mod på detta forum

Till Lady T: Detta är inget påhopp på dig eller annat negativt. Jag tycker inte att du på nått sätt har missköt dig. Det jag har sett från dig har varit helt ok o exemplariskt . Vill bara höra hur admin definierar ett "bra" inlägg
Det har ju trots allt hänt att man har postat nått kortfattat som kanske inte tillför diskussionen något vidare värde
Citera
2003-11-07, 17:51
Medlem
/dev/jesuss avatar
lite lustigt är det att se admin och andra moderatorer försöka övertala folk att dra åt h-e om de inte gillar deras fascistfasoner... vilka annonsörer skulle betala för att få sin banner i ett forum som ingen besöker?
Citera
2003-11-07, 17:52
Medlem
Mr Testhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Ursäkta mig, men då måste jag få fråga, vem avgör om tråden är vettig eller inte? Dom som postar där och har stor behållning av att läsa inläggen, eller en moderator som tycker den är helt åt helvete? Frågan är generellt ställd, gäller inte någon specifik tråd....
Det kan vara moderatorn som avgör det ensam eller så har en eller flera användare vänt sig till moderatorn via PM och bett densamme att göra något åt en tråd. Betänk dock att du alltid kan PM:a moderatorn och diskuttera en låsning. Jag själv har öppnat flera trådar efter det att jag fått PM om det. Ibland räcker det med att en tråd e låst några dagar eller så för att de som tycker det är roligt med trams (populärt ord just nu i modskretsar) skall tröttna och att seriösa skribenter kan återuppta diskussionen.

Det är säkert inte så överallt, men några gånger har det funkat så "hemma hos mig".
Citera
2003-11-07, 17:57
Medlem
moles avatar
Ett exempel på ett trevligt svar från en mod:

http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=586577&postcount=10
Citera
2003-11-07, 18:16
Medlem
Om en tråd som från början behandlar ett intressant och relevant ämne och tråden sedan spårar ur, kan väl moderatorn tillämpa följande metod:

1. Ta bort alla inlägg utanför ämnet i tråden.
2. Skriva att detta är gjort och uppmana alla att de måste hålla sig till ämnet fortsättningsvis i tråden om de inte vill ha en varning.
3. Om någon trots den extra uppmaningen i 2. fortsätter hålla sig utanför ämnet varnas personen, även vid mindre grova överträdelser (dock överträdelser eftersom personen inte håller sig till ämnet) som moderatorer i vanliga fall inte varnar för.
Citera
2003-11-07, 18:29
Medlem
Mr Testhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grifter
Om en tråd som från början behandlar ett intressant och relevant ämne och tråden sedan spårar ur, kan väl moderatorn tillämpa följande metod:

1. Ta bort alla inlägg utanför ämnet i tråden.
2. Skriva att detta är gjort och uppmana alla att de måste hålla sig till ämnet fortsättningsvis i tråden om de inte vill ha en varning.
3. Om någon trots den extra uppmaningen i 2. fortsätter hålla sig utanför ämnet varnas personen, även vid mindre grova överträdelser (dock överträdelser eftersom personen inte håller sig till ämnet) som moderatorer i vanliga fall inte varnar för.
Det går nog till så som du beskriver ibland, inte alltid dock. Förslaget är bra och tänkvärt för oss alla. Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in