Hejsan!
Det r s att vi har bestmt oss fr att infrskaffa en ny dator till vrt hem men innan vi gr det s vill vi grna fra ver bilder, dokument m.m. frn vran gamla dator. problemet r dock att den inte gr att starta, man trycker p startknappen och man hr d att flktarna och hrddiskarna i datorn startar men det hnder inget p skrmen.
Har uteslutit fljande fel:
Skrmen - vet att den fungerar, testat det
Ntaggregatet - eftersom flktarna och hrddiskarna brjar surra s borde ju datorn ha strm.
Frgan r d vad som kan ha hnt fr nr jag plockade ut C-hrddisken frn datorn och satte in den i en annan av vra datorer fr att se om den funkade s kom det upp en ruta dr det stod att windows skulle aktiveras eller ngt liknande (kommer inte riktigt ihg exakt VAD det stod fr det var ett tag sedan jag testade detta). Om man bara stngde den rutan s hoppade man tillbaka till inloggninsbilden och nr man frskte logga in s kom rutan upp igen. D.v.s. jag kom inte in p datorn...
Ngn som har ett tips p vad som kan gras fr att f ut filerna p hrddiskarna?
Kan ju ocks nmna att hrddiskarna inte ska anvndas mer utan det r bara filerna som ligger p den som ska ut. (det r allts 2 st hrddiskar med filer som jag ska tmma)
Tacksam fr svar!