Hejsan!
Det är så att vi har bestämt oss för att införskaffa en ny dator till vårt hem men innan vi gör det så vill vi gärna föra över bilder, dokument m.m. från våran gamla dator. problemet är dock att den inte går att starta, man trycker på startknappen och man hör då att fläktarna och hårddiskarna i datorn startar men det händer inget på skärmen.
Har uteslutit följande fel:
Skärmen - vet att den fungerar, testat det
Nätaggregatet - eftersom fläktarna och hårddiskarna börjar surra så borde ju datorn ha ström.
Frågan är då vad som kan ha hänt för när jag plockade ut C-hårddisken från datorn och satte in den i en annan av våra datorer för att se om den funkade så kom det upp en ruta där det stod att windows skulle aktiveras eller ngt liknande (kommer inte riktigt ihåg exakt VAD det stod för det var ett tag sedan jag testade detta). Om man bara stängde den rutan så hoppade man tillbaka till inloggninsbilden och när man försökte logga in så kom rutan upp igen. D.v.s. jag kom inte in på datorn...
Ngn som har ett tips på vad som kan göras för att få ut filerna på hårddiskarna?
Kan ju också nämna att hårddiskarna inte ska användas mer utan det är bara filerna som ligger på den som ska ut. (det är alltså 2 st hårddiskar med filer som jag ska tömma)
Tacksam för svar!